aub hulp gevraagd met vraag over pregnyl.

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Loe, Nov 18, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Loe

Loe Niet meer actief

#1 Loe, Nov 18, 2009
    Last edited by a moderator: Nov 18, 2009
    Ik heb deze maand voor het eerst Fostimon gespoten en pregnyl gekregen. Ik heb uit mezelf een eisprong, maar zwak.
    Maandagochtend had ik onverwacht een positieve ovulatietest, heb toen mijn fert.arts gebeld en moest pregnyl zetten (10000). Twee dagen ervoor was het ei 15 mm en moest ik de fostimon verdubbelen, vandaar waarschijnlijk zo'n snelle actie in groei. Dinsdag moest ik nog wel terugkomen om het slijmvlies te laten meten. Dit was nog wat dun, ik moest oestrogeen tabletten doorgebruiken. Ei zat er nog, was nu 16.8 bij 19.5mm. Bij pregnyl, zo heb ik begrepen, springt het ei na 36-40 uur.

Ik heb maandagmiddag om ongeveer 13 uur de pregnyl spuit gezet en vandaag (56 uur verder) voel ik het ei nog exact op dezelfde plaats zitten (voel ze altijd als ze heel groot zijn, kan ze ook altijd exact aangeven, waar ze zitten en of ze groot zijn). Mijn ei is volgens mij niet gesprongen. :( Ben zo verdrietig.

Even voor de duidelijkheid: ik heb geen ovulatiepijn. Ik heb echt nog dezelfde drukpijn van het ei zelf als dat ik de twee dagen hiervoor ook had. Er is niets veranderd, alleen de druk is dus groter geworden omdat het ei waarschijnlijk verder is gegroeid.

Ik heb vanochtend telefonisch contact gezocht, kreeg medisch assistente aan de lijn die het daar aan een van de artsen heeft gevraagd. Ik moest maar wel gewoon wachten en na een week weer een pregnylspuit zetten van 5000 om de luteale fase te ondersteunen (zoals was afgesproken).

Ik zit er behoorlijk mee in mijn maag. WEet niet goed wat te doen. Ben echt serieus overtuigd dat het ei er nog zit (weet heel goed het gevoel, voel het elke maand zo en ook cystes gehad). Ik wil niet weer terugbellen direct, omdat er nogal wat heisa is geweest omtrent de pregnylspuit (was niet goed gecommuniceerd) en ik dus vandaag ook al heb gebeld.

Mijn vraag: wat zouden jullie doen? Gewoon weer over een paar dagen die pregnylspuit gaan zetten? Het voelt zo verkeerd als het ei niet is gesprongen.

En: krijg je ALTIJD een eisprong met pregnyl?

Wie kan me helpen? Ik kan elke mening gebruiken!

2. Loe

Loe Niet meer actief

mijn buik doet behoorlijk pijn op de plek van het ei...

3. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

Apr 19, 2007
    8,914
    3
    36
    Female
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ik kan je eigenlijk niet helpen, maar als ik naar je temperatuurkaartje spiek, zou je wel je eisprong gehad kunnen hebben!!

4. Loe

Loe Niet meer actief

hoi, mijn temperatuur wordt beinvloed door de pregnyl, die verhoogt sowieso mijn temp, dus da's niet betrouwbaar meer.....helaas.

5. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,811
    4,453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Bij mij is mn ei ook wel eens niet gesprongen, ondank de Pregnyl.
    Als je zekerheid wilt, is nog een keer bellen en een echo eisen de enige optie.

Succes meid!!

6. georgi

georgi Lid

Feb 26, 2009
    35
    0
    0
    Ja een echo dan weet je het zeker...maar met 10000 eenheden en van jezelf een zwakke eisprong zou je zeggen dat ie wel gesprongen is .
    Zelf kreeg ik met de iui altijd maar 5000 eenheden.
    Wat ik wel weet is dat een eisprong niet plof kaboem is maar kan rustig een tijdje in beslag nemen. Zelf kreeg ik altijd meer pijn in mijn eierstok ten tijde van de iui en toen hebben ze tegen me gezegd dat de pijn ook komt door het vocht wat de lege eiblaasjes opnemen.
    Heel veel succes g.:)

7. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,811
    4,453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Las net je PB.

LUF sucks!!

Dikke knuffel meid!!

8. Loe

Loe Niet meer actief

ik ben terug van de kliniek. voor degenen die hebben geantwoord: mijn gevoel was goed, de follikel is niet gesprongen ondanks 10000 pregnyl. diagnose LUF.

9. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

Apr 19, 2007
    8,914
    3
    36
    Female
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Laat ik nou vandaag hetzelfde hebben: ondanks positieve ovulatietest en groot ei (34 mm) en injectie pregnyl 5000 is mijn ei niet gesprongen!!! :(

Ik wist niet dat pregnyl je temperatuur verhoogt. Alleen progesteron verhoogt toch je temperatuur? Of Pregnyl dus ook?

Ik heb morgen weer een echo om te kijken of het ei weg is. Hopelijk springt-ie nog.

10. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,811
    4,453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik wil echt niet lullig doen, maar een ei van 34 mm wordt vaak een cyste, is toch echt te lang doorgegroeid...

Welkom om in de rotwereld van LUF...

:(

11. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

Apr 19, 2007
    8,914
    3
    36
    Female
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Zucht... dank voor deze informatie. Nee, ik vat het niet op als lullig. Er was al wat raars met dit ei.

Als ik dit vaker zou hebben, zou ik dan niet meer cystes uit vorige cycli moeten hebben?

12. Loe

Loe Niet meer actief

hoi hoi, een ei boven de 25mm is vaak een doorgegroeide, wordt vaak een cyste zoals maartje al zegt. Balen balen balen.
    Dus jij ook al. Dramatisch zeg.
    ik weetniet zeker meer of pregnyl temp verhoogt. babii's gyn zegt van wel. Op obgyn.net zegt de gyn alleen progesteron verhoogt, pregnyl niet.

Goh.........jij ook al.

Wat hebben ze over het vervolg tegen jou gezegd?
    Heb jij geen pijn van dat ei? ik wel zeg!

13. Loe

Loe Niet meer actief

ei kan ook weer wegschrompelen.......

14. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

Apr 19, 2007
    8,914
    3
    36
    Female
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Morgen ga ik een echo laten maken om te kijken of hij weg is. De gyn had nog wel hoop dat hij kon springen, omdat hij steeds ronder is geworden. Maar ik heb er een hard hoofd in na wat ik hier lees! :( balen, balen, heb ik eindelijk een fijne gyn, krijgen we deze ellende. Of verklaart dit onze onvruchtbaarheid??? Als ik dit elke cyclus heb, wel een bifasisch patroon maar geen eisprong... Help, wat kunnen we daaraan doen!!???

Volgens mij verhoogt Pregnyl alleen je temp als je ei gesprongen is. Indirect, doordat het het corpus luteum aanzet tot de productie van progesteron. Of dat ook geldt als het ei blijft zitten? Waarschijnlijk alleen als het een LUF is.

15. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

Apr 19, 2007
    8,914
    3
    36
    Female
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Oh, ja, ik heb geen pijn van het ei. Soms wel steekjes, maar dat is omdat ik erop let.

16. Loe

Loe Niet meer actief

Aqui: lijken je kaartjes op mijn kaartjes (zie album)? Hoe hoog is jouw progesteron?

Ben echt nog super verdrietig en ook erg onder de indruk van alles. Drie pogingen IVF da's toch niets.........

17. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,811
    4,453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    LUF hoef je niet elke maand te hebben en het kan ook nog zo zijn idd dat ze keurig vaak verschrompelen, zoals Loe al zei.

Wat er aan te doen is... Soms helpt het om OI spuiten te gaan doen, en vaak heb je echt IVF nodig, want dan wordt het eitje uit de follikel geslurpt, dus dan omzeil je dat probleem zeg maar.
    Maar eerst maar ff afwachtn wat je arts zegt en ziet :)

18. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

Apr 19, 2007
    8,914
    3
    36
    Female
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Mijn hoge temp na de eisprong is meestal wat constanter hoog dan bij jou. En mijn progesteron was vorige keer op dag 22 goed (ik heb de exacte waarde thuis liggen).

Wat bedoel je "3x ivf is niet niets"? Heb je al 3x ivf gehad, of gaat dat nu juist nog komen? Heb jij nu definitief LUFS? Of is het nog in onderzoek?

Ik hoop dat OI spuiten gaan helpen. Dat is wel de bedoeling voor de volgende keer. Clomid helpt mij niet om meer eitjes te laten groeien.

Straks de echo... :( Ben benieuwd maar ook bang.

19. Loe

Loe Niet meer actief

Aqui: heel veel succes. Wat is oi...........och ja, ovulatie inductie. Was even t spoor bijster haha.
    Good luck met de echo. Ben wel benieuwd naar je progesteronwaarde eigenlijk.
    Zullen we hier een soort eigen onderwerpje van maken, waar we af en toe eens wat schrijven? We zitten wel allemaal een beetje in hetzelfde schuitje.......

Heb geen ivf gehad nog hoor, eerst naar het spaarne (zie onderschrift) en dan nog eens op de wachtlijst voor hystero en dan pas bepalen hoe en wat)

20. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

Apr 19, 2007
    8,914
    3
    36
    Female
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ik zal morgen mijn progesteronwaarde hier plaatsen (is van de vorige cyclus). En op dag 25 van deze cyclus wordt er weer op progesteron geprikt (en op HCG, maar dat zal wellicht geen zin hebben :( ) Daar zal ik ook de uitslag van laten weten, t.z.t.

Goed idee om hier een onderwerpje van de maken om informatie te delen en elkaar te steunen! :) Ja, vermoedelijk allemaal in hetzelfde schuitje.

Share This Page