Vrienden worden

Discussie in 'De lounge' gestart door jellebel85, 11 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jellebel85

28 mrt 2010
    32
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wie wil er met mij meedenken? Zal mn verhaal in het kort uitleggen.

Loop nu al een hele tijd bij de fysio voor allerlei klachten. Deze fysio is een leuke vent van mijn leeftijd met wie ik erg goed kan opschieten. Niks verliefdheid ofzo, meer een soort goede vrienden gevoel. Nu wordt ws binnenkort de therapie afgebouwd. Ik zou graag vriendschappelijk contact met hem blijven houden. Hoe kan ik dit aanpakken en hoe kom ik er achter of hij dit ook wil? En dan wil ik ook vooral vermijden dat hij denkt dat ik hem meer dan vriendschappelijk leuk vind. Want soms denk ik wel dat dat van zijn kant zo is.. en ik wil niet dat hij verkeerde ideeen krijgt. Aan de andere kant, voor hetzelfde geld gaat ie met al zn patienten zo om, en dan komt t zo dom over vind ik als ik over vriendschap begin.

Ik heb het hier overigens ook met mn vriend over gehad, die vind het geen probleem hoor. Geen stiekem gedoe ofzo, daar hou ik niet van.

2. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Gewoon bij de laatste keer zeggen 'joh, als je nou zin hebt in 'n bak koffie een keer of zo, heb je hier m'n mailadres' en je laat 'n kaartje met je gegevens achter...

3. anna123

anna123 Fanatiek lid

12 feb 2009
    2.021
    0
    0
    zoek m op bij hyves of faceboek....zoiets?
    x

4. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik zou ook gewoon zo iets zeggen als, joh, als je zin hebt, kom dan een keer langs voor een bak koffie, lijkt me gezellig en leer je mn man ook kennen.
    Zoiets, dan is het duidelijk denk ik :)

5. anna123

anna123 Fanatiek lid

12 feb 2009
    2.021
    0
    0
    O ja dat van dan leer je mn man kennen is wel een goede! Gewoon meteen duidelijk dat het vriendschappelijk bedoeld is!

x

6. jellebel85

28 mrt 2010
    32
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey,

Dat van dan leer je mn man kennen is inderdaad een hele goede! Bedankt voor de tip! Als er nog iemand meer tips heeft, graag natuurlijk..

Groetjes Jellebel

7. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Hoi J.

Ik ben de man van Wup en het feit wil dat ik fysio ben. In mijn werk kom ik het geregeld tegen dat ik het goed kan vinden met mijn patiënten. Zowel de mannelijke als de vrouwelijke patiënten. Met een aantal patiënten ben ik uiteindelijk echt bevriend geraakt maar ook een aantal vind ik leuk om als patiënt te hebben maar verder niet. Zelf heb ik gelukkig nog nooit mee gemaakt dat een vrouwelijke patiënt mij echt leuk vindt (romantisch gezien) zover ik weet en andersom ook niet zover mijn vrouw weet (grapje). Zelf waak ik er ook goed voor dat dit niet zal/kan gebeuren. Juist omdat het absoluut verboden is om met een patiënt romantisch verder te gaan kan het zijn dat hij wat je wens betreft afhoudend is. Dit verteld hebbende zou ik je misschien een advies mogen geven. Wees duidelijk, open en eerlijk. Als je het goed met hem kan vinden tijdens de therapie is er waarschijnlijk genoeg vertrouwens band dat je dit ter sprake kunt brengen. Met vaagheden veroorzaak je mogelijk alleen maar onduidelijkheden en zal hij misschien afstandelijker zijn dan nodig is.

(Dus als je weer bij me komt voor een afspraak zeg het maar gewoon :D:D)

8. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Haha leuke laatste!

9. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.726
    902
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Das een goeie;ik heb ook zoiets,maar dan met een arts .
    Gewoon een leuke klik,we hebben af en toe contact maar wordt wel steeds meer(vriendschappelijk dan).

10. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik denk dt je nog weleens van een koude kermis thuis kunt komen. hij is wellicht gewoon beroepsmatig aardig tegen je. en bovendien wordt het artsen en verplegend personeel dus ook therapeuten altijd sterk afgerdaden vriendschappen te onderhouden met ( ex) patienten. ik zou er dus niet teveel van verwachten.

11. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    hoi , ik werk zelf als verpleegkundige en heb dat verzoek ook wel eens gehad...
    idd zoals Yinthe schreef , was ik beroepsmatig altijd vriendelijk , geduldig en vol begrip. maar voor mij was het ook echt werk!

Niet dat ik daarbuiten niet vriendelijk , geduldig en vol begrip ben hoor!!!! ;)

ik merkte dat diegene er ook veel meer van verwachte dan ik! want ik zat er eerlijk gezegd niet echt op te wachten op zo'n vriendschap. Kijk ik wist heeeeeeeeeeel veel van die persoon , maar dat was echt puur beroepsmatig!
    hij wist bvb echt helemaal niks van mij! maar beschouwde mij wel als zn beste maatje...

Tja ik weet het niet hoor.. het kan idd zijn dat julie goede vrienden worden/blijven! maar het kan ook andersom gaan!

12. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

persoonlijk zou ik er niks mee doen, ook niet als ik mijn fysio superaardig zou vinden, dan ga je een grens over, vind ik. niet vervelend bedoeld maar gewoon hoe ik het zie.

13. jellebel85

28 mrt 2010
    32
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey,

Bedankt voor jullie reacties. Ik zal er eens goed over nadenken maar wil er óf niets mee doen, óf heel duidelijk zijn over het vriendschappelijke!

Groetjes!

14. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    gewoon vragen of die n keer gezellig wat komt drinken bij jou en je vriend dat je het leuk vind met hem om te gaan en hem graag nog een keer op een vriendschappelijke manier wil zien!

15. jellebel85

28 mrt 2010
    32
    0
    0
    NULL
    NULL
    female, jij ook bedankt voor je reactie!

16. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Als je denkt dat ie nu misschien al wel meer wil dan alleen vriendschap, zou ik het juist niet doen!
    Ik weet niet, volgens mij is dat vragen om moeilijkheden...

17. danip

danip Niet meer actief

Als je nou gewoon zegt dat je het jammer vind dat je hem hierna nooit meer spreekt, omdat je de gesprekken altijd zo leuk vond, dan merk je ook wel wat zijn reactie is. Dan zou je daarna de vorige tip gebruiken (koffie, man leren kennen)

18. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.162
    8.143
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    ik heb gewoon tegen mijn tandarts gezegd toen ik daar wegging van: he, ik vind je best leuk, zullen we contact houden, op de normale manier,?

waarop hij zei dat ie dat prima vond.

19. jellebel85

28 mrt 2010
    32
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat is natuurlijk zo.. gewoon zeggen kan altijd en als hij daar afwijzend op reageert zie je hem toch niet meer na de laatste behandeling.

Iemand nog andere tips voor me?

20. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Wanneer wilde je eht gaan vragen?

Deel Deze Pagina