nu heb ik sinds vandaag een kolfapparaat, die heb ik geleend van een vriendin. een medela electric plus. maar ik moet een starters set halen..maar waar haal je dat ? en hoeveel mag je kindje drinken vanje afgekolfde melk? ook zoveel hij wil net als met normaal bv? en hoe warm je het op? ik heb me echt helemaal niet hierin verdiept eigenlijk maar wil graag met oud en nieuw wat drinken, en denk dat het sowieso wel makkelijk is (als ik niet te laat ben) groetjes
denk dat je dat wel bij prenatal kan kopen, anders mss even googlen.. ja hier drinkt zoontje gemiddeld 120/130ml....je kan steeds kleine btjs aanbieden om te kijken wat hij drinkt... ik kook altijd water in de waterkoker...dan een bakje met flesje erin...water vullen...e dan enkele minuutjes...af en toe flesje schudden(lees niet op en neer, maar draaiende beweging...anders komen er luchtbelletjes in)....en dan voel je af en toe...het hoeft maar lauw te zijn...zo 30/35 graden...tis zo klaar....je kan het natuurlijk ook onder de kraan houden..adat doe ik alleen als het iets te warm is
Hier verkopen ze onderdelen voor de populaire kolfmodellen, en dit is de pagina met onderdelen voor jouw kolf denk ik: Mini electric - De PrettyMum borstvoedingswinkel biedt alles voor borstvoeding met plezier; borstvoedingskleding, kolven, borstkolven, kolfaccessoires, voedingsbeha, borstvoedingsshirt, voedingskussens, zwangerschapslingerie, positiemode, meegroeibeh Je hebt een slangetje nodig, vaccuumset, en een borstschild. Probeer de standaard maat borstschild eerst, als je merkt dat je tepel tegen de binnenkant aan schraapt, dan kan het zijn dat je een grotere maat borstschild nodig hebt. Je hebt ook bewaarflesjes of bewaarzakjes nodig. Die heeft Medela ook en zijn geschikt voor bewaren in de diepvries. Probeer 's ochtends na de eerste voeding te kolven als beginnetje, dan is je productie het hoogst. Kolf de borst af waar je baby het minst of niet aan heeft gedronken. Probeer kleine beetjes om mee te beginnen, 20 ml na elke voeding. Je kan de kleine beetjes die je binnen 24 uur hebt verzameld in de koelkast bewaren en bij elkaar gooien. Je totaalopbrengst van de dag kan je dan in de vriezer bewaren (wel voorzien van een etiketje met datum erop), of in een flesje aanbieden aan je baby (of laat je partner het doen, vindt ie misschien heel leuk). Als je voor de laatste optie kiest, dan vervang je als het ware een borstvoeding, door een fles aan te bieden. Dat betekent dat je op zo'n moment een complete voeding kan afkolven in plaats van een klein beetje na de voeding. Ikzelf kolf tussen de borstvoedingen door en heb nu een voorraadje van 7 Medela bewaarflesjes varierend van 90 tot 110 ml in de vriezer staan. Voor wat extra kleine porties heb ik nu ijsblokzakjes gekocht, voor het geval 1 flesje niet voldoende is. Dan hoeven we niet nog een flesje op te warmen, maar slechts een paar klontjes. Het kan zomaar zijn dat er dan maar een klein beetje wordt gedronken van het 2e flesje, en de rest dan moet worden weggegooid. Ontdooide/opgewarmde moedermelk kan niet opnieuw worden bewaard en is 1 uur goed na opwarmen. Ontdooien en opwarmen kan zoals Fafje het heeft uitgelegd, het is heel belangrijk dat je lauwwarm water gebruikt. Als het water te heet is, dan verlies je de belangrijke voedingsstoffen in de melk. Ik ontdooi het bewaarflesje met lauwwarm water, giet de inhoud over in een drinkflesje, doe er 1 schepje Nutriton bij om het ietsje dikker te maken (anders drinkt m'n meisje het binnen 5 min op en laat dan de helft ernaast lopen), en warm het verder op in m'n flessenwarmer. Lange post, maar ik hoop dat je hier wat aan hebt
Ik koop altijd alles bij de kraamzorgwinkel (waar we ook de kraamzorg van hebben gehad). Die hebben alles liggen, volgens mij heeft elke kraamzorg wel van alles op voorraad.
ik ga vandaag naar de thuiszorgwinkel! ben benieuwd.. die bewaarzakjes zaten erbij. die vriendin is toen eerder gestopt omdat haar kindje KMA heeft en geeft nu flesvoeding, dus vandaar dat ik hem nu heb. een flessenwarmer heb ik niet. en flesjes heb ik gehad maar moet even kijken of daar wat tussen zit. geen idee waar ik op moet letten handig als je je er niet in verdiept heb
nou heeft mn vriend het gehaald vanmiddag.. heeft ie de startersset voor de medela symphony gehaald, en ik heb hier dus een medela mini electric plus weet iemand of dat uit maakt? eenmaal uitgepakt hoef ik het natuurlijk niet meer terug te brengen maakt het nog uit hoeveel voeding hij krijgt met afgekolfde melk?
je kan een flesje van 120 ml maken en als ie nog wilt kun j kleine beetjes nog geven... ik doe meestal 130ml...en dat gaat op...hij kan ook meer op...maar soms voelt hij ngo niet dat hij vol zit...even laten zkaken en boeren en hij vraagt er niet meer om
Ik had een setje bij de symphony gekregen en ik ben hem pas gaan gebruiken toen ik een pump in style gekocht had, dat paste prima. Ik denk dat het bij al die systemen wel past. En wat de hoeveelheid betreft: moedermelk kun je niet teveel geven. Waar je wel rekening mee moet houden is dat een flesje makkelijker drinkt en je kindje dus door de zuigbehoefte door kan drinken terwijl hij al vol zit, en dan komt het er weer uit en dat is zonde Oh en opwarmen doen wij in de magnetron, lekker fout! Op 450 watt en 50 seconden voor 120ml en daarna gieten we het over in het flesje, voedingsstoffen gaan pas verloren op 50 graden en dat wordt het nooit, en hete druppels heb je zo ook niet omdat je het overgiet. In het ziekenhuis doen ze het ook zo, en we vinden andere manieren gewoon te lang duren...
ik geef de melk trouwens echt lauw e dat is met een bakje heet water echt zo gebeurd... maar omdat je kindje reflux heeft, zou ik wel uitkijken met teveel geven...wnt dat het er weer uit komt is dan niet zo fijn...
maar is het nou zo dat als ik bijv 5 min kolf.. als hij 5 min drinkt dat hij dan even veel binnen krijgt. dus laten we zeggen 5 min aan 1 kant kolven = 50 cc.. en kindje 5 min drinken aan 1 kant = ook 50 cc? of niet?
Dat wil niet zoveel zeggen. Misschien krijg hij het er wel makkelijker uit. Ik zou gewoon leeg kolven. 1 of 2 borsten, net wat hij drinkt per voeding. En dan 120cc aanbieden in de fles, als hij tevreden is, lekker zo laten. En anders kun je 'm altijd nog wat meer geven.
De Medela Mini Electric is niet zo geschikt voor tweedehandsgebruik, ook niet met een nieuw setje. Er kan melk in het motortje komen, en op die manier kun je besmet raken met o.a. spruw. Daarnaast heeft het motortje maar een korte levensduur, na 80 uur is het vaak niet krachtig genoeg meer, zeker niet voor dubbel afkolven.
nee daar zou ik niet aan vasthouden...hier de "lege borst"...is maar 3 minuten drinken...als ik kolf is het 40 cc .....andere borst doet ie ook maar 8 min ofzo...en dat is meestal als ik kolf aan die andere kant 70 cc.....en tijdens live drinekn kan ik borstcompressie doen...dat lukt mij niet met handkolf...dus sowieso kolf ik minder...
oke nou dan weet ik dat ook weer ik wil hem vanavond met zn laatste voeding een fles geven maar kan ik dan nu die bevroren melk in de ijskast leggen, of werkt dat niet zo
heb het nog nooit gedaan, maar je moet het ongeveer 12 uur vantevoren ontdooien...dus bijv morgen een flesje nodig, vanavond in koelkast doen... anders kolf je toch de voeding voordat je em geeft..als je weinig kolft kan hijd at beetje uit een flesje drinken en dan de rest live bij jou