Waar gaat het over? En wat vond je aangrijpend? Ik heb het niet gezien, maar kan nu ook niet beoordelen of dit iets is wat mij zou interesseren
Ziek meisje waarvan de ouders beschuldigd worden van mishandeling. Kinderbescherming erbij... Zal niet teveel spoileren...
Ik heb hem gezien. Ik vind het bizar dat het er zo aan toe gaat.. maar ik denk wel dat het voor de hulpverleners soms lastig is om goed te filteren bij welke casussen een melding wel nodig is en bij welke niet. In Nederland wordt er op spoedeisende hulp afdelingen ook regelmatig een melding gedaan van kindermishandeling en dat zal ook niet altijd kloppend zijn.
Het is vreselijk dat de kinderbescherming etc lang niet altijd aan waarheidsvinding en bronvermelding doen. Als eenmaal iets in een rapport staat dan staat het er. Er hoeven geen bewijzen of bronnen bij.
Heb je ervaring met de kinderbescherming want dat is vaak echt bullshit. Ze doen uitgebreid onderzoek, vragen in de omgeving om dingen en voor er iets in een rapport komt wordt dit nog gecheckt.
Op basis van 2 korte gesprekjes een heel rapport vol leugens en aannames over de psychische situaties van de volwassenen, feitelijke leugens, er was geen zin die inhoudelijk klopte. Het leek wel door een kleuter geschreven vol spelfouten. Dingen werden als feit gepresenteerd waar ze het niet eens over gehad hadden. Gelukkig met een hele dure advocaat dat flutrapport de grond in kunnen trappen maar gezin heeft er enorm onder geleden.
Zoals ik al zei, hier is de ervaring heel anders. Er zijn ontzettend veel maanden in het onderzoek gegaan. De onderzoeker heeft geprobeerd zo'n beetje iedereen te pakken te krijgen die er mee te maken had. En er stond geen enkele leugen in. Wij kregen het verslag voor het naar de rechtbank ging en konden het nakijken. Volgens degene die er niet goed uitkwam op het rapport zal het vast ook allemaal onzin en leugens zijn geweest. Het is nogal moeilijk om je eigen aandeel in de situatie te zien. Niet dat ik zeg dat dat bij jullie situatie zo is.
Heeft niks met eigen aandeel te maken. Dit raport stond vol met leugens. In de trant van (ivm herkenning even over wat anders) kind mag niet op een sport. Kind zat inderdaad toen niet op een sport, had diploma C net op zak en deed wat proeflessen van diverse sporten. Kind mocht absoluut op een sport! Kind had 1 jaar geen feestje gegeven rondom de verjaardag ivm een heftig sterfgeval in de familie. Kind had wel paar maanden later met de vrienden die hij oorspronkelijk had willen uitnodigingen een leuke middag gehad met taart en spelletjes. Er stond keihard in dat kind geen feestjes kreeg. Terwijl zowel dit kind als de andere kinderen altijd feestjes hadden gehad. Een van de ouders werkt niet stond er. Volledig onjuist. Vader en moeder werkten beiden. Nogmaals heb het ivm herkenning net over wat andere dingen neergezet maar erg is het wel.
Ehhh ik hoop dat al die onderdelen iets anders zijn dan wat je typt. Want op basis hiervan komt de kinderbescherming echt niet in actie. En ik denk ook niet dat we Nederland met Amerika moeten vergelijken. Ik heb de documentaire gezien en vond hem ook erg aangrijpend. Vooral ook omdat die moeder zo als monster geportretteerd werd. En ze haar eigen dood als enige oplossing zag om haar dochter weer thuis te krijgen is ronduit schrijnend. Wat nog erger is, is dat deze vrouw, die de besluiten neemt over onder toezicht stellingen, dit geintje vaker leek te flikken. Dit alles is gevaarlijk Voor de gezondheidszorg van kinderen. Als ouders deze niet meer veilig naar een ziekenhuis denken te kunnen brengen.
Ik heb geen cijfers. Misschien stichting KOG? Dit is een triest vb https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1758325/vertrouwensarts-veilig-thuis-berispt-door-tuchtcollege. Helaas komt het hier ook voor.
Maar dit is dan een casus uit 2018. Dus al even geleden. Wr kunnen hier onze kinderen gewoon veilig naar het ziekenhuis brengen zonder bang te hoeven zijn dat je kind ineens uit de ouderlijke macht wordt gehaald. In die documentaire gaat het erom dat een arts veelvuldig kinderen aan de ouderlijke macht onttrok. Niet eenmalig een inschattingsfout, maar keer op keer onterecht gezinnen verwoestte.