de derde of vierde bevalling?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door kelly33, 19 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kelly33

    kelly33 Actief lid

    5 jan 2007
    203
    0
    0
    zoetermeer
    Ik vroeg me af , hoe de ervaringen zijn van moeders die de derde of vierde bevalling hebben ervaren....zit er veel verschil tussen 1 en 2?

    ik zie er nu meer tegen op als bij de eerste en tweede... :( vandaar mij vraagje

    groetjes
     
  2. ruby28

    ruby28 Fanatiek lid

    10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    goh dat vraag ik me dus ook af,ben zelf ook veel banger nu bij de derde.vooral omdat het al ruim 6 jaar geleden is.
     
  3. kelly33

    kelly33 Actief lid

    5 jan 2007
    203
    0
    0
    zoetermeer
    bij mij is het nu 9 jaar geleden...daarom heb ik het denk ik nu ook meer.....
     
  4. MelanieM

    MelanieM Fanatiek lid

    9 dec 2006
    1.864
    0
    0
    Amsterdam
    ik beval deze maand voor de 4e keer maar ben niet banger. Hooguit bang dat de vk het niet haalt om op tijd bij mij te zijn.
    Mijn 1e bevalling was een drama. Gedaan door een stagiaire met als gevolg bijna subtotaalruptuur en 15 hechtingen binnen en buiten. Bevalling zelf duurde maar 5 uur en was de prettigste omdat de weeen langzaam op gang kwamen en ik zo aan de pijn kon wennen. Tweede en derde bevallingen begonnen uit het niets met een weƫenstorm en de baby was er in 3 c.q. 1 1/2 uur.
    Verwacht dus dat deze ook weer zo begint en de baby nog sneller geboren kan worden.
    Het schijnt zo te zijn dat een 2e, 3e, 4e enz. bevalling vaak sneller gaat en bij mij was dat tot nu toe wel het geval.
     
  5. Nynke

    Nynke VIP lid

    30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Ik ga ook voor de derde keer bevallen. De eerste duurde 12 uur. En de tweede maar 50 minuten. Ik ziedus wel op tegen deze bavalling en hoop werkelijk dat hij langer duurt dan de tweede.
     
  6. kelly33

    kelly33 Actief lid

    5 jan 2007
    203
    0
    0
    zoetermeer
    mijn eerste duurde 12 uur in totaal ik was erna helemaal uitgeput..een flinke knip en ik had me hoofd opgeblazen..

    de tweede was in een uurtje .....wel wat uitgescheurt omdat het zo snel ging..... zat tien minuten later weer op de bank met koppie koffie...heel vreemd, ineens buik weg ....maar ik zou het wel weer zo willen zo snel.....
     
  7. ichtus

    ichtus VIP lid

    5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    Mijn 1e bevalling duurde 30 uur en was niet echt een pretje...meer een RAMP en gek genoeg zag ik er bij mijn 2e erg naar uit.. De 2e duurde 8 uurtjes en was goed te doen..

    Nu de derde ondeweg is kan ik haast niet wachten op de bevalling.. ik kijk er echt weer naar uit..

    Tis natuurlijk erg persoonlijk hoe je er tegen aankijkt... logisch dat je angstig kan zijn. Dat ik er naar uit kijk is ook een wonder.. ben nog al kleinzerig, maar dit doe ik met plezier (op het moment zelf niet hoor)

    Geef gewoon toe aan je angst en praat erover met de vk of gyne.. die kunnen je wellicht met goede info en evt rondleiding in het zh goed voorbereiden en veel onzekerheid en angst wegnemen..
     
  8. chaya

    chaya Bekend lid

    27 okt 2006
    607
    0
    0
    den-haag
    ik heb 7 weken geleden mijn derde bevalling gedaan en ik zeg heel eerlijk dat het lijkt of het steeds makkelijker wordt :D

    ook al was ik nu zwanger van een tweeling vondt ik deze bevalling makkelijker en sneller gaan (terwijl er eentje met de stuit kwam) dan mijn eerste of mijn tweede...

    succes ;)
     
  9. HeidiS

    HeidiS Actief lid

    20 jun 2007
    181
    1
    0
    Moeder,verpleegkundige, aardige echtgenote
    Zoetermeer
    ik vond de derde net zo leuk als de eerste 2, duurde weer ietsiepietsie langer..
    eerste 5 uur, 2e 1 uur, 3e 2 uur.
     
  10. wondertje nr 3

    wondertje nr 3 Actief lid

    24 apr 2007
    168
    0
    0
    huismama
    gelderland
    Ik ga ook voor de derde keer bevallen mijn eerste duurde 72 uur en me tweede maar 3 uur!

    Echt er tegen op zien nee niet echt hoop alleen dat deze keer wel alles 'heel' blijf van onder.
     
  11. Iloon

    Iloon Fanatiek lid

    5 mei 2007
    2.583
    0
    0
    Huismama
    Maastricht
    ik ga in december ook voor de 3e keer bevallen, ben ook benieuwd hoelang deze bevalling zal duren :)
    Bij de 1e deed ik er 12 uur over en bij de 2e 5,5 uur.
     
  12. kelly33

    kelly33 Actief lid

    5 jan 2007
    203
    0
    0
    zoetermeer
    hmm ben ik gelukkig toch niet de enige die beetje zo denkt...
    de ene dag denk ik van kom maar op en de andere dag denk ik weer ojee maar als? als? tegenstrijdig toch? :rolleyes:
     
  13. crisje

    crisje Fanatiek lid

    5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    1e duurde 7 uur. de 2 duurde 3,5 uur en de 3e duurde iets minder dan 2 uur. Dus als de trend zich doorzet zou deze binnen een uur gedaan zijn. Ben benieuwd.
    Alle bevallingen verliepen eigenlijk hetzelfde behalve dan dat t steeds wat sneller ging.
     
  14. kelly33

    kelly33 Actief lid

    5 jan 2007
    203
    0
    0
    zoetermeer
    gemiddeld gaat het dus steeds sneller?.... ben ik weer wat geruster....klein beetje :)
     
  15. engel25

    engel25 Actief lid

    29 jun 2007
    205
    0
    0
    Mijn eerste duurde 34 uur, dat was echt een regelrecht drama, de tweede was 2,5 uur, appeltje eitje. Nu ben ik zwanger van de derde.... brrr vind het toch wel eng. Bevallen is nou niet echt mijn hobby!
     

Deel Deze Pagina