Au, kiespijn na boren

Discussie in 'De lounge' gestart door Ditjedatje, 11 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ditjedatje

Ditjedatje Actief lid

2 feb 2015
    138
    43
    28
    hoi,

Even ervaringsdeskundigen nodig, of gewoon advies...

Ik kreeg vorige week een zeurderige kiespijn, niet heel ernstig, maar wel aanwezig.
    Ik wist dat er een gaatje in deze kies zat dus ik heb gelijk de tandarts maar gebelt.
    De tandarts heeft foto's gemaakt en zag behalve het gaatje niks geks.
    Hij denkt dat de pijn door het gaatje komt.
    Het gaatje is dus gevuld...

Maar toen, werd ik de volgende ochtend wakker met nog meer kiespijn...
    Tandarts meteen gebelt en zij geven aan dat dit kan en dat ik het even in de gaten moet houden/afwachten...

Maar wow, hoort dit er dan echt bij?
    Ik kan niet kauwen met de betreffende kies maar daarnaast heb ik ook continu zenuwpijn, voel het nog in mn rechter onderkaak.
    Behandeling is nu 4 dagen geleden...

Wat denken jullie? Iemand het zelfde meegemaakt?

2. heidiane

heidiane Fanatiek lid

5 jul 2010
    1.724
    1.647
    113
    Ja ik herken pijn na boren. Soms wel een week. Weet nu dat het erbij kan horen maar is wel vervelend omdat je denkt van pijn af te zijn en dan nog te hebben. Na een tijdje geen erg meer in en dan ontdek je ineens dat het over is. Maar het kan bij jou ook wel iets wezen wat natuurlijk niet goed is. Dus goed om het in de gaten te houden. Het is in elk geval geen hele erge pijn waar je bijna niet tegen kan. Zeurende maar erg aanwezige pijn

3. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Ja heb ik ook gehad. Na vullen van 2 gaatjes heel gevoelig geweest. Heeft weken geduurd maar voel t nu nooit meer

4. XdropjeX

XdropjeX Fanatiek lid

16 nov 2011
    1.154
    1.038
    113
    Klinkt mij juist niet bekend. Nog nooit gehoord ook eigenlijk..?

5. Ditjedatje

Ditjedatje Actief lid

2 feb 2015
    138
    43
    28
    Ja het is idd zeurend, maar erg aanwezig. Perfecte omschrijving.
    Ik slaap er snachts bijv. Wel redelijk om. Dat schijnt met een zenuwontsteking niet te lukken toch?

Pff wel jammer hoor... hebben juist net vakantie.
    Dacht mooi van te voren ervan af te zijn door op tijd te gaan, en nu dit haha

6. In your eyes

In your eyes Niet meer actief

Ik ben vanmorgen geweest en ben ook gewaarschuwd dat het nog wel een paar weken kon duren voordat de pijn weg gaat, en ik de kies zo veel mogelijk moest ontlasten met eten en paracetamol slikken.
    Als het zo erg werd dat ik er niet meer van kon slapen moest ik terug bellen, maar alles daaronder rekende hij als normaal.

7. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Ja ik herken het heel goed hoor!
    Ik heb daar sinds een paar jaar last van. Laatst moest ik een verstandskies trekken en een klein gaatje vullen.
    Van die kies trekken niks geen pijn maar had serieus een paracetamol geslikt voor dat gaatje vullen :eek: Het is echt een vervelende pijn.
    Na een paar dagen neemt het af hier maar kan idd ook weken duren. Op een dag merk je gewoon dat de pijn weg is.

8. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Hmmm...bij mij werd het een wortelkanaal behandeling...

Ook een hele tijd kiespijn na vullen en ineens was de zenuw afgestorven.

Voordeel daarvan was dat ik niks van de behandeling voelde :confused:

9. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Hier ook gehad, helaad werd dat toen een wortelkanaalbehandeling...

10. MirW

MirW Fanatiek lid

20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Ja, ben een paar jaar bezig geweest om mijn oude, loszittende vullingen met gaatjes eronder allemaal te laten vervangen. Ik heb gewoon een paar weken spijt gehad van die actie want wat een pijn heb ik gehad... In 2 weken tijd 6 oude vullingen laten vervangen en ruim 6 weken echt pijn gehad. Zeurende, vervelend aanwezige pijn. Volgens de tandarts heel normaal... Is idd allemaal weer weggegaan.

11. parapluutje

parapluutje Actief lid

16 mei 2013
    270
    35
    28
    NULL
    NULL
    Napijn is helaas normaal (hier ook gehad). Zolang het niet gaat kloppen of als je bukt er pijn komt zal het vanzelf overgaan, ik denk ook steeds na het boren nou dit is niet goed maar op een dag is het inderdaad over!

12. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Helaas hier ook herkenbaar, kan zijn dat het gaat dichtbij de zenuw zat en dat nu die zenuw wat geirriteerd is. Kan ook zijn dat het een beetje ontstoken is. Wat bij mij hielp was spoelen met zout water. Dus echt water uit de kraan met een lepeltje zout, is echt heel smerig maar het ontsmet en het zorgt er voor dat de pijn weg trekt.

Heb helaas ook zoals een paar andere hier ook al zeiden het zelf 1x mee gemaakt dat het uiteindelijk een wortelkanaal behandeling werd.

Ik zou het een paar dagen aankijken en als het dan nog niet weg is gewoon weer de tandarts bellen.

13. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Ik heb het precies zo gehad 7 jaar geleden.
    Midden in de nacht heb ik toen overwogen zelf de kies eruit te trekken zoveel zenuwpijn had ik en opeens na dagenlange pijn was de pijn weg en nooit meer teruggekomen.
    Tot....
    Ik vorig jaar een saucijzenbroodje aan het eten was en ik iets hards voelde...halve kies weg.
    De tandarts zei dat de tand helemaal dood was en de zenuwen dus ook.
    Waarschijnlijk heeft de vorige tandarts teveel weggehaald of heeft er een zenuw bekneld gezeten.
    Thank god was het de achterste kies want hij moest er wel mooi uit.

14. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.041
    17.010
    113
    Jep hier ook

15. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    Gewoon ibuprofen ff slikken? Ik had laatst ook vreselijke kiespijn, moet sowieso alles laten fixen en ik dacht ahh nu moet ik echt.. (hier doen ze ook zilvere vullingen en die wil ik ook echt niet!) enfin, ibu'tje erin en echt binnen 20 minuten zaligheid..

Deel Deze Pagina