Na mijn redelijk snelle bevalling wist ik eerst niet of voor achter was en anders om en leek alles beurs.. na ongeveer 1 wk bleef pijn aan stuit/ staartbeen over en dat blijft door gaan (nu 2 wk). Ik kan een heel klein rondje lopen buiten en dan heb ik al het idee dat ik een hele tijd heb paard gereden. Zitten gaat met maten, de pijn blijft zeurderig aanwezig. Mijn conclusie is dat ik mijn stuit/ staartbeen flink heb gekneusd. Heeft iemand hier ervaring mee? Tips voor me? Enig idee hoe lang dit kan aanhouden? Het doet aardig zeer en is erg vermoeiend.
Dit had/ heb ik ook. Ik heb er af en toe nog last van. Echt een tip heb ik niet voor je. Het heeft even tijd nodig.
Mij hebben ze geadviseerd om specifieke oefeningen te doen. En het zoveel mogelijk te ontzien. Ik heb er wel meer dan een jaar last van gehouden en tijdens mijn 2e zwangerschap kwam de pijn in alle hevigheid terug. Alles verweekt en verslap dan weer met als resultaat een zeer pijnlijk stuitje.
Kalush.. wat vervelend.. ik denk dat ik maar eens ga informeren of het niet nagekeken moet worden. Ik las ook ergens dat het kan zijn dat het scheef is gaan staan tijdens de bevalling.
Ik zou er altijd melding van maken. Wie weet zit het wat scheef idd. Hoop voor je dat het snel over is.. Is erg vervelend met de gewone dagelijkse dingen.
Au au au au en ik weet er alles van, helaas. Ik heb bij de bevalling mijn staartbeentje gebroken. Zijn ze achter gekomen door foto's te maken, nadat ik al een half jaar met pijn liep. Helaas is er, in de reguliere zorg, weining aan te doen. Eventueel kunnen ze het staartbeentje verwijderen, maar de daarbij behorende risico's durf ik niet aan. Bv. daarna last krijgen van je onderste ruggenwervel doordat deze dan alle zitdruk op moet vangen of het mogelijk raken van je sluitspier tijdens de operatie......brrrr nee dank je! De arts zegt dat het na 5 jaar redelijk over moet zijn. Merk ook wel dat sommige dingen langzaam beter gaan, maar lang zitten, fietsen, of op een harde ondergrond zitten ppffffffff wat een ellende is dat. Heb wel gehoord dat er in de alternatieve zorg nog wel mogelijkheden zijn, maar ben zelf niet zo'n held op dit vlak. Heb me er maar een beetje bij neergelegd, kan me er druk over maken maar het moet vanzelf genezen. Als het dan al ooit helemaal geneesd? Nu ik hier meer mensen lees met dit probleem, al dan wel of niet gebroken de pijn is vreselijk, ben ik toch benieuwd naar andere ervaringen. Dus als er mensen zijn met het wondermiddel.......kom maar op Groetjes Sandra.
He Sandra, in jou geval had ik mijn manueel therapeut bezocht. Hij heeft mij ook van andere dingen af geholpen. Het is niet een die hard kraakt, maar zacht manipuleert. Volgende wk ga ik naar fysio die gespecialliseerd is in het bekken gebied. Ik zal laten weten hoe dit was. 5 jaar... is wel erg lang!