Echo gehad. Mijn follikel, nu 37 mm, zit er nog en is dus NIET gesprongen. Conclusie: persisterende follikel. Gelijk gebeld naar de kliniek. Gesproken met één van de dames. Zij heeft even overlegd met de dokter. Conclusie van hem: "Oh, dan weet ik wat eraan de hand is; ze ovuleert niet." Dus ik heb LUFS??? Ik moet op dag 2 van mijn nieuwe cyclus weer contact opnemen over wat we gaan doen. Nou, ik had bij het UMCU dus 6x IUI kunnen doen en ze waren er nooit achter gekomen, omdat ze daar voor en na de IUI geen echo's maken!! :x Dus hulde voor mijn gynaecoloog; in 6 weken is hij meer te weten gekomen dan het UMCU in 2 jaar!
nou meid wat erg zeg dat je oude ziekenhuis dat nooit heeft gecontroleerd!!! Bij jette waar wij lopen doen ze dat zelfs heel veel! Ik hoop dat jullie nu sneller tot een wondertje komen!!! Wel erg eigenlijk hoor hoe onbegrepen onvruchtbaar als ze niet controleren of je ei wel springt sterkte en succes meis xxx
UMCU is k*t, andere poli's dan (heb in utrecht gewoond). Ga er nooit meer heen. Zij naa*en waar je bij staat vind ik. (sorry voor mijn tokkie-manieren). Wat vreselijk aquilegia. Ja denk dat je hetzelfde hebt als ik. Irritant he. Heb je geen pijn joh? De mijne was nu bij 25mm en ik heb al behoorlijke pijn.
Fijn dat jullie meeleven! Nee, heb geen pijn. Zou toch wel moeten met zo'n grote follikel in mijn buik : Nou, het UMCU kan een officiële klacht tegemoet zien, als echt uit verder onderzoek blijkt dat ik LUFS heb! Ik hang ze aan de hoogste boom. Beetje mijn vruchtbare jaren zitten verknoeien, terwijl ik al een kind verloren heb en een miskraam gehad heb!! Ze hadden het kunnen zien, als ze de moeite hadden genomen om een cyclus te volgen met de echo. Ik ga er ook nooit meer heen (nou ja, mijn endocrinoloog lijkt OK, dus die mag blijven, maar naar Fertiliteit zul je mij niet zien terugkeren!!)
Volgens veel gyns in NL BESTAAT LUF NIET. Absurd. Klik maar eens op google. In Belgie bestaat het wel haha. (is eigenlijk helemaal niet lollig, maar ben beetje cynisch geworden over de gynpraktijken hier in nl). Fert.arts vertelde me dat. Tuurlijk bestaat het, je ziet het toch op de echo. Het is een syndroom, wat wil zeggen dat je het niet elke maand hoeft te hebben. Net als sommige gyns zeggen dat luteale fase insufficientie niet bestaat. Belachelijk. Ben blij dat ik in Verweggistan nu onder behandeling ben. En ik hoop nog harder dat ik nou eens ongesteld word. Heb geen goede menstruatie meer gehad sinds de curettage. Rotzooi......
Ik heb goed nieuws: mn cyste is nog steeds zo verrotte groot, dus langer wachten heeft volgens mn arts geen nut. Als ik uiterlijk 30 november ongi wordt, mag ik de komende ronde weer voor IVF!! Ik zal dan een cystepunctie krijgen om mn cyste te laten verwijderen, rondom stimulatiedag 6, dus we gaan weer verder voor een KANS!!
Goed nieuws, Maartje! Veel succes! @Loe: belachelijk dat LUFS niet zou bestaan! Je kunt er ook genoeg medisch-wetenschappelijke artikelen over vinden! Bovendien, wat doet mijn ei dan in mijn eierstok NA mijn temperatuurverhoging?
Dag 22, 6 dpo progesteron was 39,4 Dat schijnt goed te zijn... Oh, ik ben pas 3 weken bij deze gyn en hij heeft het nu al ontdekt, geen 6 weken dus!
Nee, dit is van de vorige cyclus. Toen heb ik geen echo gehad, dus weet ik niet of die cyclus ook LUF was. Maar deze cyclus ga ik op dag 25 weer progesteron prikken. Ik laat nog wel weten wat ik dan heb.
ok. bij mij is donderdag geprikt, drie dagen na pregnyl. Maandag laat ik nog een keer prikken. Dan zullen we het woensdag weten.
Eh...........de dokter van de fert.kliniek belde net. Loe heeft een progesterongehalte van 22! En da's natuurlijk niet zo uitmuntend, maar hij is in de kliniek geprikt drie dagen na de pregnylinjectie! huh??? Zou het dan geen luf ei zijn? normaal heb ik een waarde van 19 zeven dagen na de eisprong. Moest vanavond pregnyl injecteren en doorgaan met oestrogeentabletten (au knabbel en babbel). En vandaag heb ik nogmaals progesteron laten prikken, hij wilde graag weten wat ie dus vandaag was. Maar kom op, hij moet dan toch vandaag wel hoger zijn dan vorige week donderdag he! Ik snap er niets meer van............jullie?
Hoi Hoi, Progesteron moet je meten 5 tot 7 dagen na de eisprong. Ik heb nooit hoger dan 19 gehad na zeven dagen gemeten. Nu dus na drie dagen al 22, en tussen dag 5 en 7 is hij dus het hoogst, daarom moet je altijd op die dagen prikken.......ik heb dus nu best wel hoop dat ie nog verder stijgt. Tja en wat de doc betreft: ik weet ook niet wat hij denkt. Maar hij gaat me toch geen extra pregnyl laten spuiten met een LUF ei? Dat zou ik tenminste denken....... Ik vermoed dat hij het ook even niet met zekerheid kan zeggen. Ben daarom echt heel nieuwsgierig naar mijn waarde van woensdag. Ik denk ook (klopt dat je dat gelezen hebt zoals je zei in je pb) dat volgens mij vanaf 30 het echt een goede eisprong is. Maar niet alle gyns houden zich daaraan..
Aha, dank voor de uitleg, nu snap ik het! Gek, mijn gyn laat me progesteron prikken op cyclusdag 25, 12 dagen na mijn "non-eisprong" (na de eisprong die FF aangeeft dus). Maar hij laat dan ook HCG prikken, dat bloedformulier was van voor dat we zeker wisten dat mijn ei weigerde te springen. Zal morgen eens bellen of ik dat niet beter door kan strepen. Kan ik misschien ook beter op een andere dag progesteron prikken.
Net gebeld. Omdat ik geïnsemineerd ben, willen ze toch dat ik HCG laat prikken op CD 25, ondanks het LUF-ei. Nou, ik heb meteen alle leefregels laten varen en onbekommerd een paar glaasjes alcohol gedronken in het weekend. Ik stel me dus niet al te veel voor van de bloedtest...
Maar waarom nou niet progesteron op de goede dag dan? Wat is dat nou weer voor iets raars? Zo'n bloedtest op hcg hoef ik niet (zei zij koppig), ik kan zelf ook wel een test doen...
Geen idee, ik heb het niet gevraagd. Nou, hij zal het wel weten (als ik dan nog niet menstrueer, misschien komt het wel eerder nu). Maar ik moet bloedprikken bij een bepaald lab in Bilthoven en daar ga ik geen 2x in 1 week naar toe. Moet deze week ook al bloedprikken voor mijn endocrinoloog in het UMCU (voor mijn schildklier) en ik blijf niet aan de gang als het niet hoeft.