Litteken keizersnede vorige zwangerschap trekt!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Nen87, 16 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Hoi meiden,

Ik stel deze vraag even namens een vriendin. Ze is bijna 36 weken zwanger en het litteken van de keizersnede van haar vorige zwangerschap gaat steeds meer trekken. Zowel in inspanning als in rust. De vk scheept haar af met "wel meer vrouwen hebben hier op het laatst last van" en de assistent van de gyn laat haar wachten tot de eerstvolgende afspraak. Verder heeft ze ook veel last van voorweeën. Ze maakt zich zorgen of er niet een te hoge druk/trekkracht op het litteken staat.
    Zijn hier meiden met dezelfde ervaring met hun litteken?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Groetjes

2. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    is heel normaal, had dit al veeeel vroeger in de zwangerschap.
    Tip (van de vk) insmeren en massren met bio oil of een andere littekenolie.
    Als het ondraaglijk veel pijn doet moet ze wel meteen ziekenhuis bellen, das niet goed!

3. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    btw, 3 jaar na mijn keizersnede is het litteken nog steeds gevoelig, kan er omheen mn bikinilijn niet fatsoenlijk scheren, dat doet gewoon pijn terwijl er eigenlijk bijan geen gevoel inzit. het is echt overtrokken hoor "doe mij maar een keizersnede want dan hoef ik geen weeen of persen"
    maar dat terzijde...

4. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Hoelang geleden is ze bevallen van de eerste? Bij mij hebben ze gezegd dat, als ik ga bloeden óf als het litteken echt pijn gaat doen, ik meteen naar het ziekenhuis moet bellen. Ik kan me wel voorstellen dat als de keizersnede nog niet zo lang geleden is, het extra gevaarlijk is en dus goed in de gaten moet worden gehouden.

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.815
    113
    Volgens mij is het heel normaal dat je litteken aan de buitenkant pijn doet. Wat je in de gaten moet houden is het litteken aan de binnenkant, in je baarmoeder. Als dat pijn gaat doen, dus als je bijvoorbeeld tussen weeen door pijn krijgt, dan moet je aan de bel trekken.

6. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    @ tord, in oktober 2009 heeft ze de keizersnede gehad

7. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    hier "last" van het litteken sinds ukkepuk volledig is ingedaald. Staat blijkbaar toch iets maar druk op nu maar heb er niet echt veel en niet continu last van

Deel Deze Pagina