Haai! De laatste paar dagen doet mijn navel zo'n zeer... Een beetje een gevoel alsof er veel te veel druk op staat en het ieder moment kan scheuren ofzo Ook als ik hard moet lachen doet het zeer. Het zal wel komen door de groei en schopjes erachter maar ik ben toch benieuwd of er meiden zijn die het herkennen en vooral of je er iets tegen kan doen? Gaat het nog weken duren of kan het ook over gaan? Liefs, Janneke
Hier hetzelfde! Zo vreemd, voelt aan als een hele gevoelige blauwe plek ofzo. En als die kleine er aan de binnenkant tegenaan trapt, doet dat echt pijn! Denk dat het normaal is. Het is toch een litteken die ineens flink onder spanning staat. Ik had normaal ook altijd als ik aan mijn navel kwam, dat dat heel raar voelde, alsof ik een beetje moest plassen. Zitten misschien toch nog stiekem wat connecties? Zal allemaal wel weer wegtrekken na de bevalling denk ik
Hier ook eentje, elke keer als het allemaal weer groeit. Dan haal ik maar weer de zwitsal mama buik lotion uit en smeer de boel even extra in, en dat helpt wel moet ik zeggen
Ik had het vorige week heel erg ( met 34/35 weken). Heeeeel naar werd ik ervan en smeerde tegen de klippen op omdat ik zo bang was dat het zou scheuren!! Een dag of 3 later was de spanning er af ( en geen striae!), misschien net even een groeispurtje geweest?
"Pijn in de navel kan veroorzaakt worden door onschuldige dingen zoals het uitrekken van de huid of pijn in de spieren. Een uitgerekte navel kan ook uitmonden in een hernia umbilicalis. (navelbreuk) Als je navel pijn doet bij het hoesten kun je dit het beste even laten nakijken door een dokter." Dit vond ik toevallig gister omdat ik ook zo'n last van m'n navel heb. Als het dus pijn doet bij het lachen zou ik er even naar laten kijken.
Ieehh, een navelbreuk bestaat dus wel? Wat moet ik me daar nou weer bij voorstellen? Eng idee, ik durf meteen een stuk minder hard te persen op de wc..
oh jee? En wat kunnen ze daar aan doen dan? :S Daar kunnen ze vast niets mee met zo'n enorme baby erachter Ik ga donderdag naar de vk en dan zal ik het voor de zekerheid maar even aankaarten dan! Dank jullie wel voor de reacties! Liefs
Ik had het ook en na een tijdke ging het vanzelf weer over. Ik vond het minder pijnlijk worden toen mijn navel eenmaal naar buiten geploept was zeg maar. Misschien is de fase naar het ploepen toe pijnlijk?! Ik heb er trouwens geen striae ofzo aan over gehouden. Hoop voor je dat het snel minder wordt wamt het is best een rot gevoel weet ik nog.
Een collega'tje van mij had een navelbreuk, ze was toen nog niet zwanger, maar is eraan geopereerd omdat ze wanneer ze zwanger zou raken er anders wel pijn aan zou kunnen krijgen. Zij liep hier al sinds haar geboorte mee rond, maar had nooit verwacht dat ze een navelbreuk zou hebben.
Ik had hier nog niemand over gehoord, maar ben "blij" te lezen dat ik niet de enige ben. Mijn navel voelt echt heel griezelig, krijg al kippevel als ik erover denk. Ben ook bang dat hij scheurt, omdat de huid/ het vlees rondom mn navel heel dun voelt - alsof je erzo doorheen kunt prikken. In ieder geval goed om te horen dat het ook gewoon weer over kan gaan. Ik denk touwens niet dat mijn navel ooit kan "ploepen", zo plat en uitgerekt als ie nu al is.
Dat had ik ook rond de 35/36 weken. Het deed zoveel pijn, ik kon niet eens rechtop staan. Het werd helemaal warm en rood en de verloskundige is toen op huisbezoek gekomen omdat ik niet op of neer kon. Was inderdaad mn navel en niet iets met de baby ofzo. Een paar dagen later was het weg, nooit meer last van gehad. Raar he...
Had ik in mn eerste zwschap ook, brrrrr wat een naar gevoel was dat. Na een tijdje werd het wel minder, dus het zal wel tijdens een groeispurtje zijn geweest. Mijn navel is nooit "geploept" overigens
Hoi, Sinds een paar dagen heb ik ook opeens last van mijn navel, er zit ook een soort bobbeltje aan de bovenkant van mijn navel en om mijn navel voelt het blauw. Ik kan niet meer hoesten zonder mijn navel vast te houden, hij komt er dan ook nog verder uit namelijk (niezen en lachen precies hetzelfde). En lopen begint soms ook echt pijnlijk te zijn. Ik heb maar even een foto gemaakt.. (Dat bobbeltje is in het echt wat groter).. Zou die gaan ploppen?? Wat denken jullie? Ik hoop dat het daaraan ligt, want dat betekent dat het weer over gaat.. Links is een foto van de voorkant en rechts is een foto van bovenaf.. Gr. Carlien
Haha, lol! Ik heb geen innie, maar ook geen outy (stomme namen zeg..) maar net als nana33 helemaal plat en uitgerekt. Ik verwacht ook niet dat die van mij nog gaat ploppen. Je ziet echt bloedvaatjes lopen en het ziet eruit als een blauwe plek. De huid glimt ook helemaal, zo vreemd!
Ik heb dus exact hetzelfde Carlien!!! Precies zo! Een klein afdakje ofzoiets aan de bovenkant! Verder gewoon plat, maar het doet wel zeer! En vooral aan het einde van de dag... En idd vasthouden als je hoest of lacht!! Vorige zwangerschap is hij bij mij niet geplopt, maar ik twijfel zelf ook door dat dingetje/afdankje/randje!
ik heb nog iets veel gekkers, mijn navel is gevoelloos. Over mijn hele buik zit straie, maar zo'n 3 cm rondom de navel niet. daar is de huid idd ook glimmig, maar ik kan er aan krabben, knijpen, ik voel er niets van! Heb de vk er ook over gevraagd, maar zij had het ook niet eerder gehoord. volgens haar had ik geen navelbreuk. Ik heb geen idee wat dit kan zijn, maar hoop dat het gevoel wel weer terug komt na de bevalling.
Misschien een navelbreuk? In dat geval moet je er wel naar laten kijken. Kan zijn dat een stukje darm bekneld komt te zitten en dat moet je dan echt terug gaan duwen!