ik heb op een ander forum gehoord dat je geen light producten mag hebben als je zwanger bent... dit schijnt te zijn vanwege iets van aspartaam wat er in zit? kan dit kloppen of is dit iets belgisch het was nl op een belgisch forum... ik moet volgende week pas naar de vk en drink graag cola light nu was ik eens nieuwsgierig wat jullie hier van weten
Of het niet mag, weet ik niet. Ik weet wel zeker dat deze producten inderdaad vol zitten met aspartaam en dat dit een bijzonder slechte stof is voor je lichaam, zwanger of niet. En bij een goed dieet heb je geen light producten nodig. Hier thuis komt het er in ieder geval nooit in! Als je liever dan geen synthetische suikers wil gebruiken, stop dan eens ergens fructose of karvan in. Dat is al een stuk gezonder.
is dit echt zo? heb er namelijk ook nog nergens iets over gelezen. ik vind zowiezo dat ze steeds met nieuwe dingen bijkomen die je niet mag eten of drinken. nog ff en we moeten aan het droogbrood met water want stel je voor. je mag zowiezo niet te veel cola maar dit is meer voor de cafeine dan voor iets anders.
is dit echt zo? heb er namelijk ook nog nergens iets over gelezen. ik vind zowiezo dat ze steeds met nieuwe dingen bijkomen die je niet mag eten of drinken. nog ff en we moeten aan het droogbrood met water want stel je voor. je mag zowiezo niet te veel cola maar dit is meer voor de cafeine dan voor iets anders.
dit onderwerp is al eerder besproken geweest aangezien ik ook colalight drinker ben vond ik het wel interesant het magische woord is geniet maar drink met mate... LIEK volgens mij is deze vraag ook gesteld bij de verloskundige op het forum, misschien ff de zoekfunctie gebruiken.. http://www.zwangerschapspagina.nl/viewt ... cola+light
Aspartaam mag, maar in beperkte mate. Ik geloof dat je 2-4 glazen light cola op een dag mag drinken. Zelf eet ik altijd 's morgens een kom yoghurt met zoetstof en cornflakes. Dit kan dus echt geen kwaad voor je kindje. Er zijn hierover al eens vragen gesteld aan de verloskundige, misschien kun je terugzoeken. groeten, Anja
Het klopt inderdaad dat je moet opletten met cola-light. Ik heb het aan mijn diêtiste gevraagd.... (ik ga er uit voorzorg, omdat mijn moeder zwangerschapssuiker gehad heeft) Zij vertelde: of je nu kans hebt op zwangerschapssuiker of niet, aspartaan is zo-ie-zo niet goed als je zwanger bent. Max een 0.5 l per dag mag je hebben... En ik kom ook uit België
dank jullie voor je antwoorden ik drink geen cola light vanwege dieet ofzo maar ik vind het lekkerder dan gewone cola ik drink nu 1 flesje cola light per dag (0,5 liter niet zo'n grote) dus dan zit ik wel goed denk ik als ik de reacties zo lees..
ik drink het wel, maar met mate. áls ik frisdrank drink, drink ik dus de light vorm. ik denk dat de 'met mate'-regel ook hier toe te passen is, maar ja, waar niet
even gekeken bij 't voedingscentrum http://www.voedingscentrum.nl/voedingsc ... toffen.htm http://www.voedingscentrum.nl/voedingsc ... toffen.htm in 't kort zeggen zij dat je ook als zwangere zoetstoffen mag, maar met mate. de maximale hoeveelheid drank met cyclamaat is 1,8 liter per dag, ca 7 glazen. aspartaam is volgens het voedingscentrum onschadelijk.
Ik snap zoizo niet dat dat ze zoveel light producten op de markt brengen. het word steeds erger als het echt zo erg was geweest dan hadden ze dat niet mogen verkopen zou je denken.
Tja, ze verkopen toch ook sigaretten, alcohol, producten vol verzadigde vetten.... En ja, zolang je alles met mate doet, is er niets aan de hand. Maar hier zit een echte healthyfood freak (nu ik zwanger ben stukken minder ) en ik ben bang dat het 'slechte voedsel' in supermarkten alleen maar gaat toenemen. Maar nu raken we helemaal off-topic...sorry! Alles met mate dan komt het allemaal goed
ff googlen op aspertaam.... heb dat destijds weleens gedaan en kwam toen tot de conclusie dat uit onderzoeken bleek dat je wel heel veel van die rotzooi moest gebruiken wil het schade geven... enneh net als biancaatje vind ik cola light gewoon veel lekkerder dan de normale.. enneh laat het nou ook eens perfect werken tegen maagzuur en uberhaupt om eten en drinken binnen te houden maar mijn tax is 2 glazen per dag... dus dat valt ook wel weer mee....
Teveel apartaam is natuurlijk niet goed, maar de verloskundige zei vanmiddag nog tegen mij dat je in principe alles mag eten en drinken als het maar niet 'rauw' is. Zelf dacht ik dat ik geen kaneel mocht maar nu blijkt dat dat pas geldt als je 30 appeltaarten op een dag naar binnen werkt, en dat redt zelfs ik niet....
ja heb ik ook algemerkt dat het geweldig werkt tegen maagzuur en spugen ja gewone cola wordt ik misselijk van
Ik kan niet eens tegen light producten en dan vooral geen cola light , dan is het voor mij rennen geblazen. Iedereen verkondigd gebruik lekker is goed voor de lijn nou wat erin zit is dus niet echt geweldig goed.