Au onze oren !

Discussie in 'De lounge' gestart door Shawarma, 9 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bloemetje95

bloemetje95 Niet meer actief

Antibiotica heeft op zichzelf ook invloed op de pil.
    Maar ontopic: ik zou uit t zwembad blijven

2. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Was ook direct mijn eerste gedachte. Moet direct denken aan Rob Geus en zijn programma, die het gehalte opmeet in zwembaden, ik geloof: Red mijn vakantie.

Misschien ook eens pijlen of meer hotelgasten er last van hebben. En vertellen in het hotel. Ze zullen er toch wat mee moeten doen, dit hoort niet lijkt mij. Wel vervelend. Zo kun je niet 100% genieten met oorpijn. Sterkte.

3. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Even over De pil en antibiotica
    Sommige antibiotica kunnen de werking van de pil beïnvloeden. Er is een kleine kans dat de antibiotica rifabutine, rifampicine, amoxilline, tetracycline, doxycycline en minocycline de pil in meer of mindere mate onbetrouwbaar maken. Niet alle bijsluiters maken hier overigens melding van. Sommige producenten van antibiotica menen dat de werking van de pil niet of slechts zeer minimaal wordt beïnvloed. Toch zijn er zwangerschappen beschreven die ontstonden tijdens het gebruik van antibiotica en de pil.
    Om die reden kun je tijdens de dagen dat je de antibioticakuur neemt het beste voor extra bescherming tegen conceptie zorgen, bijvoorbeeld in de vorm van condooms. Omdat de antibiotica ook na het stoppen van de kuur nog een tijdje doorwerken, is de extra bescherming tot twee weken na de kuur nog nodig.

De pil: wanneer is deze onbetrouwbaar

4. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Voor je gaat vliegen neusspray gebruiken. En een uur/half uur voor de daling/landing nog een keer.

Tip van mijn huisarts.

Deel Deze Pagina