Moet even mijn hart luchten!!!

Discussie in 'De lounge' gestart door ddtc, 27 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ddtc

ddtc Actief lid

11 jul 2009
    129
    4
    18
    Limburg
    Moet even mijn hart luchten
    Mijn man sukkelt al vanaf zijn geboorte met zijn testikels.
    Hij heeft er altijd pijn aan en er zitten kiestes op. Nu hebben ze in 2004 alles bij hem weg willen halen, maar hier hebben we vanaf gezien omdat we nog graag kinderen wilden.
    Nu kan hij sinds een paar dagen niet meer lopen of liggen van de pijn en nu zit er ook nog vocht in de balzak.
    Hij moet morgen terug naar de uroloog, maar we weten wat die gaat zeggen, alles moet eruit!!
    Nu het volgende ik heb contact gehad met de CZ ivm met invriezen van sperma, omdat we misschien toch nog graag een tweede kindje willen in de toekomst.
    Maar nu wordt het alleen vergoed wanneer je kanker hebt en anders niet. Dat viel even rauw op ons dak! Zeker omdat het 2 jaar geleden wel nog vergoed werd in zijn geval.
    Dit betekent dat t voor ons wat een eventueel broertje of zusje voor onze knul afgelopen is, en ik vind dat heel erg moelijk.
    Ik weet ik moet blij zijn dat we 1 gezonde knul hebben maar t is ineens zo definitief!! En dat is hard!!
    Sorry voor mijn lange verhaal. maar moest t even kwijt!

2. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

niks geen lange verhaal meis
    dit is zo goed te begrijpen voor al omdat jullie graag nog een tweede willen
    maar het waarschijnelijk niet meer kan omdat het er niet meer in zit en je man van de pijn af wil
    vervelend ook dat het gewoon niet vergoed word echt erg balen
    ik weet even niet meer te zeggen omdat ik het zo erg voor je vind dat het gelijk over en uit zal zijn poeh meis
    vooral omdat jullie nog zon grote wens hebben
    heb je misschien je eigen zorgverzekeraar gevraagt wat hun misschien kunnen doen
    wie weet als je het verhaal voor legt dat ze toch accoord gaan en jullie toch nog jullie wens kunnen vervullen...
    succes en echt sterkte meissie
    soms komen dingen zo hard aan plaats dat je het niet eens verwacht had

3. jennie79

jennie79 Lid

23 jan 2006
    17
    0
    1
    Wat ontzettend balen ddtc, maar zijn er geen mogelijkheden om dit zelf te betalen?
    Als je op dit onderwerp googelt, zie ik vaak kosten voorbij komen van 342,50 voor het invriezen en 35,20 per jaar voor het bewaren.
    Het is veel geld, maar geeft misschien wel mogelijkheden?
    Een linkje van umc utrecht
    Invriezen sperma - Kosten - UMC Utrecht

4. ddtc

ddtc Actief lid

11 jul 2009
    129
    4
    18
    Limburg
    Als het inderdaad maar om een paar honderd euro gaat, wil ik het graag betalen. Ik zal mijn man het morgen na laten vragen bij de uroloog, want als het idd maar zo weinig is betalen we het wel zelf.
    Dat geeft weer wat hoop bedankt.
    Heb altijd gedacht dat het om duizenden euro's ging.

5. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

ik hoop ook dat het niet zo veel geld kost joh
    dan kan je echt nog je wens uit laten komen
    zou super zijn toch
    mijn duimen draaien in ieder geval echt over uren voor jullie in de hoop dat het echt zo allemal is

6. ddtc

ddtc Actief lid

11 jul 2009
    129
    4
    18
    Limburg
    Heb ook even gegoogled en t bedrag staat idd wettelijk vast op eenmalig 380 euro plus 16,20 per te onderzoeken potje sperma, en per jaar 37,40 voor het bewaren.
    Nou als dat alles is, ben ik dolblij!!
    Bedankt meiden!!

7. Female

Female Niet meer actief

Oh wat erg voor jullie zeg. Wat een onmacht... :(
    Wat ontzettend vreemd dat CZ het in zo'n geval niet vergoed! Ongelofelijk zeg... Is het voor jullie niet mogelijk om het op een of andere manier zelf te betalen? (Mss zeg ik nu iets heel doms want ik heb geen flauw idee in welke richting ik ongeveer moet denken qua kosten :))
    Heel veel sterkte voor jullie allebei!
    Liefs

8. Female

Female Niet meer actief

Oeps sorry had de andere reacties nog niet gelezen :)
    Wat fijn als de kosten meevallen. Dat kun je wel zelf overbruggen. (En ook al was het meer, al moest je er voor lenen, maar een tweede kindje is wel heel belangrijk en bijzonder...)

9. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    MAar als de uroloog een verwijsbrief/omschrijving geeft dat er niet "normaal" meer te leven valt met deze pijn, dan lijkt het mij erg sterk dat ze het niet vergoeden?
    Als een arts zegt dat het spul eraf moet, dan is dat toch op medisch aanwijzen? ik zou hier nog wat dieper op doorvragen... en inderdaad de urolooog vragen

10. Skye

Skye Niet meer actief

Jeetje zeg! dat is me nog al wat! Maar zo te lezen zijn de kosten voor het invriezen niet echt hoog, dus is er in ieder geval nog tijd voor een eventueel volgend kindje! Succes meid, ook voor je man. Voor hem zal het ook zeker geen pretje zijn!

Deel Deze Pagina