AUAUAUWWW... Wie heeft de gouden tip?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door pienie, 23 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pienie

pienie Fanatiek lid

29 okt 2006
    1.418
    1
    0
    zuid holland
    Erg genant maar inmiddels ook erg vervelend: ik heb enorme last van aambeien (zie ook topic van iemand anders over aambeien). :confused:

Ze doen zo'n zeer, maar helaas gaat het niet snel genoeg over. Ik gebruik sinds vandaag Curanol (iemand enig idee na hoe lang zoiets werkt?) :(:
    Verder doe ik soms een koud washandje, ga ik regelmatig in een sodabadje en ga zometeen voor het eerst proberen te sprayen met zoutoplossing.

Iemand nog meer tips? :(:

Ik ga donderdag naar Disneyland, maar zie mezelf al strompelen daar :( . Hoe lang gaat dit duren? :(:

2. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ik heb je een pbtje gestuurd... ;)

3. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Hier erg goede ervaringen met Curanol. Het gaf binnen enige dagen verlichting, wel zeer regelmatig smeren! De aambeien gingen tijdens mijn zwangerschap niet helemaal weg, er stond gewoon teveel druk om mijn onderkant doordat mijn kindje zo laag zat, maar werden wel minder. Nu ben ik 5 weken geleden bevallen en ze zijn zo goed als weg..Ik gebruik nu nog zo'n 3x per dag de creme..

4. stef

stef Fanatiek lid

19 apr 2006
    3.084
    31
    48
    Ik kreeg ze na me bevalling en toen kreeg ik Curanol pillen en zalf nou 2 dagen later was het echt minder!

En naar binnen drukken moet ook helpen zeggen ze.

5. Nemo

Nemo Niet meer actief

Zorg in elk geval dat je ontlasting soepel blijft (veel bewegen, veel vezels: is volkoren brood, groente en fruit, en voldoende drinken) Als je voelt dat je "moet" dan ook gelijk gaan.
    Sterkte ermee !

6. Platliggertje

Platliggertje Fanatiek lid

11 dec 2006
    1.683
    0
    0
    huismama
    Vilvoorde
    af en toe een lepeltje olie (arachide of maïsolie) nemen, dat maakt het makkelijker. Verder de zalf gebruiken en vooral niet naar binnen duwen (wordt wel gezegd dat het goed is, maar is het helemaal niet, zo forceer je de boel en kan je beginnen bloeden)
    en idd veel vezels, appelsienen e.d. nemen, maakt het ook makkelijker ;)
    Oh, en als je ijzer bijneemt, zéker veel vezels en zo nemen, ijzer maakt de stoelgang harder (is bij mij de reden van m'n aardbeien :( )
    aardbeien, hoe is m'n zoon er toch op gekomen :p

7. Ien

Ien Bekend lid

11 aug 2006
    935
    0
    0
    Hoi Hoi heb ook even een vraagje over dit geweldige onderwerp :oops: :oops:
    Ik dacht nl dat aambeien echt op of in? je anus moesten zitten maar ik heb nu sinds maandag een paar cm verder een "verdikking" zitten.
    Het is het gevoel of er veel druk of op staat en voel het ook als ik zit. Is dit ook een aambei en werkt hier die zalf waar jullie het over hebben ook voor?
    Alvast bedankt!

8. Platliggertje

Platliggertje Fanatiek lid

11 dec 2006
    1.683
    0
    0
    huismama
    Vilvoorde
    is ook een aambei en die zalf werkt er idd voor ;)
    (heb er 3 momenteel, waarvan eentje een eindje verderop, zeg maar :p )
    Ben ze liever kwijt dan rijk :(

9. Danique

Danique Bekend lid

19 nov 2006
    572
    0
    0
    Bij mij werkt neusspray super!

10. Ien

Ien Bekend lid

11 aug 2006
    935
    0
    0
    Nou dan gaan we straks maar even langs de drogist...
    Maar hoe zit dat met die neusspray dan kun je dat er gewoon opspuiten?

11. pienie

pienie Fanatiek lid

29 okt 2006
    1.418
    1
    0
    zuid holland
    Nou, even mijn stand van zaken:

Het lijkt IETS minder te worden. Maar goed, het blijft voorlopig nog even pijnlijk en vervelend.
    De VK stelde voor (omdat ik morgen naar Disneyland ga) dat ik een ander smeerseltje zou nemen. Ze noemde er 2. Ik de assistent van de huisarts bellen: zegt ze dat ze die ene niet kent en die ander NIET gebruikt mag worden tijdens de zwangerschap. Dus ik de apotheek gebeld en zij bevetigt dit. Die ander mag volgens haar niet. Ze noemt het bij een andere naam. Ik even navragen bij de assistente en wat blijkt: ook die mag niet!
    Nou, daar zakt mijn broek van af! Ik vind het belachelijk dat ze dan toch zoiets meegeven. Die info hoort toch overal hetzelfde te zijn?

Maar goed, ik dus blij met een dode mus. Bovengenoemde tips zijn echt het enige dat je kunt doen bij een wens om zwanger te worden, zwangerschap of borstvoeding.

Wat betreft die verdikking iets verderop: kan een aambei zijn, maar zou ook een cyste kunnen zijn (helaas ben ik niet alleen aambeienexpert maar ook cyste-expert...). Even aankijken, maar als je last krijgt toch even naar de arts gaan, zou ik zeggen...

Deel Deze Pagina