Kinderopvangtoeslag

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Opening, 12 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Opening

Opening Niet meer actief

Eind december heb ik geen toeslag gekregen voor de kinderopvang. Ik had hier nog wel recht op en heb dit dus opnieuw aangevraagd. Dinsdag is het inmiddels 8 weken geleden en heb nog steeds niks gehoord. Vrijdag gebeld maar die mevrouw kon mij niet helpen omdat ik echt tot dinsdag moest wachten. Ik kan mij niet voorstellen dat ze vrijdag nog niks wisten en dinsdag in 1 keer wel.

Heeft het bij meerdere mensen zolang geduurt?

2. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Wat is de reden dat je het in december niet hebt gekregen? Misschien zijn ze aan het uitzoeken hoe het zit en duurt het langer. De eerste keer dat wij een wijziging doorgaven duurde het iets van 10 weken maar de keren erna was het vrij snel geregeld.

3. Opening

Opening Niet meer actief

De reden waarom ik het niet gekregen heb is mij niet bekend. Er was geen beschikking opgemaakt. Wel staat er bij mijn overzicht als ik inlog dat het verwerkt is. Ik neem aan dat het dan goed is omdat er anders wel vervallen zou staan. Ga ik vanuit hoor.

4. xSNDY19x

xSNDY19x Fanatiek lid

2 dec 2009
    1.816
    691
    113
    Vrouw
    ik had dit ook hij liep niet automatisch door naar 2012 waardoor ik het opnieuw moest aanvragen. ik heb het geld van januari en februari vorige week met n spoedbetaling binnen gekregen. toch nog even BD bellen want hun zouden het wel moeten kunnen zien bij mij zagen ze het na 2 weken al.

5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.794
    113
    wettelijk beslis termijn is sowieso bijna verstreken. Ik zou ze met klem daar op wijzen maandag.

Raar dat je niks hebt gehoord. Ook dat zijn ze verplicht. Kennis geven dat ze bezig zijn met je beschikking

Misschien even contact opnemen met de ombudsman

6. Opening

Opening Niet meer actief

Ok dan ga ik dat maandag aangeven. Ze konden wel zien dat het verwerkt was maar meer niet.
    Het is nog maar voor 1 maand waar ik er recht op het dus misschien dat het daar aan ligt? Mi8j werd ook geadviseerd om het pas stop te zetten als ik de beschikking binnen had. Zouden jullie daar ook op wachten of het eerder doen?

7. Opening

Opening Niet meer actief

Ze gaven wel aan dat als de beslissing genomen is ik het deze maand nog wel het.

8. twinkle star

Dat is wel vreemd want in principe blijf je het krijgen tot je het zelf stop zet. Dus gek dat ze het dec. Ineens niet betalen en dan daarna wel weer. Stopzetten kun je natuurlijk gewoon doen. Als je er geen recht meer op hebt moet je het straks terug betalen wat dan weer voor gedoe kan zorgen. Maar als se zegt dat het geregeld is en het deze maand betaald wordt zal het vast volgende week op de "uitbetaaldag" gestort worden.

9. Opening

Opening Niet meer actief

Het is net als bij xSNDY19X dat het niet automatisch doorliep naar 2012.
    Mij is uitgelegd omdat ik de beschikking dus nog niet hebt ik het ook n8iet stop kan zetten omdat er dan niks stop valt te zetten.
    Ze gaf niet aan dat het al geregeld was ze zei alleen als ik het krijg het deze maand er wel bijzit.

10. twinkle star

Oh dan heb ik het niet goed gelezen, dacht dat het om de toeslag van dec. ging, sorry. Nee dan valt er weinig stop te zetten.

11. Opening

Opening Niet meer actief

Heb net op internet gezocht en dat het niet doorliep klopt wel. Omdat ik na 1 januari 2011 er voor het eerst recht op had liep het in 2012 niet door.

Vond het alleen een beetje raar omdat ik nog nooit zolang op een toeslagaanvraag heb moeten wachten.

Misschien omdat de plaatsing al beeindigd is bij de opvang in januari en ik de toeslag nog hebt aangevraagd of zo. Maar dat kon volgend die mevrouw van de toeslagen ook weer niet. Nou ja we gaan morgen maar weer bellen.

12. Opening

Opening Niet meer actief

Heb vanochtend gebeld en de gegevens van de locatie waren niet goed doorgekomen. Nu duurt het 2 tot 4 weken tot ik mijn beschikking heb. Ik wordt binnen 3 dagen gebeld of een spoedbetaling mogelijk is.

Voor degene die dit ook had hoe lang duurte het voordat je de spoedbetaling binnen had?

13. Opening

Opening Niet meer actief

Vandaag maar weer gebeld. Het duurt wel gewoon weer 8 weken en die mevrouw snapte niet waar hij collega 2 tot 4 weken vandaan haalde. Eind april heb ik het waarschijnlijk en voor de spoedbetaling moet ik naar het regiokantoor dat kan niet telefonisch terwijl ze me we zouden bellen en dan kon het wel geregeld worden!
    echt makkelijker maken ze het er niet op!

14. Opening

Opening Niet meer actief

nou ff een update. Heb vorige week gebeld en de gatantie gekregen dat ik het aankomende maand allemaal krijg. Nu staat mijn beschikking op 21 maart. Maar ze betalen toch de 20e uit? zou ik het dan wel krijgen? weet iemand dit?

15. woez

woez Fanatiek lid

19 sep 2009
    1.129
    205
    63
    Ja dan krijg je het de 20ste van maart

Deel Deze Pagina