Positief, en dan?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Arian, 18 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Hallo meiden,

Vanochtend voor het eerst een SUPER-positieve ovulatietest.. Heel leuk natuurlijk.. :D
    Maarrr.. Wat kunnen we nou het allerbeste doen? We hebben gisteravond nog geklust, maar doen we het dan vanavond weer of niet, of morgenavond pas weer, of drie dagen achter elkaar aan? Wat is nou wijsheid, hij springt pas tussen de 24-en 48 uur? Of soms ook wel eerder?
    Ik wil dit ei zo graag goed benutten, dus wat kunnen we nou het allerbeste doen?

Liefs..

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Als je een positieve ovulatietest hebt, dan komt je eisprong binnen 48 u. Dus morgen of overmorgen. Zaadcellen leven gemiddeld 2-3 dagen.

Dus als je gisteravond geklust hebt, heb je dit nog 2-3 dagen in je lichaam. Als je morgenavond nog een keer klust, is dat voldoende. Dan kun je je eisprong niet missen. Elke dag is nadelig voor de zaadkwaliteit, dus je maakt meer kans als je het morgen nog een keer doet in plaats van vandaag.

3. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Thnx!

Nog meer mensen? Ik weet dat ie al 28x bekeken is, dus kom op mensen!:p:D;)

4. Foxy74

Foxy74 Niet meer actief

Ik sluit me helemaal bij Jippie aan. Om de dag gewoon lekker volhouden nu.

5. Valerie84

Valerie84 Actief lid

9 mrt 2011
    120
    0
    0
    NULL
    NULL
    Rond je eisprong elke dag klussen is ook geen probleem! :D

6. Lizzy14

Lizzy14 Niet meer actief

Het is idd maar net welk onderzoek je leest..
    Volgens SMEP (Sperm Meets Egg Programm) is het beste om vanaf je positieve ovulatietest elke dag te klussen..
    Ik zou het ook een beetje laten afhangen van hoe the mood is :D

Heel veel plezier!

7. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Zelf zou ik er geen moeite mee hebben om elke dag even te klussen maar om de dag werkt ook prima natuurlijk dus t is net wat jij/jullie ook zelf willen..

8. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Ik zou ook gewoon lekker elke dag klussen:p

9. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Bedankt meiden!
    We gaan gewoon zien hoe het gaat. In ieder geval gisteravond-vanavond, en dan zien we morgen wel weer, het is dus geen probleem om ook rond eisprong om de dag te klussen.. als ik dit zo lees.. ;)

10. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Hoi!

Mij is door de huisarts juist verteld dat als je in de vruchtbare dagen élke dag klust, de hoeveelheid goed zaad, meer is, dan als je het om de dag doet. Plus dat alle momenten dan gedekt worden.

Als er 24 uur tussen een zaadlozing zitten, is dat naar de informatie die ik gekregen heb prima hoor. Als een man 2 tot 3 keer per dag klaarkomt, tja, dan heb je een probleempje, maar elke dag klussen in de vruchtbare dagen, is mijn advies !

Ik weet dit trouwens ook pas net, dus als je ergens anders mijn advies ziet over dat om de dag het beste is, dan ben ik van advies veranderd inmiddels haha. Buiten de vruchtbare periode vind ik om de dag dan weer beter ;) Maar da's gewoon een gevoel. Dan heeft het wat meer rust zeg maar!

11. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Bedankt Slunae, we gaan denk ik ook de eerst volgende 3 avonden klussen, dan kunnen we hem niet missen!

12. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Veel plezier & succes !!

Deel Deze Pagina