Hallo lieve dames. Even een vraagje omdat ik er absoluut geen verstand van heb. De laatste jaren heb ik echt alle onderzoeken gehad op vruchtbaarheidsgebied. En natuurlijk kunnen ze niks vinden wat een zwangerschap in de weg zou moeten staan. En inderdaad KAN ik wel zwanger worden, ik heb 1 zoontje (duurde 17 maanden) en heb 1 keer een bbz (duurde 16 maanden) gehad. Het probleem ligt er in dat het zo ongelooflijk lang duurt. Nu is het dus ook nog eens zo dat bij mijn bbz de rechter eileider verwijderd is en ik er ook niet jonger op wordt (35). Dat ter info, nu de vraag: De gyn wil mij 6 maanden na hsg terug zien om te kijken wat ze dan voor ons kunnen betekenen om ons te helpen, maar waar moet ik dan precies aan denken? Ze had het over "behandelingen" en dus niet dat ik nog meer onderzoeken moet krijgen. Iemand die me hier iets meer over kan vertellen aub? Dank jullie wel!!
Ja dit bekijken ze per persoon, maar is wel afhankelijk van de onderzoeken en leeftijd ed. Als daar niets of weinig uitkomt is IUI vaak de eerste behandeling. Maar ik hoop dat de HSG alles net zo hoeft doorgespoeld dat het niet nodig is en je zwanger wordt en blijft!
Indien de hsg goed is wordt je vaak nog geadviseerd om een half jaar op de natuurlijke weg zwanger te worden. Indien het na het half jaar nog niet is gelukt dan kan je aan behandelingen denken. Voor ons was dat iui (met hormoonstimulatie, 10 behandelingen gehad) en daarna ivf (nu 6 behandelingen gehad)
Als je eileiders doorgankelijk zijn en verder is er ook niets ontdekt dat zal er hoogst waarschijnlijk begonnen worden met Iui. Als je eileiders niet doorgankelijk zijn dan heeft Iui geen nut. Maar dan zal de gyn je ook geen 6 maanden ' weg sturen' want dat heeft dan ook geen nut. Is er iets uit de onderzoeken gekomen?
Dank jullie wel!! Alle onderzoeken dus inclusief hsg waren goed. Ook bij mijn vriend. Dus nu mogen wij het inderdaad 6 maanden zelf proberen. Natuurlijk hoop ik dat het voor die tijd toch gelukt is, maar dat weet ik al een klein beetje wat gebeuren gaat, mochten we wel verder moeten.