hoe groot kans op miskraam na echo?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mamavanfien, 13 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamavanfien

13 nov 2008
    14
    0
    0
    Hallo!

Ik ben nu 7 weken en 4 dagen zwanger.. ik heb met 7.1 week een echo gehad en een kloppend hartje gezien! de groei liep 2 dagen achter maar dat kon ook aan de meting liggen zei ze.. nu ben ik nog steeds heeel bang voor een miskraam.. wie weet hoe dit zit? wanneer neemt de kans op een miskraam af bij mijn dochter had ik zon tabel ervoor met welke week hoeveel procent die kans afnam maar ik kan m nergens meer vinden!Ik kan er nu absoluut niet van genieten ik heb 1 keer een miskraam gehad met 6.2 week.en 1 keer een leeg ei..

2. evelien30

evelien30 Actief lid

4 jul 2008
    161
    0
    0
    zuid holland
    Als er hartactie is dan wordt de kans al kleiner hoor.

IK heb met 9 weken een echo gehad en liep 3 dagen achter en kreeg toen te horen dat het nog maar 3 % was dat het mis kon gaan.

Snap je gevoel wel hoor heb met 12 weken een miskraam gehad en 1 met 4.halve week.
    Maar bij mij was dus 3 keer scheepsrechyt.

3. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    hoi ik heb precies dezelfde vraag je.. ongeveer gelijk met jou een echo gehad, mooi kloppend hartje gezien en 3 dagen terug gezet..

en nu ineens van de week werden mijn kwaaltjes minder en ben ik ineens erg bezorgd geworden...bang dat het hartje niet meer klopt enzo..

gr Jose

4. hartewens

hartewens Fanatiek lid

11 jul 2007
    1.082
    0
    0
    Bij mij werd gezegd, na 2 goede echo's met hartactie (7 en 9 weken) is de kans minder als 3%. Al blijft het altijd spannend als je miskramen hebt gehad. En het verschil in dagen mag 7 zijn. 2 dagen minder ver heen is te verwaarlozen zeiden ze. Bij mij liep ik 2 dagen achter en bij de 9 weken echo 3 dagen. Bij 12 weken precies op schema. Zegt dus niks.
    Succes met de spannende weken!

5. evelien30

evelien30 Actief lid

4 jul 2008
    161
    0
    0
    zuid holland

Mijn kwaaltjes werden na de echo ook ineens heel weinig. HAd nergens meer last van. Geniet er maar van hoor want voor je het weet zijn zeer ineens weer. Hoef overigens niet hoor, dus als ze helemaal weg blijven betekend dat ook helemaal niks. Je lichaam gaat uiteindelijk wennen aan die hormonenstorm. ;)

6. hartewens

hartewens Fanatiek lid

11 jul 2007
    1.082
    0
    0
    Ik had trouwens ook niet veel klachtjes meer hoor. En voel de kleine nu trappen ;) Probeer positief te blijven, hoe groot de angst ook is.

7. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Herken dit precies. Ook teruggezet en gaat je opeens heel erg opvallen welke kwaaltjeser niet zijn of opeens wel. Je gaat twijfelen.

Ik vraag het me ook af. Ik heb geluk dat ik over anderhalve week nog een echo heb kan ik kijken of het hartje het nog doet. Ik denk dat het toch afwachten is allemaal toch?

8. marra86

marra86 Lid

27 mei 2007
    54
    0
    0
    kapster
    amsterdam
    hallo meiden,
    ik heb dinsdag 18de mijn eerste echo..
    ben heel erg benieuwd en hoop echt dat alles goed is.
    zelf ben ik heel angstig voor een miskraam omdat mijn moeder 4 miskramen heeft gehad en mijn tante 2..
    ik hoop dat het goed gaat..

succes iedereen!

9. mamasan

mamasan Fanatiek lid

Misschien heb je hier iets aan?
    Dit is de tabel die het NVOG aanhoud na een echo met hartaktie.

zwangerschapsduur (wk) Succeskans% kans miskraam%

6 78% 22%

8 98% 2%

10 99,4% 0,6%

Ik weet welke tabel die je bedoelt per week, maar ook ik kan hem niet meer terugvinden.

10. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    ik voel me zo,n muts...

ineens duurd die 13 weken echo me veel te lang.... moet nog 12 dagen wachten..
    en ineens uit het niets slaat de angst weer toe dat het niet goed is ondanks een goede 7 en 9 weken echo.... ppfffff ik word vandaag even zo moe van mezelf.....

x jose

11. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

6 sep 2007
    1.567
    1
    0
    Ik vind niet dat je je moet vastpinnen op een percentage, elke baby en zwangerschap is anders.
    Het kan op ELK moment tijdens je zwangerschap mis gaan maar dit is ook zo met ons leven hé.

12. beby2

beby2 Actief lid

1 dec 2008
    371
    0
    0
    dat is ook het moeilijke, je bent niet "in controle".
    Ik ben zelf nog maar 5 wk maar heb voor de zwschap van mijn zoontje 2x een miskraam gehad. Je staat er gewoon heel anders in, niet meer onbezorgd maar steeds met wat reserves. Natuurlijk ga ik wel genieten na drie maanden, dat moet ook want anders zit je 9 maanden in de stress, maar voor mij is het zo dat ik pas gerust ben na de bevalling als alles goed is.
    Zo heeft ieder weer zijn eigen gedachtes erover hè?
    Heel veel sterkte iig met wachten. Het blijft gewoon een heel heftige periode vind ik zelf.

13. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    ja ik dacht na 2 jaar na een positest kan het genieten gaan beginnen.... en dat is ook wel zo.... maar dat eerste trimester... ik vind het doodeng..
    nog 11 nachtjes en dan voorlopig de laatste echo...

xx jose

14. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Helaas heb ik het meegemaakt....met 7 weken en met ruim 8 weken een kloppend hartje gezien.
    Liep wel 3 dagen achter, maar was geen reden tot bezorgdheid, zei de arts.
    Met de 12-wekenecho bleek dat het hartje gestopt was met 9w2d en het
    was dus niet vanzelf afgekomen...ook geen buikpijn of bloedverlies gehad.
    Met 12w2d ben ik gecurreteerd :cry:

15. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

6 sep 2007
    1.567
    1
    0
    Idem hier, ik heb ook een missed abortion gehad maar nu ben ik opnieuw zwanger en mijn meisje trappelt vrolijk in mijn buik.

Deel Deze Pagina