Geen idee of ik op de goede plaats zit met deze vraag, maar zou ook niet weten waar ik hem anders moet stellen. Mijn dochtertje krijgt, sinds zij vier dagen is, flesvoeding. Dat gaat prima, vindt ze lekker, groeit ze goed op etc. Ze is inmiddels drie maanden. Ze is nu al een paar dagen niet helemaal lekker en ik kan niets vinden om haar te troosten. Speen wil ze niet, pink wil ze niet, etc. Ze sabbelt wat op haar handjes, maar steeds kort. Ze drinkt prima uit de fles, wel iets minder dan normaal, maar dat kan ze hebben en ze heeft nog prima natte luiers. Nu had ik vanavond geen beha aan (hij zat niet lekker). De kleine dame trekt mijn hemdje weg en valt aan op mijn tepel. Ietwat verbaast heb ik het even aangekeken en madam ligt een minuut of tien vrolijk te sabbelen en valt dan intens tevreden in slaap. Maar wat nu? Moet ik dit toestaan? Ze hoort niet aan de borst, ze krijgt een fles? En hoewel ik het gezellig vind, vind ik het ook wel ietwat vreemd. Ik vraag me ook af waar ze het vandaan haalt, want de borst is al zo lang geleden. Ik hoop dat jullie me advies kunnen geven, want ik vind dit echt een lastige... Groetjes, Linda
hoi sorry datje vraag even is blijven liggen, we hebben een behoorlijke achterstand opgelopen. Ja, ik snap dat je hier even raar van opkijkt! Maar het is voor je dochter een heel natuurlijk iets, bij het zien/ruiken en proeven van jouw borst, gaat ze automatisch zuigen. En ook al komt er geen melk, het stelt haar toch op haar gemak en maakt haar rustig. Ik snap dat je het vreemd vindt omdat je geen BV meer geeft. Als je het onprettig vindt moet je het niet meer doen, als je merkt dat het haar troost geeft en ze daardoor rustig wordt, kun je overwegen om het wel te doen. Mirjam
Bedankt voor de reactie! Geeft niet dat het wat later was. Beter laat dan nooit toch. Ik heb het overigens niet meer toegestaan. Niet omdat ik het vreemd vond (hoewel ik het wel een beetje vreemd vond, ja) maar omdat ik de volgende dag merkte dat ik weer melk ging produceren, bijna niets, maar toch. Ik ben gestopt met borstvoeden omdat Yara ws last had van mijn medicatie in de borstvoeding, dus vandaar. Vond het wel bijzonder dat ik zelfs na vier maanden nog ging produceren, maar dat zal er wel bijhoren. Nogmaals bedankt voor de reactie! Groetjes Linda