Muziek & zwangerschap

Discussion in 'Zwangerschap' started by MissT, Jun 16, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MissT

MissT Niet meer actief

Ik kreeg net een mail van baby info, met wat informatie over mijn 17 weken zwangerschap.
    Er stond dat rond deze weken de baby ook kan horen, en dat je af en toe wat rustgevende muziek kan luisteren.

Wat luisteren jullie dan bijvoorbeeld? Ben wel benieuwd :):)

2. evamerel1

evamerel1 Bekend lid

Aug 4, 2009
    905
    0
    0
    Ik luisterde vaak naar de DVD van Nick en Simon ten tijde van mijn zw verlof en ik merk dat mijn jongste zoontje gaat lachen als hij het hoort (mss is het wel uitlachen dat kan ook :D).

3. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,550
    526
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik heb geloof ik niet bewust muziek afgespeeld ofzo, maar mn vriend speelde wel regelmatig gitaar enzo...en ons meisje is dus mega-muzikaal aangelegd.
    Wanneer de gitaar tevoorschijn komt kruipt ze al naar mn vriend toe en begint enthousiast mee te trommelen op de klankkast. Verder swingt ze dat t een lieve lust is bij muziek op de tv en klapt ze heerlijk in haar handjes. Dus ja... ik denk wel dat het invloed heeft.

4. lovelyme

lovelyme Fanatiek lid

Jan 12, 2009
    1,799
    8
    38
    Mijn buurvrouw zette vaak liedjes van woezel en pip op in haar zwangerschap en nu dat de kleine er is en ze deze muziek weer op zet wordt hij er heel rustig van

5. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

Nov 12, 2008
    17,671
    2
    0
    Zuid-Holland
    hier heb ik toen een knuffel met muziek erin gekocht
    als ik die afspeel dan begint die kleine lekker te draaien hihi

verder luister ik gewoon wat ik zelf mooi vind,
    had wel van die speciale babycd's (te koop bij de mediamarkt)
    maar daar werd ik zo gaar van hihi

6. cherryl

cherryl Fanatiek lid

Jan 27, 2009
    2,923
    0
    0
    ik heb tijdens mijn 1e zwangerschap werkelijk van alles geluisterd..
    met zwangende muziek ging ik altijd mee bleren en dansen, als ik dit nu opzet gaat mijn dochter echt wiebelen met haar kont en dus op haar manier dansen.
    soms zette ik rustige muziek op en ging daar lekker rustig bij zitten en als ik dat nu op zet komt die kleine meid gelijk bij me op schoot zitten en blijft dan ook lekker rustig zitten.
    ik weet of dit verband met elkaar heeft, maar ik doe nu met deze zwangerschap dus precies hetzelfde en hoop dat ons 2e kleine meid ook mee zal zwingen ;)

7. glimworm

glimworm Niet meer actief

hihi, ons ukkie zal voor hij/zij nog geboren word al 3 concerten hebben meegemaakt!

in augustus tijdens onze vakantie gaan we een dagje naar Gent voor het optreden van Leonard Cohen (daar is glimvriend helemaal weg van) en in Oktober heb ik 2 concerten van Michael Bublé :D:D

8. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

Jan 23, 2010
    4,337
    1
    0
    Almere
    Ik zit even te kijken op internet maar kan bijna geen cd's vinden met babymuziek:S Heeft iemand tips of een idee?

Liefs!

9. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

Dec 13, 2009
    3,378
    2
    0
    Mijn man is muzikant (viool) dus dat is makkelijk hahaha!

10. Liesben

Liesben Niet meer actief

Ik ga in oktober naar Symfonica in Rosso met Sting. Dus ik ben benieuwd of de kleine later, net als papa, een Stingfan word ;)

11. Vanilla

Vanilla Fanatiek lid

Jul 10, 2006
    1,373
    0
    36
    Ik luister gewoon naar de muziek die ik mooi vind.

Moest pas geleden wel lachen, vriend en ik zaten in de auto en hij draaide echt vre-se-lijk-e muziek. Van die keiharde herrie. Het leek wel of de kleine helemaal uit zijn dak ging, volgens mij vond hij het niet echt mooi :D (of juist wel ;))

Share This Page