Hallo Allemaal, Ben pas sinds vandaag lid op de site. Maar zit toch ergens mee. Misschien dat iemand van jullie dit eerder heeft meegemaakt? Woensdag moest ik naar vk omdat ik het kindje niet zo goed voelde. Zij stuurde mij door naar de gyn. Kon dan meteen daar terecht heb een ctg gehad en een gesprek met de gyn. Deze gaf aan dat ze mijn buik veel te groot vond en dacht dat het kindje te zwaar was. Donderdag moest ik terug komen wederom aan de ctg gelegen en een groeiecho gekregen. Hieruit blijkt dat mijn kindje qua lengte en gewicht uitkomt op de lengte en gewicht van ong. 40 weken. Nu wil de vk afwachten wat de gyn. komende donderdag gaat doen en anders wil ze kijken of we rond 39 weken kunnen strippen. Kan ik niet aangeven dat ik als de dood ben dat ik met 40 weken het kindje er niet uit krijg en of ze me misschien eerder kunnen inleiden??
Als je kindje echt te groot is, dan denk ik dat ze je eerder gaan inleiden! Maar ik heb hetzelfde meegemaakt met mijn dochter, kwam met 36 wkn op controle en de gyneacoloog zei dat ik al 40 weken was! Een paar dagen later brak mn water en ben 2 dagen later ingeleid omdat ik geen weeën kreeg. Mijn dochtertje kwam ter wereld en was echt een kindje van net 37 weken! Kunnen ze zien ook aan de hoeveelheid huidssmeer Ze heben het niet altijd bij t rechte eind, maar als je het eng vind moet je het gewoon overleggen met je vk! Heel veel succes meid!
Dus de kan zit erin dat het kindje vanzelf eerder komt? Misschien moet het idd gewoon voorleggen aan mijn vk. Hopelijk gaan ze me volgende week inleiden. Kan me namelijk niet voorstellen dat ze me tot 40 weken laten lopen dan zou het kindje net zo zijn als andere kindjes met 44 weken!
Ja hoor Bij mij brak met 36 weken en 5 dagen me vruchtwater en met 37 weken werd mijn dochter geboren. Anders bel je je vk even dat het je allemaal nie lekker zit.
bij me jongste zoontje zeiden ze met 37 weken dat hij ook al op 40 zat. En hebben ze hem eerder gehaald dus met 38 weken. Toen ie eruit kwam was ie klein en hij was nog niet eens af, zijn oortjes waren nog niet eens helemaal gevormd. Ze hebben hem dus te vroeg gehaald, dus een echo zegt helemaal niks helaas....
Hoor je vaker he! Bij mij zeiden ze zo van oo stop maar met maatje 50/56 kopen, dit word een flinke! NOT! Was ook een kleintje! Maar dat ze hem bij jou zo gehaald hebben en dat t kindje nog niet eens helemaal volgroeid was, onbegrijpelijk he! Ze zitten zo vaak fout! Mijn dochtertje was echt 37 weken! Zag je aan de dikke laag huidsmeer..
Hoi Hoi, Ze hebben het heel vaak mis hoor, bij mij dachten ze het net andersom! Ze dachten dat we een klein kindje zouden krijgen, rond de 4 pond en hij werd met 41.5 weken geboren en was bijna 8 pond, dus ze zitten er heel vaak naast! Liefs
Jeejj.. da schild nog al! Ze moeten er eigelijk niks over zeggen.. want ik weet niet hoe ze meten, weet wel dat er niks van klopt!
Ik moest vorig week ook voor ctg en toen de gyn een echo maakte constateerde hij ook dat de baby te groot was. Moest meteen de dag erna een suikertest doen enz... Ze zou qua buikomvang ruim 2,5wk voorlopen (hoofdje en beentjes precies goed) t zal wel een dikkertje worden aangezien met de pretecho op 29wk ook al veel spekkies in dr gezichtje had. Maar goed, ze maken een berekening op 40w zwangerschap en als de baby dan met 37 komt missen ze toch alweer 3w groei
Jeetje wat een verschillende verhalen! te groot/te klein. Het ergste vind ik nog dat ze het kindje halen terwijl het nog niet af is. Toen ik dat las kreeg ik echt tranen in mijn ogen! IK weet niet zo goed wat ik moet doen, wil haar bellen en mijn onzekerheden uitspreken maar van de andere kant, maandagochtend moet ik daar zijn dus misschien moet ik het over het weekend heen tillen?!
Ik zit in dezelfde situatie. De afmetingen van onze kleine passen niet eens meer allemaal in de groeicurve, maar vallen er buiten. De gyn stond er echt van te kijken. De gyn heeft aangegeven dat we zo rond de 38 weken maar eens moeten kijken of we kunnen inleiden. Ik ben zelf niet bang om een groot kind te werpen. Ik weet dat het gewicht van de baby niks hoeft te zeggen over hoe de bevalling verloopt. De ene vrouw poept met gemak een 9 of 10 ponder uit, terwijl de ander hulp van tang/pomp nodig heeft bij een 6 ponder. De gyn zal uiteindelijk het besluit tot inleiden nemen. Maar het kan nooit kwaad om je zorgen te uiten. Dan kan hij/zij je wellicht ook nog wat geruststellen Heel veel succes alvast!
Nee ik ben ook niet bang om van een groot kind te bevallen. Maar ik vind zelf kleine baby's gewoon schattiger 3 van de 4 zijn lang bij geboorte (54, 53, 53) en qua gewicht heel mooi (3700, 3800, 3870) en 1 van de 4 was heel klein (46cm en 2900gr). Mijn 1e en 3e zijn altijd veel ouder geschat dan ze daadwerkelijk zijn, das best lastig. Mijn 2e was dus zo klein en die bleef veel langer baby zegmaar. Maar goed ik heb liever een groot kind die gezond is dan een klein kind dat nog heel veel zorg nodig heeft. (mijn dochter was ondervoed)
Tja.. sinds ze vorige keer meer dan een 1 kg ernaast zaten, met opmeten bij de echo.. terwijl ik een paar uur later ben bevallen, geloof ik niet meer zo in die metingen. mijn jongste zou 3000 gram zijn... paar uur later bevallen.... 4240 gram.... misschien beval je met 37 weken? hoor je ook vaak, dat als de kindjes voorlopen ze ook eerder komen.... Gewicht maakt trouwens niet zoveel uit... babyvet flubbert wel mee... de bouw, met name hoofdomtrek en de ligging van het kind zijn veel meer van belang... praat iig over je angsten!!! want met schrik een bevalling in gaan is fout! Dit is trouwens ook de reden dat ik een extra echo kreeg, omdat mn laatste (net als mn eerste) niet was ingedaald. ik was dus ook helemaal gerustgesteld..... schrok alleen achteraf erg, dat het zo'n beer was!!
Ik zou wat je denkt sowieso bespreken met de vk. Misschien kan ze je zorgen wegnemen of kijken of eerder inleiden inderdaad mogelijk is. Maar als dat niet kan: er zijn genoeg mensen die een groot kind op de wereld zetten. Schijnt niet per definitie veel moeilijker te zijn dan een klein kind. (Hier geen groeiecho gehad bij J. Vk had haar op 8 pond geschat, hoorde ik na de geboorte, maar ze woog ruim 9 pond en was ook erg lang. Ik ben uiteindelijk bij 41,5 weken ingeleid, dit op 'eigen verzoek' en op advies van de gyn, als het aan de vk had gelegen had ik tot 42 weken doorgelopen. Gelukkig niet gedaan dus. Dit keer krijg ik wel een groeiecho, maar hoeveel dat nou zegt...?)
Hier had ik hetzelfde met de 36 weken echo. Ze viel al ver buiten de groeicurve van 42 weken! Ze leiden je niet zomaar in tegenwoordig. Waarschijnlijk zal dat tussen de 38 & 39 weken zijn. ik ben spontaan bevallen met 38+3. Was met 37 weken al wel gestript trouwens. Flinke baby(5120 gram) en hele snelle bevalling(2,5 uur) Bespreek je onzekerheden!