koffie tijdens zwangerschap.

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Madelin, 12 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Madelin

Madelin Lid

7 jun 2012
    59
    0
    0
    Dierenambulance
    Provincie Groningen
    Wie kan me helpen.. Ik vraag me af, hoeveel koffie je mag hebben tijdens je zwangerschap..per dag..of per week.....:(:(:(

2. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

4 koppen koffie of 8 koppen/glazen thee op een dag.

bron voedingscentrum:
    Eten en drinken tijdens de zwangerschap | Voedingscentrum

3. samantha1985

samantha1985 Niet meer actief

dat maak volgens mij niet zoheel veel uit... je moet naar je lichaam luisteren ik mog vanaf week 31 geen cafeine meeer omdat ik niet meer sliep..maar ik drink nu dan ook niet zo heel veel...
    hooguit 2 koppen en cola cafeine vrij van de ah merk mmmh die is zo heerlijjk...

4. flowerpower50

flowerpower50 Niet meer actief

Ik neem 's ochtend één kopje, en 's avonds één kopje koffie. Bij het eten twee glazen cola. Ik let er wel op dat ik niet teveel neem.

5. Non18983

Non18983 Bekend lid

9 apr 2012
    517
    0
    16
    Lelystad
    Ik was grootverbruiker van koffie, 20 kopjes per dag? ben nu terug naar max 4 per dag.

6. lola36

lola36 Bekend lid

24 okt 2010
    711
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik drink er gemiddeld zo´n 3 per dag ... moet kunnen.
    Drink eigenlijk nauwelijks cola en geen thee.

7. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.310
    16.707
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik drink max 4 kopjes maar dat was ook al voordat ik zwanger werd.Ik vind het anders ook niet lekker meer.

8. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Ik zou niet meer als 3-4 koppen koffie op een dag drinken. Teveel caffeine is niet goed (ook als je niet zwanger bent).

9. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Toen ik zwanger van Simone was was het makkelijk, ik vond koffie ineens smerig. Nu vind ik het juist lekkerder maar ik mag maar 2 kopjes per dag op mijn werk van mezelf, en thuis drink ik het helemaal niet.
    Verder drink ik wel groene thee maar daar zit minder in, bovendien doe ik de hele dag met 1 thee-ei :)

10. Harvast

Harvast Actief lid

10 jun 2012
    243
    0
    0
    Ik ben eigenlijk een koffieverslaafde. Drink gerust een aantal kopjes op een dag. Nu vind ik het zo vies smaken, alleen al bij het denken aan koffie. Maar goed ook... want ik zou me niet aan die 4 kopjes kunnen houden mocht ik het nog lekker vinden. :D

11. peelen1981

peelen1981 Actief lid

15 jun 2012
    179
    0
    0
    paarden
    tolkamer
    pfff nou dat is ook het enige wat ik mis was ook echt koffie verslaafde
    neem max 3 bakkie per dag en geen cola meer maar ach dat mis ik niet:D

12. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Ik was zwaar koffieverslaafd.

Echt elk half uur tot uur dronk ik wel een bak koffie.

ZOdra ik zwanger was mocht ik van mijn man geen druppel koffie, cola of thee met theiine meer drinken.. :(

Dit omdat het evt miskramen en vroeggeboortes kan veroorzaken.....

Mijn man heeft dat ooit ergens gelezen en heeft t me verboden...ook al mag je wel een paar kopjes /glazen per dag...

Goed, ook zijn kind, baat t niet dan schaat t niet.

13. Rinajusase

Rinajusase Fanatiek lid

17 jun 2012
    2.078
    0
    0
    Secretaresse
    Midden Nederland
    Ik lust geen koffie, dus dat is makkelijk:D

14. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.211
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Bij mn dochter heb ik vanaf 't moment dat ik wist dat ik zwanger was ( Omdat ik kokhalsde bij mn kop koffie op 't werk 's ochtends ) tot vlak na de bevalling de geur van koffie niet uit kunnen staan. Nu geniet ik dagelijks van mn kopje koffie verkeerd. De richtlijnen op 't voedingscentrum vind ik altijd handig om na te lezen!

15. Hopje

Hopje Actief lid

7 jan 2009
    172
    0
    0
    Cafeïne vrije koffie drinken!

16. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Schijnt ook niet de oplossing te zijn. Dat ook hier een stofje inzit wat in gewone koffie/cola zit..

Haha, anders was ik daar al lang en breed op overgestapt.

Nu denk ik wel eens, ohhhh ik doe het gewoon...lekker koffie macchiato, of cappucino, of gewoon koffie verkeerd, zwarte koffie om naar de wc te kunnen....hahhahaha...

Maar heb het nu al bijna 9 maanden volgehouden, die laatste 2 weken hou ik ook nog wel vol.

Nogmaals je mag gewoon een aantal koppen/glazen op een dag hoor...

Alleen ik doe het niet omdat mijn man dat heeft gevraagd..
    Best lastig als een fervent koffie drinker ;)

17. onzewens

onzewens Bekend lid

9 jan 2012
    561
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb tot aan 20 wk geen koffie meer gehad, vond het zo smerig en mijn tweede naam was "koffieleut" haha.

Drink nu wel weer wat meer maar probeer me wel aan de 4 kopjes te houden..in het weekend is dat soms wat meer maar door de weeks drink ik op het werk weer thee.

18. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Ik drink alleen koffie als ik op mn werk ben (3 dagen in de week) en dan is het maar 2x per dag... Thuis drink ik alleen koffie als er iemand langskomt die ook een koffiedrinker is. Dat zijn er niet heel veel aangezien iedereen die ik ken bijna een thee-drinker is ;)

De eerste 15weken van mn zwangerschap ging ik alleen bij het idee aan koffie al kokhalzen en was blij als mn vriend zn koffie ophad als ik beneden kwam hahaha

xxx

19. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    ik drink zelf s'ochtens 1 kop gewone koffie, en de rest van de dag drink ik dan caffainevrije koffie. Zit trouwens wel nog een beetje caffaine in maar veel minder. Maar ook dan drink ik er niet meer dan 3.

20. Bilou

Bilou Bekend lid

29 okt 2011
    879
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik dacht dat ik veel koffie dronk voor een zwangere haha. Drink zo'n 4 koppen per week. Drink wel wat meer glazen cola. Maar probeer dat ook maximaal een per dag te houden. Valt mee dus.

Hoe zit het trouwens als je borstvoeding wilt gaan geven?

Deel Deze Pagina