Tsja, de titel zegt het al: Hoe hebben jullie de overgang van 2 naar 3 kindjes ervaren? Inmiddels is mijn dochtertje alweer 10 maanden en begint het (iig bij mij) te kriebelen voor een derde kindje. Helaas is manlief (nog lang niet) overtuigd, dus moet ik geduld hebben. Toch vraag ik me wel af of de overgang van 2 naar 3 nou zoveel groter is dan van 1 naar 2? Ik vond het achteraf namelijk pittiger dan ik had verwacht, vooral de eerste 6 maanden. Inmiddels hebben we onze draai weer helemaal gevonden hoor, maar ik besef me nu dat ik er tijdens mijn zwangerschap te makkelijk over heb gedacht. Dus mama's met 3 kindjes: Hoe hebben jullie het ervaren? Alvast bedankt voor de reacties!
Ik heb wel 3 kindjes maar kan niet echt oordelen over 3 kleine kindjes, mn oudste is namelijk bijna 12 dus kan bijna alles al zelf hahaha. Zou er zelf best nog een 4e bij willen maar hier ook een man die ik nog om moet praten hihi Hoop dat je snel wat reactie's krijgt van meiden die wel 3 kleine kindjes hebben. Heb hier een aantal keer gelezen dat iemand zei: de 3e is makkelijker dan de 2e... Liefs Deb
Tsja, heb er nog geen 3 maar ben wel zwanger van de derde. De oudste bij ons is bijna 3 jaar (in november), de tweede is ruim anderhalf jaar. En ben ergens mei/juni uitgerekend (precieze datum weten we nog niet). Ik weet ook niet goed wat ik er van verwachten moet. Wat jij zegt: de eerste 6 maanden waren pittig, dat heb ik hier ook ervaren. Het is denk ik met 3 kids wel druk, maar ik denk dat het vanzelf de weg wel wijst.. Daar ga ik maar vanuit
Wij hebben 3 kindjes van 4, 2 en bijna 4 maanden. Drukte valt mij reuze mee hoor. De oudste gaat naar school, dus we leven in dat ritme. Soms is het wel eens passen en meten met de voedingen, omdat je dan net weer naar school moet om er eentje op te halen. maar alles went. Hij slaapt dus iets vaker in de wandelwagen overdag, dan in z'n bedje bijvoorbeeld. Ik moet over 2,5 week weer aan het werk, dus dan zal het weer wel anders worden natuurlijk, maar voor nu geniet ik van mijn 3 mannen...heerlijk! Verder gewoon goed de taken verdelen. Zo kleedt mijn man de oudste 2 aan (kleertjes liggen klaar) en ik de jongste en geef hem z'n fles.
Ik lees even mee. Ik ben namelijk ook wel erg benieuwd. De overgang van 1 naar 2 vond ik net als jou, ook de eerste 6 maanden vrij pittig! Nu gaat het allemaal zo lekker. Ergens verwacht ik dat het met een 3e net zoiets zou gaan. De zwangerschap + de eerste 6 mnd vrij pittig, en dat het daarna wel zal lopen. Ben benieuwd naar de reacties!
Bedankt voor de reacties tot nu toe! @megatrotsemama: Ohoh! Die mannen toch ook altijd hè?! @Cocko: Gefeliciteerd met je zwangerschap! Ergens verwacht ik het eigenlijk ook wel, dat het zich vanzelf weer zal gaan wijzen. @Marloes80:Nog even genieten van je verlof dus. En idd, de kleinste moet natuurlijk mee in het ritme van de schooldagen van de oudste, dat lijkt me nu op dit moment het lastigste, maar als ik het zo lees bij je gaat ook dat uiteindelijk allemaal vanzelf. @Kiss87: Ja hè?! Dat denk ik eigenlijk ook! Het gekke is dat ik me nu bijvoorbeeld niet meer kan voorstellen dat ik het met één kindje zo ontzettend druk vond! Het lijkt me heerlijk, die drukte van 3 kids in huis...
Ik vond de overgang van 1 naar 2 groter dan van 2 naar 3. Wel zit er bij ons iets meer ruimte tussen. Er zit steeds 2 jaar en drie maanden tussen , dus dan kunnen ze goed lopen en een beetje luisteren. Af en toe heb ik wel even rust nodig om bij te tanken, de vakanties zijn dus best af zien, met al de rommel die er geprocuceerd wordt . Maar in alles vind je wel een ritme, go with the flow heb ik inmiddels wel geleerd. En het is natuurlijk ook heel gezellig . En de oudste helpt ook wel eens even met de baby vermaken, een luier aan te geven oid, dat scheelt ook weer. Bij de eerste moet je alles helemaal zelf doen.