Motorolie controleren

Discussion in 'De lounge' started by SushiLover123, Jan 21, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

Controleren jullie regelmatig het oliepeil van de auto (of motor)?

1. Ja, zelf. Elke maand of vaker.

2. Ja, zelf. Paar keer per jaar.

3. Ja, zelf. 1 keer per jaar of minder.

4. Ja, zelf. Als het lampje gaat branden.

5. Mijn partner controleert elke maand of vaker.

6. Mijn partner controleert een paar keer per jaar.

7. Mijn partner controleert 1 keer per jaar of minder.

8. Mijn partner controleert, maar geen idee hoe vaak.

9. Ik niet en ik weet niet of mijn partner het controleert.

10. Nee, dat doet de garage wel bij een beurt of bij de APK.

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Ben benieuwd hoe vaak iedereen het doet en of jullie het zelf doen, of het aan jullie partner overlaten :) Kunnen jullie de poll invullen?

Als je het niet zelf doet: Waarom niet?
    Als jullie het beide niet doen, waarom niet?

Sorry, had maar ruimte voor 10 opties. Als het antwoord 'Anders' is, dan graag stemmen op het meest gelijkende antwoord.

2. Kolovski

Kolovski Niet meer actief

Heb optie 1 gekozen.

Maar wij doen het beide best vaak zeker 2x per maand.

3. Charmed

Charmed Fanatiek lid

Sep 16, 2012
    2,589
    79
    48
    Mijn man doet het, geen idee hoe vaak.

Ik doe het niet omdat ik daar geen zin in heb :D

4. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik heb gestemd voor: ik elke maand. Maar we doen het eigenlijk samen. De ene keer hij en de andere keer ik. Dus ja:p

5. Cabb

Cabb Niet meer actief

Oehh 2 antwoorden als het lampje gaan branden... Dat lampje zit er niet om het peil aan te duiden maar de oliedruk... Als die gaat branden ben je behoorlijk de pineut. Direct stoppen en motor uit :p.

Ik doe het zelf, paar x per jaar en man als ik m eraan herinner :p.

6. mimi83

mimi83 Niet meer actief

mijn partner controleert sowieso 1 x p m of als ik ver ga rijden. Ik kan het prima zelf , peilstok checken etc. , net als ruitenwisser vloeistof en stuurbekrachtigings olie, wiel verwisselen etc. maar kan niet zo makkelijk staan en lopen , dus doet hij het.

7. mam1991

mam1991 VIP lid

Jan 17, 2013
    10,071
    2,096
    113
    Wij doen het ook elke maand 😁 en soms tussendoor als we lange afstand gaan rijden

8. Kyra73

Kyra73 Fanatiek lid

Oct 24, 2013
    1,568
    455
    83
    Ik heb gestemd dat mijn partner het een paar keer per jaar controleert, maar eigenlijk is het antwoord anders; onze auto controleert dat automatisch elke keer als we starten.

9. Novastar

Novastar Fanatiek lid

Jan 9, 2014
    4,538
    1,171
    113
    Female
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Wat ik zelf kan doen aan de auto doe ik zelf. Daar valt onder andere onder: olie peilen en verversen, ruitenwissers vervangen, alle vloeistoffen aanvullen, dus ook rem- en koelvloeistof, indien nodig reservewiel erop leggen, en lampjes vervangen. Mijn vader heeft me dat geleerd zodat ik niet zomaar naast de weg kom te staan. O ja, en de accu aanzwengelen met startkabels. Maar ik heb zo'n turbo-accu dat ik meestal andermans auto sta te starten 😄.

10. Marlijn82

Marlijn82 Fanatiek lid

Mar 28, 2012
    1,968
    0
    0
    Overijssel
    Ik laat mn partner dat doen en hij doet het als ik hem eraan herinneren. Ik ben heel geëmancipeerd, maar dat vind ik echt een klusje voor hem en het is niet zo dat ik het niet kan als het moet. Voor pech langs de weg heb ik de wegenwacht.

11. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    Ik doe het wekelijks. zelf. waarom zo vaak? ik rij veel en ik heb mn auto al een keer bijna de soep ingereden omdat de olie op was en ik te lang door gereden heb...

enneh, ik hoop niet dat er mensen zijn die wachten totdat het olielampje gaat branden. dan ben je namelijk al veel te laat. lampje zegt niet dat de olie op is. het lampje zegt dat de olieDRUK niet goed is. en dat kan als oorzaak hebben dat de olie (bijna) op is maar kan ook andere oorzaken hebben. niet slim dus om alleen op dat lampje te vertrouwen. je hebt dan vaak al te lang door gereden zonder olie.
    mijn moeder is er ook zo 1 die altijd op het lampje vertrouwt. nou ja, nu niet meer nadat ze haar wagen de soep in heeft gereden hierdoor.

12. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Wij doen dat beide niet zelf, dat doet de garage :) daar worden ze voor betaald :p.

13. Salsera

Salsera Fanatiek lid

Jan 25, 2012
    1,193
    173
    63
    NULL
    NULL
    Gezien ik geen partner heb doe ik het zelf een paar keer per jaar. Het zou waarschijnlijk wel wat vaker moeten, maar ik vergeet het nogal eens. Koelvloeistof en ruitensproeiervloeistof doe ik ook zelf, kleine moeite. Ruitenwissers of wiel vervangen lukt me dan weer niet, misschien keer cursusje doen haha.

14. yenolah

yenolah Fanatiek lid

Dec 12, 2008
    4,038
    83
    48
    Female
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Sowieso voor elke grotere rit, evenals de bandenspanning.
    Verder probeer ik het elke maand te doen. Is zo gebeurd, als ik er maar aan denk voordat ik de motor 's ochtends start. Ik moet hiet hier wel zelf doen, want mijn man werkt in Duitsland. Verder vind ik het zonde geld om voor die ene minuut een garage te betalen.

15. edelweiss

edelweiss VIP lid

Jan 24, 2013
    7,328
    474
    83
    Ik zelf om de 500 km. Dat komt dus neer op 4 keer per maand minimaal.

16. Beckje

Beckje VIP lid

Jul 12, 2010
    8,652
    4
    36
    doe het zelf paar keer per jaar. heb een half trauma opgelopen aan onze oude auto waar steeds weer olie lekte en we dus constant moeten meten en navullen bij elke langere rit... erg irritant op vakanties. maarja, alle voertuig dingen doe ik toch liever zo veel mogelijk zelf :D vind ik weer geweldig

17. sydneys

sydneys Niet meer actief

Dit jaar zelf gedaan, of vorig jaar. Meestal doet mijn vriend dit want ik vergeet zulke dingen.

Deze week zelf ruitenwisservloeistof in de auto gedaan! Reed per ongeluk eentje voorbij die zout strooide en net toen was mijn ruitenwisservloeistof op :( heel het raam wit haha.
    Die vloeistof gehaald, parkeerplek gevonden waar niemand was, 5min gedaan om die motorkap open te krijgen en toen lukte het :)

18. 2jees

2jees Niet meer actief

Partner, minimaal 1x per maand.

Vroeger bij mn eigen bakkie deed ik het zelf.

19. Bailief

Bailief Niet meer actief

Mijn vriend doet dat elke week. Hij is automonteur dus ik bemoei me er niet mee ;). Ik weet wel hoe het moet natuurlijk.

20. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ja dat doe ik altijd een paar keren per jaar en soms mijn man, ik vind dat je het echt wel goed in de gaten moet houden want een te laag oliepeil is gewoon slecht voor de motor.

Share This Page