Wij gaan dit jaar voor behandeling naar Dusseldorf omdat wij hier in NL vastlopen kwa behandelingen. We hebben in NL nu 2 keer icsi gehad zonder zwangerschap en icsi zelfs overstimulatie. Nu gaan we naar Dusseldorf voor icsi, imsi, en Blastozysten-Transfer. Nu adviseert de arts ons om geen 2 terug te plaatsen omdat dit meer risico+s met zich mee brengt. Alleen vinden wij, na onderzoeken, nog steeds geen reden om er maar 1 terug te plaatsen ipv 2.... Wij staan er nog steeds beide achter om 2 terug te laten plaatsen (mochten we natuurlijk gezegend worden met 2 embryo`s) ondanks dat je meer risico`s loopt dan. Mijn oma is 15 cm kleiner als ik en heeft een een 2-ling, zij heeft geen vreselijke problemen ondervonden en heeft prachtig gezonde kinderen gekregen zonder complicaties... De arts in DD zegt wel 2 te willen terug plaatsen als dat is waar wij echt achter staan hoor.
Ik ben zelf ook altijd voor 2 gegaan.. En zelf dan kan het nog mis gaan, ik heb nu 'n miskraam en heb niks over. Mijn zoontje is ook ontstaan met het tp van 2 embryo's... Dus volgens mij is de kans ook niet super groot dat je zwanger raakt van 2, en als dit wel het geval is zou je niet de enige zijn met'n tweeling zwangerschap. Al snap ik wel dat je met deze zwangerschappen altijd meer risico loopt op complicaties als vroeg geboortes etc.. Dus tja, het is'n puur persoonlijke overweging en anders kun je altijd nog bespreken of je het vlak voor tijd alsnog beslist? Succes! Xx visje
Wij hadden in DD destijds zelfs de afspraak dat als er 2 emmy's zouden zijn bij onze behandeling, dat er 2 teruggeplaatst zouden worden. Was eigenlijk ook het idee van Dr. S. en wij waren het er mee eens (wilden dat al, maar waren blij dat hij er net zo over dacht). Maar dat was echt meer omdat we dan iets meer kans zouden kunnen hebben. Nu hadden wij maar 1 eicel bij de punctie en geen bevruchting dus de hele TP ging voor ons niet door, maar de optie voor 2 was iig geen probleem.. Als jullie er 2 teruggeplaatst willen hebben, dan zal hij dat ook doen.
Onze geslaagde poging was met twee embryo's. Maar ik bleek zwanger van 1 gezond kindje nu een 2,5 jarig boefje. Dus de kans dat je dan ook echt een tweeling krijgt is groter, maar net 100% dus ik zou voor twee gaan.
Ik zit met hetzelfde dilemma!! Dus ik lees heel graag even mee. Waar ik ook mee zit als wij een tweeling zouden krijgen hoe we dat dan later gaan doen.. Ik wil heel graag daarna denk ik nog wel een kindje. Bij ons zou het krap worden in huis en financieel weet ik ook niet hoe dat allemaal precies gaat lopen. Maar ja aan de andere kant... Als ik bijv 2 blasto's zou hebben. Of ik ze nou beide laat terug plaatsen en 1. ik kan altijd die andere nog de maand daarna laten terug plaatsing als de eerste niet lukt. Ik nijg nu op dit moment er meer na om er echt 1 terug te laten plaatsen. ( hangt wel van de kwaliteit af hoor) Maar het is zo lastig
linbabylin ik maak me echt nog niet druk om eventueel na die tijd... Eerst maar eens zien of wij een kindje mogen krijgen.... We zijn nu al 3 jaar bezig, eerder wou ik wel 4 kinderen. Maar nu zou ik me al zo gezegend voelen als er 1tje mag komen... Dus ik zal je over de verdere toekomst niet te druk maken, dat kan je dan altijd nog wel zien! Hebben jullie al icsi behandeling gedaan of niet? Hier in NL mogen ze namelijk bij de 1e 2 icsi's maar 1 embryo terug plaatsen sinds begin dit jaar.. Een verse terugplaatsing en en blijf het beste natuurlijk, met een cryo zit je er weer mee dat je kans hebt (zoals wij hadden) dat de embryo niet goed ontdooit... Het is inderdaad meer een persoonlijke keuze denk ik, ons lijkt een 2-ling prachtig! En ja natuurlijk er zitten iets meer risico's aan vast, maar er zijn zoveel mama's die een 2-ling dragen en zoveel gezonde 2-ling kindjes dus waarom niet als je er beide achter staat lijkt me....
Als ik mocht kiezen had ik er 2 terug laten plaatsen. Meer kans op een zwangerschap en wat zouden we ons gezegend voelen met 2 kindjes op komst. De drukte en kans op complicaties die daarbij horen, zou ik voor lief nemen. Wie zegt dat het ons ooit nog gegund is om nog een x zwanger te mogen raken.... 2 terugplaatsen betekend niet gelijk dat je ook zwanger raakt van een tweeling. De laatste 2 pogingen heb ik 2 embryo's teruggekregen en ben er niet zwanger van geraakt...
Ik zou het laten afhangen van de kwaliteit van de embryo's. Ik zou niet snel twee toppers laten terugplaatsen, als 1 van de twee ook ingevroren zou kunnen worden (weet het, ook dat is een risico). Toch snap ik heel goed dat je, zeker als het al je derde poging is, zou overwegen toch voor 2 te gaan...
Ik denk dat ik de 3e poging wel voor 2 ga. Wij zijn vorig jaar gestart met de eerste poging en toen mocht je nog voor 2 gaan, de arts gaf toen aan dat het voordelen maar ook nadelen heeft. Als 1 van de 2 wordt afgestoten of niet goed gaat kan die de ander meenemen vertelde zij. Het zou mij er niet van weerhouden om voor 2 te gaan in poging 3 mocht het zover komen. Succes met jullie beslissing!
Wij hebben bij zowel de 2e als 3e poging er 2 laten terugplaatsen. Bij de 2e mocht dat omdat de kwaliteit niet zo heel sterk was en bij de 3e omdat we natuurlijk op poging 3 zaten. Mochten we bij de 4e poging er weer 2 terug kunnen laten plaatsen dan doen we dat zeker. De kans dat het een 2-ling wordt is misschien dan wel groter, maar eerst maar eens zien dan geloven. Ons motto is dan ook, benut al je kansen om je wens te vergroten.
jullie hebben dus al je 4e poging.. hoop echt dat het voor jullie lukt!!! ik snap heel goed dat je er dan 2 wil laten terug plaatsen.. Ik zal nog even in het kort uitleggen hoe het bij ons is gegaan en waarom de keus nu ook wel moeilijk is. Dit wordt onze 3 icsi. 1 poging hadden wij 7 eitjes waarvan 6 waren bevrucht. Waarvan 1 een toppen op dag 2 terug geplaatst 4 cellig. (heel veel overleven de 3e dag niet) Wij zullen dat dus nooit weten. Behandeling was niet gelukt. Geen cryos. Echt een domper want we hadden nog 5 emmy's. maar die stopte allemaal met delen of deelde niet goed. Poging 2 hadden we maar 4 eitjes waarom 1 was bevrucht en die stopte op dag 2. dus einde poging 2. Als wij nu 2 blasto's zouden hebben dan benut ik die nu liever over 2 keer dan allebei tegelijk. Zo denk ik er nu over hoor.. kan ook volgende week wel weer veranderd zijn. Wij hebben ook nog een poging 4 die vergoed wordt. als het zover komt dat laat ik wel 2 terug plaatsen als we dan genoeg hebben. Ik vind het gewoon heel lastig.. maar ja is toch een keus die je moet maken...Dr. S. zegt dat we het echt moeten bekijken als het zover is.. Hij had wel wat twijfels.. omdat ik en mijn partner nog vrij jong zijn. allebei onder de 30.
Ik zit nu in de wachttijd voor ik op gesprek kan komen voor mijn ivf behandeling. Ik heb speciaal een ziekenhuis gekozen die je de keuze geeft tussen 1 of 2 embryo's terug te laten plaatsen. Ik zou als het mogelijk zou zijn 2 embryo's terug plaatsen, de risico's neem ik dan maar voor lief. En de kans dat je daadwerkelijk een tweeling krijgt is maar 15%. En dan ook nog te bedenken dat je maar 25% kans op een zwangerschap het met 2 eitjes. Dus 15% van die 25% vind ik best klein. Een ander argument is dat, wanneer ik een tweeling zou krijgen, dit hele ziekenhuis gezeur misschien pas over 10 jaar weer hoef als ik dan nog een 3e zou willen. Als ik er nu 1 zou krijgen moeten we over een paar jaar weer het ziekenhuistraject doorlopen.
Ik heb de eerste 2 pogingen 1tje laten terugplaatsen.. Bij de 2e poging was ik zwanger... De 3e en 4e poging heb ik er 2 terug laten plaatsen en de 3e icsi was ik ook weer zwanger... Helaas beide vroege miskraam .. Mocht het zover komen dat ik aan ICSI 5 moet beginnen laat ik er zeker weer 2 terugplaatsen!
Wij hebben afgelopen vrijdag 2 embryo's terug laten plaatsen.dit is nu onze 2 de icsi bij poging 1 hebben we maar 1 keer n tp gehad helaas niet zwanger. En nu word dit weer onze enige tp. Dus nu alles of niets