Hallo, Ik heb "last" van een kwaaltje waar ik niet veel over hoor of lees. Ik heb sinds ik zwanger ben erg veel last van een overmatige slijmproductie (echte dikke rocheltjes ) in mijn keel. Overal in huis, in de auto en op m'n werk heb ik "spuugbekertjes". Zelfs naast m'n bed omdat ik er 's nachts ook veel last van heb. Ik vind het echt heel vies en anderen worden er ook onpasselijk van. Maar als ik de rochels niet uitspuug blijven ze in m'n keel hangen en ga ik kokhalzen en uiteindelijk overgeven. Bij mijn eerste zwangerschap had ik er ook vanaf maand 1 tot 9 last van. Ik ken maar een paar andere mensen die er ook last van hebben gehad in hun zwangerschap, maar de meesten kijken me raar aan. Mijn vraag is nu hoe dit toch komt en of er wat aan te doen is. Alvast bedankt voor het antwoord. groeten Salsera
Hoi salsera, sommige vrouwen hebben er inderdaad last van en het komt doordat de peristaltiek in je slokdarm minder goed werkt en je slijm dus niet voldoende naar je maag wordt gewerkt. Je kunt er weinig aan doen, behalve misschien voor de echt vervelende momenten eens bij de drogist of apotheek een slijmoplossend drankje halen. Groetjes Brigitte