Misselijkheid, weer terug bij af

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MamaBenjamin, 9 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaBenjamin

MamaBenjamin Niet meer actief

Vanaf mijn Nod (en eigenlijk al een paar dagen daarvoor) kamp ik met misselijkheid. Eten staat me tegen en het kan per dag verschillen waar ik trek in heb en wat ik weg kan krijgen.
    Meestal heb ik helemaal geen honger en staat alles me tegen.

Overgeven doe ik gelukkig niet.

Met 10 weken ging dit weg. Geen misselijkheid meer. Kan alles eten en heb weer honger.

Nu, met ruim 12 weken, ben ik terug bij af. Ik word weer zomaar misselijk en als ik bepaalde dingen ruik staat het me tegen. Eten hoef ik niet (doe ik wel voor de kleine natuurlijk) en het voelt alsof ik elk moment naar de wc moet rennen om te spugen.

Wie herkent dit? Ik dacht dat het vanaf een x aantal weken weg zou gaan en weg zou blijven. Kan het echt zomaar weer terugkomen?

Wie kan me helpen?

2. Spitsmuis

Spitsmuis Niet meer actief

Het kan inderdaad maar het wil lang niet zeggen dat het ook blijft.
    Er veranderd zo vreselijk veel in je lichaam,er gebeurd vanalles.
    Probeer vooral goed te drinken en eet voornamelijk dingen waar je van weet dat dat goed gaat.
    Ik ben korter zwanger dan jij maar heb ook moeite met eten.
    Wat wel goed gaat is fruit.
    Daar word ik niet misselijk van dus eet ik voornamelijk dat.
    Ik eet ook wel brood,crackers,warm eten etc... Maar fruit geeft geen misselijkheid.
    Coca cola werkt ook heel erg goed tegen de misselijkheid.
    Geen hele flessen natuurlijk op een dag want dan word je daar weer misselijk van :p
    Maar is hier ook echt een windermiddel tegen de misselijkheid.
    Steeds kleine slokjes nippen,dus niet het glas ineens achterover slaan.
    Kleine slokjes.
    E voor erge misselijkheid gewoon de huisarts bekken en vragen om emesafene.
    Dat zijn pilletjes tegen misselijkheid in o.a. Zwangerschap.
    Succes!

3. MamaBenjamin

MamaBenjamin Niet meer actief

Dankje Spitsmuis,

Ik doe eigenlijk al wat je zegt. Cola werkt idd goed, hoewel ik niet teveel cola wil drinken. Drink vooral sapjes, melk en water.

Fruit eet ik ook al.

Ik zit er meer mee dat het zo plots weer komt, ookal was ik er 2,5 weken van af!

Misschien nog iemand anders die dit herkent en me gerust kan stellen?

4. jols

jols Bekend lid

26 dec 2012
    681
    0
    0
    NULL
    NULL
    Na overleg met de verloskundige ben ik s'avonds inderdaad ook een glas cola gaan drinken. Daarnaast ben ik ook vitamine b ( complex) extra bij gaan slikken. Vitamine b zou ook helpen tegen zwangerschapsmisselijkheid. Ik weet niet of het de cola, de vitamine of gewoon een verandering in hormonen was maar vanaf week 16 ben ik me minder misselijk gaan voelen. Mijn misselijkheid is niet helemaal weg maar wel veel minder overheersend.

5. Ingsterr

Ingsterr Actief lid

24 okt 2012
    406
    5
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik heb dat ook gehad.. 1 week goed gevoeld en ben nu 20 weken zwanger en dagelijks misselijk. Helaas!

6. Kiwi1405

Kiwi1405 Fanatiek lid

17 mei 2012
    1.784
    1
    0
    Bij mij vanaf dag 1 ontzettend misselijk geweest met overgeven aan toe... Dacht dat het nooit meer over zou gaan. Totdat ik de voor mij magische 16 weken grens passeerde en van de een op andere dag niet meer misselijk was. Net voor de 16 weken, wel 1 week gehad waarin t minder was ( dacht ook dat het over was) maar helaas.. Nu weet ik eigenlijk al niet eens meer hoe het voelde ;) hoop dat t bij jou ook zo gaat. Ik at altijd snoepje als ik wakker werd en lolly's. Moet wel zeggen dat t bij iedereen weer anders is.

7. Jahknows

Jahknows Actief lid

16 okt 2012
    109
    0
    16
    Ik heb niks kunnen vinden wat mijn misselijkheid kon weghalen .. Maar bij mij was het na 18 weken helemaal weg.. Terwijl ik die andere weken elkedag letterlijk aan het braken was' dus het kan zo ineens veranderen! Xxv

Deel Deze Pagina