De ene dag is de baby druk en de andere dag niet

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Birgitte, 15 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Birgitte

Birgitte Bekend lid

13 jul 2010
    792
    0
    16
    Hallo,
    Afgelopen weekend is mij opgevallen dat mijn dochter de ene dag bijna geheel wakker is en beweegt en de dag er na bijna volledig slaapt en nauwelijks beweegt.

Is dat normaal?

2. Muts76

Muts76 Actief lid

21 mrt 2011
    254
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb dat ook wel eens, heel vervelend vind ik omdat ik me dan op een gegeven moment toch zorgen ga maken. Maar elke keer net op het moment dat ik denk "en nu bel ik de vk!" dan voel ik het opeens weer volop bewegen. Ik geloof dat het soms komt doordat ze dan even een groeispurt hebben ofzo.

Hoe lang ben je al zwanger trouwens? Ik geloof dat je pas vanaf 28 weken het echt dagelijks moet kunnen voelen.

3. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Het kan te maken hebben met hoe "druk" jij zelf bent qua beweging, wanneer jij veel beweegt, wordt je kindje als het ware in slaap gewiegd en zul je het ook minder voelen.

Het ligt er ook een beetje aan hoe ver je in je zwangerschap bent. Vanaf een bepaalde zwangerschapsduur krijgen de kindjes ook meer structuur in hun slapen, een soort van dag/nachtritme.... al zul je het zelf misschien een vreemd ritme vinden :p

Ook kan het zijn dat je kindje op de rustige dagen juist veel richting je rug beweegt/schopt, dat voel jij minder/niet.

4. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    Mijn dame doet hetzelfde, twee dagen verbouwt ze de boel en dan is ze de dag erna wat rustiger, voel der wel bewegen, zoals draaien en af en toe een schop maar dan minder hevig als op die twee dagen.
    En met haar gaat alles prima :D
    En denk maar zo, ook jij bent niet elke dag druk in de weer ;)

5. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Hier ook. Dit kindje is sowieso een heel stuk rustiger dan mijn eerste maar af en toe moet ik echt nadenken wanneer ik hem ook alweer voor het laatst gevoeld heb. Gelukkig reageert hij heel sterk op mijn hand dus als ik even wrijf voel ik altijd even een reactie maar eng is het inderdaad.

6. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.291
    113
    Nederland
    Hier precies zo. Het ene moment dan schopt hij heel heftig en de dag erna dan denk ik: Hallo??!! doe eens wat, laat je zelf eens "zien"

7. Misja

Misja Fanatiek lid

8 jun 2008
    1.001
    0
    0
    Verzorgende
    Zuid-Holland
    Hoi,

Hier precies hetzelfde. De meeste dagen voel ik de baby heel veel, maar Hij heeft van die dagen dan knap ik bijna van onzekerheid want dan heb ik hem nog niet gevoeld. Ik heb gelukkig zelf een angelsound, dus als ik het niet vertrouw luister ik even naar zijn hartje! Aanrader! Hoe lang ben je zwanger, mijn vk zei dat je de baby bij 30 weken echt iedere dag moet voelen! Dus als je nog niet zover bent dan is het ook niet erg als je het een tijdje niet voelt!

8. Zaantje25

Zaantje25 Lid

31 mrt 2011
    83
    0
    0
    Hier ook hoor! Ik maak me altijd weer zorgen als ik de kleine even niet voel en idd, als ik net op het punt sta de verloskundige te bellen dan begint ie weer. Of als ik aan de ctg lig dan zie ik de kleine weer aan alle kanten bewegen. Over het algemeen heb ik gewoon een rustige baby. Mijn placenta ligt trouwens ook aan de voorkant dus daar ligt het ook een beetje aan.

9. seentjuh

seentjuh Fanatiek lid

12 apr 2011
    1.099
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had het van de week ook even benauwd. Ik realiseerde me 's avonds dat ik de baby eigenlijk maar 1 of 2 keer had gevoeld die dag en dan ook nog in de ochtend alleen. Ben toen even op de bank gaan liggen en zachtjes in mijn buik geduwd om de beeb 'wakker' te maken. Maar gelukkig kwam er een flinke trap terug :D
    De verloskundige zei tegen me dat ik nu de beeb zo'n 5 a 6 keer per dag moest voelen. Maar omdat er allemaal wat minder ruimte is en de buikspieren echt strakker komen te staan, is het normaal dat ik nu alleen nog de echte trappen en vuisten voel en niet meer de kleine bewegingen.
    Dus ik ken het wel dat je je soms druk maakt. Maar even gaan liggen en concentreren werkt bij mij dan het beste en dan voel ik ook altijd beweging gelukkig.

10. kimbo23

kimbo23 Nieuw lid

11 aug 2011
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik ben ons kleine meisje gaan voelen met 21 weken en ze is sindsdien hele dagen aan het schoppen, soms denk ik ga een poosje slapen. maar aan de ene kant is het ook geweldig want dan hoef ik me ook geen zorgen te maken. ik ben ondertussen 26 weken zwanger, als ze zo door gaat geeft ze me nog gekneusde ribben.

11. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Hier het zelfde hoor. Soms verbouwd hij 2 dagen lang al mijn ingewanden, en soms een dag dat ik hem's morgens en 's avonds heel lichtjes voel. Wisseld nog al.

Ik merk ook dat vooral met warm weer hij minder beweegt.

12. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Ik heb het ook de ene dag is het een feest in mijn buik en de andere dag is ze een stuk rustiger. Al moet ik wel zeggen dat als ik denk dat ze rustiger is, ze me dan s'nachts even laat weten dat ze er echt wel is en me uit mn slaap houdt :D!

13. Birgitte

Birgitte Bekend lid

13 jul 2010
    792
    0
    16
    Oh gelukkig, het is normaal:) Het stomme is dat ik best veel stress heb gehad afgelopen weekend omdat ik besloten heb me 100 % ziek te melden. De woorden 'zie je wel, je bent te laat met ziekmelden!' Spookten toen de hele nacht door mijn hoofd.
    Ik ben nu 26 weken maar ik voel haar al vanaf week 20 de hele dag. Mijn placenta ligt gunstig dus dat scheelt. Elke keer als ik haar nu voel maakt mijn hart een sprongetje:) Heerlijk gevoel.....

Deel Deze Pagina