Wat is het verschil tussen ...

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Mamavyas, 9 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

22 mrt 2006
    2.691
    0
    36
    utrecht
    Creche en kinderopvang?

Ik zit zelf in de ziektewet en wil Yassir 1 dag in de week naar creche/kinderopvang brengen. Dit is meer om zelf wat rust en tiijd voor mezelf te nemen en voor zijn algemene ontwikkeling.

Waar moet ik hem inschrijven bij een creche of kinderopvang?

Groetjes,

Hanan

2. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Naar een kinderdagverblijf breng je je kind bv als je gaat werken, een peuterspeelzaal is puur om t kind te laten spelen. Ze mogen er ook pas naar toe als ze 2 zijn. Voor de wachtlijst moet je even informeren bij de peuterspeelzaal bij je in de buurt, hier moet je inschrijven voor de 1e verjaardag.
    Als je Yassir nu ergens heen zou willen brengen, zul je hem moeten inschrijven bij een KDV.

3. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

22 mrt 2006
    2.691
    0
    36
    utrecht
    Lin@ bedankt voor je reactie!

4. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Een creche (peuterspeelzaal) is voor peuters vanaf 2 jaar, dus daar kan Yassir voorlopig niet heen.. Een kinderdagverblijf gaan kindjes meestal heen als opvang, dus als beide partners moeten werken of je als alleenstaande moet werken. Ik zie dit persoonlijk niet als iets waar je je kindje heen brengt voor zijn/haar algemene ontwikkeling, want daar begin je toch pas op de creche mee. Beiden hebben waarschijnlijk wachtlijsten trouwens. Is het geen optie dat je kleintje naar een familielid gaat bijvoorbeeld een paar uurtjes per week zodat jij wat tijd voor jezelf hebt? Of dat je 's avonds wat voor jezelf gaat doen en je partner voor de kleine zorgt? Of ook zo in het weekend.. Ik denk even met je mee hoor naar een idee ;)

5. Nicole28

Nicole28 Actief lid

2 okt 2006
    120
    0
    0
    Purmerend
    Inderdaad...een peuterspeelzaal is pas vanaf 2 jaar en een kinderdagverblijf is vanaf 6 weken tot 4 jaar. Ik werk zelf op een dagverblijf. Je kan er ook voor kiezen om je kindje halve dagen naar een dagverblijf te doen. Je hebt dagdelen, het is of tot 13.00 of vanaf 13.oouur. Heb je in ieder geval een halve dag voor jezelf en ben je niet de hele dag je kindje kwijt. Weet namelijk hoe moeilijk dat in het begin is.

6. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

22 mrt 2006
    2.691
    0
    36
    utrecht
    Nicole28@ bedankt voor je reactie! Ik ga idd eens informeren naar een creche hier in de buurt.

Thanks

Deel Deze Pagina