Au pair

Discussie in 'De lounge' gestart door toch3, 31 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.230
    28.214
    113
    Ik denk dat ze er vast wel zijn! Of anders mensen met ervaring (broertje/zusje met een handicap)

Manque vindt dit leuk.
  2. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.279
    17.158
    113
    Dat lijkt mij juist extra "leuk" om te doen. Hm leuk klinkt raar, fijne uitdaging is misschien beter

Manque vindt dit leuk.
  3. Cindy2015

Cindy2015 Fanatiek lid

18 feb 2015
    1.425
    156
    63
    Een au pair is geen baan (in Nederland), dan zou je namelijk minimumloon moeten betalen, loonbelasting, je registreren als werkgever etcetera. Een au pair is op culturele uitwisseling, krijgt alleen een onkostenvergoeding (ca 300 pm) en mag in ruil voor kost en inwoning bepaalde werkzaamheden verrichten. Wat en hoe lang, dat is vrij strikt geregeld. Daarom is het ook voor een maximum periode.

4. Eefje00

Eefje00 Fanatiek lid

27 okt 2014
    1.555
    666
    113

5. Robijn89

Robijn89 VIP lid

1 feb 2015
    8.120
    5.038
    113
    Vrouw
    Ja hoor, dat kan.
    Ik heb hier zelfs specifiek op gezocht toen ik overwoog om als au-pair te gaan werken. Ik weet alleen niet meer precies op welke site's. Is al lang geleden en heb heb het uiteindelijk niet gedaan.

Manque vindt dit leuk.
  6. Bernie

Bernie Actief lid

11 feb 2009
    258
    17
    18
    Inderdaad, dit is het verschil en niet dat een au pair inwonend is en een nanny uitwonend. Een au pair wordt geacht deel uit te maken van je gezin en de uitwisseling is ook bedoeld om haar kennis te laten maken met een nieuwe cultuur & taal. Ze mag enkel licht huishoudelijk werk doen en maar een paar uur per dag werken.
    Wij hebben geen au pair omdat die maar max. een jaar zou mogen blijven. In plaats daarvan hebben we een gouvernante (klinkt vreselijk) dus ik vind nanny ook een leuker woord. Onze nanny is ook inwonend, maar wel in haar eigen annex. Ze heeft een part time contract en zorgt voor onze kinderen terwijl wij beiden (full time) werken. Ik hoor wel eens jaloerse berichten van andere school ouders (oh, maar jullie hebben een nanny...) maar mensen vergeten dat wij geen familie hebben om op terug te vallen omdat we beiden uit het buitenland komen. Als we thuiskomen dan heeft zij vrij, dus het is niet zo dat we niks meer te doen hebben.

7. tumtummetje

tumtummetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    1.844
    1.585
    113
    Als ik het woord aupair hoor denk ik altijd aan Charlotte van Sex and the City voor de mensen die het kennen :D :p

Bubblez en Blijdorp vinden dit leuk.
  8. LoeForceOne

LoeForceOne Fanatiek lid

28 jun 2015
    1.374
    910
    113
    Ik niet, als ik zie in mijn omgeving hoe aupair kids worden opgevoed ben ik er absoluut op tegen. Ik vind dat het ten koste gaat van hun opvoeden, de tijd samen, en de privacy van jezelf en je kinderen in 1 huis. Ik werk veel met kids die altijd maar door hun aupair worden gebracht en gehaald en ik vind dat zo sneu. Je merkt ook hoe gek ze op de aupair zijn ze een bepaalde soort liefde missen.

Soms kan het niet anders, maar als het niet hoeft en je maar 3/4 dagen werkt vind ik dat er betere opties zijn waar in mijn ogen de kinderen minder in te kort komen.

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Want kdv of gastouder zijn beter? En waarom dan? Ik snap het verschil niet hoor. Of zijn die kindjes ook zielig?

10. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Ik vind dat je iets tekort door de bocht gaat. En ja er zijn au pair kids die hun ouders nauwelijks zien maar in sommige gevallen werkt een au pair gewoon met de ouders mee. Ken je die dame op Instagram met een drieling en een tweeling in twee jaar? Die is fulltime thuis met een au pair. De vierling van de adema's hadden ook een au pair.

Ik heb zelf 4 kleintjes die nog niet naar school gaan. Wij hebben voor deze zomer aanvraag uitstaan voor een zomer au pair voor 6 weken omdat mijn vriend dan erg druk is. Ik ben gewoon thuis maar vind het erg fijn dat ik back up heb ik de spitstijden. Geen van mijn kinderen kan zelfstandig douchen en aankleden, nog te klein ( 3,3, 1,5 en newborn).

Boommm vindt dit leuk.
  11. Betsy

Betsy Niet meer actief

Ik geef je groot gelijk! Op sommige dagen is het hier met een bijna anderhalf jarige dame al een race om op tijd de deur uit te zijn naar mijn werk. Laat staan dat ik er nog 3 moet aankleden en te eten geven in mijn eentje.

Boommm vindt dit leuk.
  12. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Maar je heb het dan misschien over ouders die gewoon teveel werken, en de kinderen op het tweede plan zetten.
    Ik geloof niet het hebben van een au-pair daar persé de oorzaak van is, sterker nog: misschien brengt de au pair juist wel een beetje normaliteit voor die kinderen daar ze niet continu op een kdv/kindergarten/boarding school zitten.

Juist wanneer je maar 3/4 dagen werkt lijkt een au pair me juist een ideale oplossing waarbij de kinderen niet al te veel te kort komen.

DastyQueen, Hopsatee, Treez en 2 anderen vinden dit leuk.
  13. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Ik hoef dan niet eens naar mijn werk maar inderdaad, wil je niet een keer om half elf de ontbijt tafel afruimen is een helpend handje heel lekker. En ook dat er iemand of thuis is met de baby als de peuters even de speeltuin ingaan of net omgedraaid.

Normaal heb ik veel hulp van mijn vriend die veel thuis werkt of mijn moeder komt eens uitwaaien. Vriend is praktisch 6 weken weg en mijn moeder pakt een welverdiende vakantie. Vandaar dus een summer au pair. Ze heeft bij ons een eigen slaapkamer van 22m2 met balkon en eigen badkamer.

Treez vindt dit leuk.
  14. Betsy

Betsy Niet meer actief

Ik snap het helemaal. Voel vooral niet de behoefte om je te verdedigen! Ik denk dat iedereen snapt dat je met 4 van die ukkies alle hulp kan gebruiken op sommge momenten. En als je dat af en toe 10 min oplevert om een warme kop koffie te kunnen drinken is dat een dikke bonus!

Champetter vindt dit leuk.
  15. Treez

Treez Niet meer actief

Ik weet dat de regels strenger zijn geworden tav het pgb, maar tijdens mijn studie (2000-2006), werkte ik bij een gezin met een ernstig meervoudig gehandicapt kind via het pgb. Ik was daar gedeeltelijk in huis. Tijdens de nacht werd ik voor de helft uitbetaald en overdag per uur. Het budget was daar ruim genoeg voor. Overdag ging de dochter naar het mkd. Buiten deze uren om was ik vaak aanwezig. Moeder was regelmatig een paar weken bij familie in het buitenland en dan was ik volledig in huis. Later wisselde ik het af met iemand anders, omdat het te pittig was. Moeder heeft ons gevonden door inderdaad briefjes op te hangen bij de opleidingen sph en orthopedagogiek. In mijn tijd waren dit soort baantjes erg in trek. Ik zou het gewoon proberen.

Manque vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina