Ik denk dat ik te veel van die Uterogestan-bollen heb gekregen van de apotheek. Volgens mij was het 3x2 bollen per dag en dat tot 12 dagen na de punctie (en nog 2 op de punctiedag zelf). Kan iemand dat bevestigen? Volgens recept zou ik er 74 moeten hebben gehad (en dat klopt dus met hierboven), maar ik zit nu op dag 12 en heb nog bijna 2 doosjes over. Bij mijn weten geen dosis gemist of zo... Ik wil het ziekenhuis liever niet bellen, want dan weten ze van mijn overschot en ik probeer het 1 en ander te sparen voor het geval een 4e poging nodig is.
Ja, maar dan zouden ze nu op moeten zijn en dat zijn ze niet... Dus op het recept stond het volgens mij goed (van wat ik me herinner, vandaar vraag om bevestiging), maar volgens mij hebben ze bij de apotheek verkeerd geteld en me er veel meer meegegeven...
Volgens mij had ik er 5... Denk dat mijn vermoeden dus wel klopt dan. Zal ik dan maar stoppen? Punctie was de 12e...
merah meis ik zou er gewoon mee doorgaan.. mischien moet je ze wel door blijven gebruiken wanneer je positief test.. en mischien kan je dan als je posi test gewoon langzaam aan gaan afbouwen.. het is toch een extra bescherming..
Ik zou er zeker mee doorgaan hoor. Ik moet ze nemen totdat ik eventueel ongesteld wordt. Maar beter om het ziekenhuis even te bellen natuurlijk.
O, dus je kunt wel ongesteld worden door die dingen heen? Ik dacht dat het alles tegenhield. Als je dan niet zwanger bent is het een beetje jammer van de extra verloren tijd...
Ik heb 4 doosjes gehad en ik moest ze gebruiken tot de zwangerschapstest.. en daarna zal ik wel horen tot hoever in de zwangerschap dan..
Vandaag even geteld. Ik heb dus 2 en een half doosje over. Ik denk opeens te weten wat er mis is gegaan. Ik denk dat ze er bij de apotheek vanuit zijn gegaan dat er 1 strip in een doosje zit. Dat is dan 4x15 stuks, plus 1x14 (was een strip waar ze heel mooi 1 bolletje uit hadden geknipt. Zulke geintjes heb ik al eens eerder gehad. Toen had ik een recept voor 3 puregon. ze hadden er 1 op voorraad dus die kon ik alvast meenemen. De andere 2 zouden besteld worden. Komt mijn man de volgende dag thuis met de handel, zijn het drie doosjes puregon! Tja, ik doe er niet moeilijk over, maar kan me voorstellen dat als ze dit vaker doen ze misschien wel eens falliet kunnen gaan. Stel effe he... ik heb misschien toch een heel klein vermoeden dat ik zwanger zou kunnen zijn... is het dan goed om de hele handel op te maken? Net wat babyhope zegt, als extra bescherming?
denk dat je artsen wel aangeven tot wanneer je het moet gebruiken.. zou maar ff naar hun luisteren.. en niet te veel zelf gaan dokteren..
Mijn artsen vinden het onzin, extra gebruiken. M'n test is licht positief (zie fotoalbum), dus ik heb gevraagd of ik het toch nog mocht gebruiken. Ze zag er het nut niet van in, maar als ik me er goed bij voelde dan mocht het wel...
Als je jezelf er beter bij voelt, zou ik de utro doorgebruiken. Kwaad kan het niet naar mijn weten..... Maarre..........als ik je test(en) bekijk in je album; die zijn gewoon hartstikke positief hoor!! Mocht je vandaag testen? Alvast een (voorzichtige) proficiat?!!
Ik zit nu op de 13e dag na de punctie (punctiedag niet meegerekend) en 10 dagen na terugplaatsing. NEE, ik mag nog helemaal niet testen!!! en heb een beetje spijt dat ik het toch heb gedaan. De reden waarom ik graag uterogestan wil blijven gebruiken is dat ik vorig jaar een miskraam heb gehad bij 7+ weken, waarbij ik al vanaf dag 1 steeds wat bloedverlies had. Ik heb van mezelf een vrij korte luteale fase door een laag en te snel afnemend progesteron-gehalte. Daarom spoot ik tijdens IUI ook altijd extra pregnyl. Volgens het ziekenhuis zou 12 dagen utero genoeg moeten zijn, maar terecht of niet, het voelt voor mij fijner als ik het wat langer kan gebruiken.
heb gelezen dat de puregon/pregnyl pas na een dag of 10/12 uit je lichaam is (afhankelijk van de hoeveelheid IE).. dus als ik daar naar kijk zou het bij jou al uit je systeem moeten zijn. Hoe voel je je verder dan? Voel je al wat in je buik?
Ik moet die bollen altijd gewoon gebruiken tot de testdatum. En toen ik zwanger was mocht ik ze gewoon opmaken. Dus toen kon ik nog een aantal dagen doorgebruiken. Het kan dus zeker geen kwaad en miss geeft het je een beter gevoel.... Ik moet zeggen dat het mij ook wel door mijn hoofd spookte toen ik de vmk kreeg....ik dacht toen van...zou het aan t stoppen met die bolletjes liggen? Xxx Hypo
Trouwens.....die test is hartstikke positief hoor!!!! (hoezo licht???) Voorzichtige gefeliciteerd ook van mij!!!! xxx Hypo
Thanks!!! Ik begin bijna te geloven dat het echt is gelukt!!! Eerste echo is op 14 maart. 6 weken en 2 dagen!
Merah@ Wat een mooie testen spannend!! duimen rollen. voor zichtig gefeliciteerd. Ik lees af en toe mee hier, meid volg je hart als jij je daar goed bij voelt moet je het doen.