Ik schijn deze maand geen eisprong gehad te hebben (progesteron 5.5), maar ik word niet ongesteld en ik heb net een ovulatietest gedaan en die is fors verkleurd, ongeveer zoals 1 dag voor de echt positieve. Zwangerschapstest is (zoals altijd ) negatief. Krijg ik nou nog een ei, is die net geweest of wat? Ik begrijp er niks meer van. Ik moet erbij zeggen dat mijn ovutesten normaal niet altijd zichtbaar blijven, voor en na ei is hij of heeeel licht of zo goed als niet zichtbaar. Zouden jullie hier jullie licht eens over willen laten schijnen?
Het zou kunnen dat je progesteronwaarde te vroeg bepaald is, dat je toen nog geen eisprong had gehad en dat je eisprong pas nu is. Op welke cyclusdag zit je?
hai jippie, eh........cyclusdag 30 (zie mijn ff onder in mijn handschrift). FF geeft een kruis op dag 16 omdat mijn ovutest daar positief was. Als ik die weghaal zet ie het kruis op dag 18. Maar dan moet mijn ovutest nu toch echt weer wit zijn (in mijn geval dan)?
ik heb werkelijk geen idee....... maar ik weet wel dat woensdag 16 december mijn ovutest echt positief was (heb m bewaard )
Als je ovutest van dag 16 positief was zou ik idd denken dat FF het goed heeft en je op dag 18 je ei had...Denk eigenlijk dat als je je positieve ovutest invult op dag 16 en je op dag 18 aangeeft op tijd getempt te hebben (daar is dat open rondje van, toch?) dat FF wel een kruis geeft Op dit moment is je temp nog steeds hoog..(al zegt dat natuurlijk ook niet altijd iets) Als ik jou was zou ik het nog even afwachten en als je over 2 dagen nog steeds een hoge temp hebt gewoon even testen voor de zekerheid. Dus: op tijd naar bed met oud en nieuw
hoi annie, denk je? ik ben dinsdag de 15e op controle geweest in het ziekenhuis, toen was mijn ei 21mm en zeiden ze dat hij op springen stond. De dag erna was mijn ovutest positief. Maar als hij pas vrijdag gesprongen is en een ei groeit gemiddeld 2mm per dag, dan zou dat wel een heel raar groot ei zijn geworden. Toch? Dinsdag erna, de 22 is mijn progesteron geprikt (of ik een eisprong gehad had en die was toen maar 5.5: conclusie, geen eisprong........). Daarom snap ik dit ook niet? (om het nog even ingewikkeler te maken )
Hoi, was het stiekem geen cyste? Deze verdwijnen vanzelf weer, hoor... Volgende ronde kan zomaar weer beter zijn. Cysten zijn niet gesprongen eiblaasjes, ze kunnen hormonen produceren waardoor het signaal niet wordt doorgegeven om progesteron te gaan produceren. Liefs, Marjah
Zo te zien zou ik daar ook op afgaan......en die dip na 10 dagen 8).....hoop het echt voor je.......(las van Sammie dat je er echt doorheen zit, sterkte meid)
ik weet t, van de cyste mogelijkheid, ben ook beetje bang dat ie niet gesprongen is. Maar is ie dan later gesprongen of helemaal niet meer? dank je wel goofychick, ik hoop wel dat jullie het ook even gezellig houden zonder mij.
Ow...dat van die progesteron had ik even gemist Dan een andere mogelijkheid: je ei is gegroeid tot 21mm op de 15e, maar wilde/kon niet springen en heeft zolang gewacht totdat hij wel durfde/kon springen (wat verklaard dat je progesteron op dag 22 maar 5,5 was) en is of nét gesprongen of gaat snel springen (dit nav je net niet positieve ovulatietest die je vandaag had) Vind je temp anders op dit moment wel erg hoog als je nog geen ei zou hebben gehad. (ook kijkend naar je kaartje van vorige x) Moet je nog een keer terug voor progesteron prikken/controle? Anders misschien een keertje extra vragen? Bedoel het trouwens wel serieus hoor, niet dat je denkt dat ik je in de maling neem met het eitje wat niet wilde/kon springen
hihi, ja dat weet ik Annie, helaas zit ik ook in de molen. Ik kan het me alleen niet herinneren dat dat een keer eerder gebeurd is......maar gaat een ei echt 'in de wacht'? is t dan nog wel een goed follikel?
eh lieve Loe, ik ben helemaal niet thuis in de MMM, maar als ik je kaartje zo bekijk, dag 18 je ei en dag 28 een dip (innestelingsdip?) dat zou toch kunnen? Of zeg ik nu hele domme dingen? Anyway, als ik je onderschrift zo lees, hoop ik écht écht écht dat je héél snel een positieve zw.test in handen hebt en dat 2010 heel erg roze voor je mag beginnenn.... In ieder geval een dikke knuffel van mij
meestal springt een cyste niet meer. Hij gaat gewoon, een soort van, lek. Op de echo zie je in eerste instantie een eiblaasje wat weg te duwen is en als de cyste een aantal dagen daarna lek is, dan kun je het eiblaasje in duwen en van vorm veranderen. De posi ovu-test is dus daarmee niet te verklaren. Liefs, M
Ik ga morgen voor het eerst naar de gyn (zie onderschrift) en dat is 1 van de vragen op mijn lijstje....mijn eitjes staan al een tijdje in de wacht Mocht ik een antwoord krijgen wat te begrijpen is zal ik het even melden. Maar kan je niet een keertje extra op progesteron laten prikken? Of doen ze dat niet/gaat dat niet meer na een aantal dagen? (ben nog een leek wat dat betreft...)
Hee Annie, ik zie dat je morgen naar de gyn mag... succes. Misschien wordt je nu een handje geholpen met provera of zo.