Ben benieuwd hoe vaak iedereen het doet en of jullie het zelf doen, of het aan jullie partner overlaten Kunnen jullie de poll invullen? Als je het niet zelf doet: Waarom niet? Als jullie het beide niet doen, waarom niet? Sorry, had maar ruimte voor 10 opties. Als het antwoord 'Anders' is, dan graag stemmen op het meest gelijkende antwoord.
Ik heb gestemd voor: ik elke maand. Maar we doen het eigenlijk samen. De ene keer hij en de andere keer ik. Dus ja
Oehh 2 antwoorden als het lampje gaan branden... Dat lampje zit er niet om het peil aan te duiden maar de oliedruk... Als die gaat branden ben je behoorlijk de pineut. Direct stoppen en motor uit . Ik doe het zelf, paar x per jaar en man als ik m eraan herinner .
mijn partner controleert sowieso 1 x p m of als ik ver ga rijden. Ik kan het prima zelf , peilstok checken etc. , net als ruitenwisser vloeistof en stuurbekrachtigings olie, wiel verwisselen etc. maar kan niet zo makkelijk staan en lopen , dus doet hij het.
Ik heb gestemd dat mijn partner het een paar keer per jaar controleert, maar eigenlijk is het antwoord anders; onze auto controleert dat automatisch elke keer als we starten.
Wat ik zelf kan doen aan de auto doe ik zelf. Daar valt onder andere onder: olie peilen en verversen, ruitenwissers vervangen, alle vloeistoffen aanvullen, dus ook rem- en koelvloeistof, indien nodig reservewiel erop leggen, en lampjes vervangen. Mijn vader heeft me dat geleerd zodat ik niet zomaar naast de weg kom te staan. O ja, en de accu aanzwengelen met startkabels. Maar ik heb zo'n turbo-accu dat ik meestal andermans auto sta te starten 😄.
Ik laat mn partner dat doen en hij doet het als ik hem eraan herinneren. Ik ben heel geëmancipeerd, maar dat vind ik echt een klusje voor hem en het is niet zo dat ik het niet kan als het moet. Voor pech langs de weg heb ik de wegenwacht.
Ik doe het wekelijks. zelf. waarom zo vaak? ik rij veel en ik heb mn auto al een keer bijna de soep ingereden omdat de olie op was en ik te lang door gereden heb... enneh, ik hoop niet dat er mensen zijn die wachten totdat het olielampje gaat branden. dan ben je namelijk al veel te laat. lampje zegt niet dat de olie op is. het lampje zegt dat de olieDRUK niet goed is. en dat kan als oorzaak hebben dat de olie (bijna) op is maar kan ook andere oorzaken hebben. niet slim dus om alleen op dat lampje te vertrouwen. je hebt dan vaak al te lang door gereden zonder olie. mijn moeder is er ook zo 1 die altijd op het lampje vertrouwt. nou ja, nu niet meer nadat ze haar wagen de soep in heeft gereden hierdoor.
Gezien ik geen partner heb doe ik het zelf een paar keer per jaar. Het zou waarschijnlijk wel wat vaker moeten, maar ik vergeet het nogal eens. Koelvloeistof en ruitensproeiervloeistof doe ik ook zelf, kleine moeite. Ruitenwissers of wiel vervangen lukt me dan weer niet, misschien keer cursusje doen haha.
Sowieso voor elke grotere rit, evenals de bandenspanning. Verder probeer ik het elke maand te doen. Is zo gebeurd, als ik er maar aan denk voordat ik de motor 's ochtends start. Ik moet hiet hier wel zelf doen, want mijn man werkt in Duitsland. Verder vind ik het zonde geld om voor die ene minuut een garage te betalen.
doe het zelf paar keer per jaar. heb een half trauma opgelopen aan onze oude auto waar steeds weer olie lekte en we dus constant moeten meten en navullen bij elke langere rit... erg irritant op vakanties. maarja, alle voertuig dingen doe ik toch liever zo veel mogelijk zelf vind ik weer geweldig
Dit jaar zelf gedaan, of vorig jaar. Meestal doet mijn vriend dit want ik vergeet zulke dingen. Deze week zelf ruitenwisservloeistof in de auto gedaan! Reed per ongeluk eentje voorbij die zout strooide en net toen was mijn ruitenwisservloeistof op heel het raam wit haha. Die vloeistof gehaald, parkeerplek gevonden waar niemand was, 5min gedaan om die motorkap open te krijgen en toen lukte het
Mijn vriend doet dat elke week. Hij is automonteur dus ik bemoei me er niet mee . Ik weet wel hoe het moet natuurlijk.
Ja dat doe ik altijd een paar keren per jaar en soms mijn man, ik vind dat je het echt wel goed in de gaten moet houden want een te laag oliepeil is gewoon slecht voor de motor.