Toch t carpale tunnel syndroom.

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Jucade, 19 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    :( Ben vanochtend naar de ha geweest en deze bevestigde dit. (Carpaal tunnel syndroom) Je kunt er niks aan doen en hopen dat t na de bevalling weg gaat (meestal wel). Ook heb ik vanaf vanochtend een hele zere navel! Wat dit nu weer is??? Wie heeft dit ook gehad? Komt niet door mn darmen want alles functioneert daar naar behoren :oops: De dokter dacht misschien aan een blaasontsteking.?

2. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Wat is het precies?

3. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Eh.. dat mn linker pink en een dele van mn ringvinger verdoofd voelen. En een stuk palm van mn hand. Dr zit minder kracht in mn hand. Dit komt doordat (door vocht vast te houden) er in je arm minder ruimte komt voor je zenuwen en dat blokkeert de boel dan en krijg je dit.

4. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Had ik het toch goed. Maar dat ik het goed had, is minder voor jou zeg. Doe maar rustig aan met je handen, want naar ik heb begrepen kun je er achteraf ook nog behoorlijk last van hebben.

5. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    :) Rustig aan met mn handen zal niet gaan. Ik doe nl produktie werk. Volgens de ha kan dit gewoon. Ook heb ik t met de ha nog ff over mn werk gehad (dat t tillen ed veel te zwaar werd) en vroeg ik waar de grens ligt? Zij zei dat ik die grens zelf moest bepalen. Ik mocht vandaag op t werk licht werk doen. Mochten ze me toch weer zwaarder indelen, ga ik naar kantoor om dit te bespreken! Mn kindje gaat nu echt voor!!!

6. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Ja ik heb het carpaal tunnel sydroom ook gehad tijdens en na de zwangerschap van Tim. Het is nu gelukkig weggetrokken.

7. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Hhhmm, ik zou er toch wat over gaan lezen. Ik heb zelf ook kans op dit syndroom, niet alleen door de zwangerschap, maar ook wegens een extra halsrib die ik heb en die na de bevalling verwijderd zal worden. Moet er eigenlijk ook wat over gaan lezen. Dat heb ik een tijdje geleden (in december) wel gedaan, maar ik weet niet meer hoe en wat.

8. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Ik heb ook last van het carpaal tunnelsyndroom. 's Ochtends is dit het meest vervelend, kan mijn vingers niet eens buigen...

9. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Ik had het ook tijdens mijn vorige zwangerschap, kon bijna niets meer vasthouden en de knoop van mijn broek was een ramp :( Bij mij was het snel na de bevalling weer weg, gelukkig...

10. sillaah

sillaah Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    pijn rondom je navel heb ik ook af en toe..
    als je dan je buik aanraakt of er zacht op drukt dan doet t enorm pijn ! en trekt door je hele baarmoeder heen..
    ik denk zelf dat t komt doordat je baarmoeder uit moet rekken..
    en mischien ligt t kindje dan in een verkeerde houding waardoor dit extra pijnlijk is. meestal als ik dan even op bed ga liggen dan trekt t weer weg.

11. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik heb al carpaal tunnel syndroom of in het Nederlands peesschedeontsteking sinds mijn 19e. Chronisch dus. Ik heb het constant, maar er zijn periodes dat ik er erg veel last van heb. Fysiotherapie doet bij mij wonderen. Armen en schouders goed los masseren en zorgen dat overtollig vocht afgevoerd wordt. Ik heb ook regelmatig vochtbobbels op mijn pezen, deze kan de huisarts leegzuigen. Geen pretje, maar geeft wel verlichting.

Paar tips voor thuis,
    - slik paracetamol als het erg pijnlijk is.
    - koel je polsen voor het slapen gaan met ijs of stromend koud water.
    - zorg dat je voldoende drinkt.
    - doe geen repeterende handelingen als computerwerk, pianospelen, enz. (ben je op je werk afhankelijk van de computer dan kom je in aanmerking voor vervangend werk en anders kan je in de ziektewet)

Ik wens jullie heel erg veel sterkte, weet hoe jullie je voelen.

12. Nemo

Nemo Niet meer actief

Soms wordt voor carpaal tunnel syndroom ook een brace gegeven (lijkt wel wat op een ding was je met skeeleren om hebt)

13. Sweetpee

Sweetpee Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.605
    1
    0
    Leeuwarden
    Aha! carpaal tunnel syndroom is dus hetzelfde als een peesschacht ontsteking?
    Kijk dat zegt mijn huisarts dan weer niet he?! Dit speelt bij mij sinds de eerste keer een paar jaar terug ook af en toe op, ik zorg gewoon dat mijn pols/hand wat rust krijgt. Veel water driken doe ik altijd gelukkig. Nu met de zwangerschap heb ik wel wat sneller last merk ik maar gelukkig heb ik een lief mannetje die me dan verplicht bij thuiskomst een mittella te dragen.

14. Nemo

Nemo Niet meer actief

Nee carpaal tunnel syndroom is geen ontsteking.

Het carpale-tunnelsyndroom is een klachtenpatroon veroorzaakt door een beknelling van de nervus medianus (de middelste armzenuw) in het verloop van de carpale tunnel. Dit is een nauw kanaal gevormd door de handwortelbeentjes en een stevig peesblad tussen pink- en duimmuis aan het begin van de handpalm. In deze tunnel lopen de buigpezen van de vingers en de zenuw die de zachtste structuur is en daardoor het meest gevoelig is voor druk.

Bron: http://www.neurochirurgie-zwolle.nl/cts.html

15. liefje

liefje Actief lid

12 okt 2005
    404
    0
    0
    verpleegkundige
    willebroek
    hier nog eentje die last heeft van het carpaal tunnel syndroom, wat ik vind is dat het toch wel pijn kan doen, ik hoop ook wel dat het na de zwangerschap verdwijnt, ik ben verpleegkundige en ik weet wat zo'n operatie eventueel kan inhouden en dat zie ik voor de moment niet zitten

16. Cindy70

Cindy70 Lid

28 sep 2006
    28
    0
    0
    Hoi meiden,
    Ik ben dan wel (nog) :( niet zwanger maar heb ook carpaal tunnel syndroom gehad aan beide polsen/handen. Kon er s'nachts niet van slapen, gruwelijk veel pijn.
    Kreeg eerst injecties van de huisarts maar deze hielpen maar heel even.
    Ben inmiddels aan beide polsen geopereerd en heb gelukkig nergens geen last meer van.
    Meestal is het tijdens de zwangerschap gelukkig maar tijdelijk en verdwijnt het weer.
    Groetjes;
    Cindy

17. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Maar weet je wat t vage hiervan is... bij mij doet t geen pijn, t is vervelend maar doet niet zeer. Is dit dan bij mij wel de juiste diagnose?

18. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Volgens mij hoeft het niet altijd pijn te doen.

Deel Deze Pagina