Zoon... zo lief!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Cygnet2, 2 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Vandaag komt mijn man niet thuis in verband met een avondbijeenkomst voor zijn werk. Ik haal dus na een drukke dag mijn twee kinderen (26 maanden en 6 maanden) op van het kinderdagverblijf. Altijd een beetje een toestand, twee van die kleintjes. Maar we komen gezellig thuis met z'n drieën. De kleine vrouw zit nog in de maxicosi en mijn ventje is z'n jas uit aan het doen. De telefoon gaat... mijn tante... mijn oma is dood.

Lieve oma is 94 jaar geworden en wilde eigenlijk al jaren niet echt meer. Ze was de moeder van mijn vader die in 1993 al heen gegaan is. Ik moest huilen. Meer van de schrik dan van groot verdriet. Ik praat met tranen in mijn ogen met mijn tante aan de de telefoon en dan komt Kick opeens aan lopen. Hij geeft me een dikke (de zgn mega-)knuffel en een dikke kus en ook nog een aai. Hij kijkt me schuin aan met grote ogen en zegt: "Over???"... Ik moet glimlachen en zeg terug... "Bijna".. Ik krijg NOG een grote kus en een knuffel.

Ik moet er bijna nog harder van huilen maar oh, wat een liefde! En wat een troost. Ik praat nog even verder met mijn tante en hang dan op. Ik moet mijn eigen zus en moeder het nieuws laten weten. Tijdens deze (korte) telefoongesprekken blijft mijn kleine ventje dicht in de buurt en houdt me strak in de gaten.

Om 18:00 eten we samen. We moeten lachen om de kleine vrouw die met haar rammelaar zit te slaan in haar stoel. Kick kijkt me aan en zegt: Mama verdrietig. Mama heel lief. En geeft me NOG een kus.

Hij is nu naar bed en voel me opeens heel alleen. Maar ik voel me getroost door de wetenschap dat boven in zijn warme bedje het allerallerliefste jongetje van de hele wereld ligt met een bak vol kussen en knuffels voor als ik ze nodig heb!

Ik zal mijn lieve oma erg missen en ik vind het jammer dat Kick zijn oude oma niet goed zal herinneren later maar oh, wat is deze dag OOK een mooie herinnering geworden.

:(

2. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Gecondoleerd met je oma

Krijg gewoon tranen in mn ogen van je verhaal!

Zoveel liefde, zo schattig!!

3. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Ik moest even slikken na het lezen... Wat ontzettend lief!!
    Je boft maar met zo'n kereltje :)

Gecondoleerd met je oma.

4. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Gecondoleerd met je oma, je kan ze nooit missen he... sterkte! En wat een troost kan zo'n kleine man je dan bieden he? ze voelen het altijd aan en dan even een knuffel voor mama. Mijn zoon legt dan altijd zijn hand op mijn been en gaat dan wrijven en blijft ook altijd stijf bij mij staan.

5. tulip

tulip Niet meer actief

gecondoleerd!! Wat lief van je zoontje zeg, ik wordt er helemaal warm van.:D

6. missmamsie

missmamsie Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.486
    0
    36
    kinderopvang
    aan de kust
    Aaaah, wat lief en wat mooi geschreven!! Uitprinten en ergens mooi bewaren= Gecondoleerd met je oma, lieve mama. Je weet het he kleine kinderen en dronken mensen spreken altijd de waarheid:)

7. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Wat is kick een onwijs lief manneke!

Gecondoleerd & heel veel sterkte!

8. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wat superlief van Kick!

Gecondoleerd met je oma, heel veel sterkte ...

9. truus1980

truus1980 VIP lid

26 sep 2007
    6.259
    2
    36
    Bij Emmen
    Ohh wat lief van Kick. Betere knuffels zijn er niet he...die van je eigen kindje.

Gecondoleerd met het verlies van je oma.

10. MissX28

MissX28 Bekend lid

2 aug 2009
    735
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Wauw, kippevel...
    Volgens mij kan zo'n klein ventje alleen maar zoveel liefde geven als hij ook heel veel liefde krijgt...
    Gecondoleerd.

11. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wat lief!!!

Iedereen trouwens...dank voor de lieve reacties!

12. Heel76

Heel76 Actief lid

15 jul 2006
    266
    0
    0
    Zuid-Holland
    Die lieve kleine hummeltjes kunnen met hun lieve woordjes en gebaren de gevoeligste snaren raken. Niemand kent je zo goed als je eigen kind! En wat al eerder werd geschreven dit is niet alleen ingegeven door instinct, maar vooral door opvoeding.

Gecondoleerd met het verlies van je oma

Gr Heel76

13. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Gecondoleerd meissie...

En wat een lief verhaal, ik herken mijn meisje er ook in. :)
    Moest ook even slikken!

14. youngmom

youngmom Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.374
    0
    0
    Kinderverzorgster (ook afgestudeerd als leerkracht
    West-Vlaanderen, België
    Wat een verhaal! Sterkte aan jou en je familie!
    En wat lief van Kick!

15. nancy1981

nancy1981 Fanatiek lid

22 mrt 2007
    1.823
    0
    0
    helmond
    ahh wat lief van je mannetje

Gecondoleerd en veel sterkte

16. jellie

jellie Bekend lid

3 sep 2006
    554
    0
    16
    Ahhhh!!! Wat lief!!

Heel veel sterkte!!!
    Mijn kleine grote man van 2.5 jaar kan ook zo doen.. Zoooo mooi en zoveel pure liefde!!!! Heeeel mooi , ook mooi opgeschreven..

@MissX28, mooi gezegd!!

17. aukie

aukie Actief lid

6 apr 2008
    343
    0
    0
    te lief!

gecondoleerd.

18. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Moest even slikken toen ik dit las, wat een liefde kun je toch krijgen van je kinderen! Veel sterkte meid...

19. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Iedereen nog heel erg bedankt voor de lieve berichten. Vandaag is oma begraven.
    Tekst op de kaart: Dank voor uw bestaan. Dank voor ons bestaan. Zo waar! Heel mooi!

Topic mag gesloten worden.

20. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.274
    2.976
    113
    Op verzoek gesloten.

Lotte

Deel Deze Pagina