Even over het temperatuur verhogen en de Pregnyl. In de Pregnyl zit HCG en normaal als een vrouw zwanger is, is haar temperatuur al verhoogd. Doordat je de Pregnyl zet krijg je HCG in je lichaam en dat verhoogt inderdaad je temperatuur . Zo gaf FF afgelopen maand aan dat ik me ei op die vrijdag had, terwijl ik donderdagavond me injectie had gezet. Echter zat op die vrijdag me ei er nog en is hij zaterdag gesprongen. Terwijl me temp al omhoog is gegaan. Mijn gyn zegt dat en de feritilteitskliniek ook. Overigens heb ik het ook al van Jippie vernomen ((zij is heel bekend met alles)).
Progesteron 36, Loe? Dat lijkt op zich goed! Volgens mij kan een progesteronwaarde echter nooit uitsluitsel geven of je wel of geen LUFcyclus hebt. Alleen als je op de echo ziet dat het ei weg is, heb je zekerheid dat je geen LUFcyclus hebt. De L van LUF staat tenslotte voor "luteinizing" ofwel er wordt progesteron geproduceerd. Vaak is dat minder dan normaal, maar niet altijd. Dus je progesteronwaarde is zeker informatief, maar geeft geen zekerheid. @Babii: maar verhoogt HCG je temperatuur DIRECT of doordat het 't lichaam aanzet tot het maken van (meer) progesteron? Dat zou ik graag willen weten. Ik dacht zelf dat het via de progesteron ging, maar weet het niet zeker.
ja pregnyl zet jouw gele lichaam extra aan tot het maken van progesteron. Is dus een meer lichaamseigen manier dan met progesteronbolletjes.
De Pregnyl zorgt uiteraard voor een temperatuurverhoging net zolang tot dit je lichaam weer verlaten heeft. Echter zorgt de Progesteron er ook voor. Maar om te temperaturen tijdens het gebruik van hormonen als, Puregon, Gonal F, Oviterelle e/o Pregnyl wordt afgeraden... Dit is dus wat er vorige maand bij mij gebeurde. Op 29 oktober in de avond me Ovitrelle injectie (zelfde als Pregnyl)op 30 oktober een temperatuur verlaging en op 31 oktober schoot hij omhoog. Terwijl er op 30 oktober nog een ei zat en daarna op 31 oktober een giga temp verhoging. MIjn gyn zei al: luister nou eens eigenwijsje, zei toch dat je niet moest tempen met Gonal F en Ovitrelle... Alleen met Clomid kan dit (als je etieje zelf springt).
Maar bij mij is er niets anders dan anders babii, zou het ook persoonsafhankelijk zijn? Heb geen eerdere of latere stijging door de pregnyl gehad, wel een stabielere temp. En vaker 37.3, maar dat kan ook door mijn hogere progesterongehalte komen. Ik heb geen hogere temp gekregen (geen nieuwe waarden) die ik eerder nog niet gehad had. 37.4 heb ik altijd wel een of twee keer gehad na de eisprong, maar nu nog geen een keer, wel vaak 37.3...
ik zag dit op obgyn.net: Ik spuit Pregnyl om mijn luteale fase teverlengen, ik moet spuiten op >>>dag 3, 6, en 9 na mijn ovulatie nu heb ik vanaf dag 21 een 2e >>>temperatuursverhoging van 37,00 naar 37,26 dit houdt tot nu toe nog aan, >>>nu is mijn vraag kan het zo zijn dat door de Pregnyl je temperatuur >>>wordt verhoogd, omdat het een zwangerschapshormoon is? >>> >>Nee: het is niet het zwangerschapshormoon dat de temp verhoging >>veroorzaakt, maar het progesteron. >> >>-- >>Dr J.W. van der Slikke, gynaecoloog >>VU medisch centrum, Amsterdam. Nou ja zeg, t zal allemaal wel. De een zegt dit, de ander dat he.....
Interessant allemaal! Nou, mijn temperatuur is al naar beneden gedonderd, dus volgens mij kan ik gaan rekenen op de kortste cyclus ooit! Maar dan kunnen we wel door naar de volgende ronde, nog voor de winterstop van onze kliniek. Dus het zou niet slecht zijn.
Aqua, als je heel veel geluk hebt, is het een innesteling. Als ie morgen weer omhoog gaat.... ik ben een tandje naar beneden ook......
Vandaag nieuwe cyclus begonnen! Vorige cyclus was 22 dagen, LF van 9 dagen (LF is bij mij altijd 12, 13 of 14 dagen, was 1 keer 11 dagen)!!!! Mijn tempkaartje ziet er ook heel anders uit. Dus deze cyclus is zo afwijkend van het normale, dat ik ervan overtuigd ben dat de Clomid de persisterende follikel veroorzaakt heeft! Dus nog geen verklaring voor onze onvruchtbaarheid?
Wat raar joh! goed overleggen met de gyn! Misschien toch ook pregnyl gebruiken (of krijg je dat al?) ter ondersteuning van de luteale fase? Aan de andere kant: je luteale fase is normaal wel ok, dus dás dan ook weer raar om te gaan doen. Misschien 'gewoon' 1 vreemde cyclus? Omdat LUF niet elke maand voorkomt.
Ja, ik heb al pregnyl gehad voor de non-eisprong. Volgens mij is dit gewoon 1 rare cyclus o.i.v. Clomid, maar we gaan nu op een andere manier stimuleren. De gyn was namelijk ook niet tevreden over het aantal follikels dat gegroeid was (1).
misschien ook Fostimon of Gonal - F? Bij mij waren ze ook direct klaar met clomid. Had daar wel 2 follikels en met fostimon maar 1. Zal ook wel verschillen per cyclus. Nou ik hoop op een kerstkado voor je!
nee heb geen hoop, of eigenlijk probeer geen hoop te hebben. Streepje is zo licht vandaag, je kan het bijna niet meer zien. Had anders wel verwacht al een iets duidelijkere streep op 12 dpo te hebben vandaar. Maar goed, een wonder mag altijd mijn kant opkomen!