Wel/niet morgen naar kinderfeestje, wat deed jij?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Elleke, 12 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Hé meiden, ons dochtertje moest zondag en gister overgeven. Ook zat ze zondag helemaal onder de diarree. Vandaag ging het gelukkig alweer een stukje beter. Nu hebben we morgen een kinderfeestje, en ze wil er zo graag heen! Kan ik er morgen weer naar toe, i.v.m. besmettingsgevaar naar andere kinderen toe?
    Heb geen idee hoelang het besmettelijk is?

2. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.314
    17.216
    113
    Is het feestje uit school? Wat was je plan, naar school laten gaan? Als ze dat kan kan ze ook naar school. Anders zou ik de ochtend aankijken en als je denkt dat het kan zelf brengen

3. sophia2016

sophia2016 Bekend lid

10 apr 2016
    866
    3
    0
    Laatst was me zoontje jarig en was ook kindje uit zijn klas hele week ziek en de moeder zei hij wilde zo graag mee was op vrijdag uit school dat ik hen heb opgehaald
    Ging verder goed

Zou kijken morgen hoe ze zich voeld

Ik had wel afgesproken als kindje ziek werd of niet lekker dat de moeder hem zou halen of ik hem zou brengen

4. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Als ze geen diarree meer heeft en zich goed voelt zou ik haar laten gaan.
    Bij buikgriep Is het volgens mij vooral de diarree en of spuug die besmettelijk is.

5. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Als ze niet meer overgeeft en geen diarree meer heeft, zou ik haar laten gaan.

6. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63

Is dit zo ja? Had het al opgezocht, maar kon niet echt wat vinden, overal staat wat anders vermeld :(;)

7. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Als ze geen diarree meer heeft en niet meer over moet geven, dan zou ik haar lekker laten gaan.

8. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.507
    8.435
    113
    Ik zou haar gewoon laten gaan!
    Eventueel bij de moeder aangeven dat ze ziek is geweest en je telefoonnummer aan haar geven, dat mocht het niet willen (en dan bedoel ik nog niet eens spugen ofzo) je haar eerder op kunt halen.

9. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Inderdaad, als ze zich goed voelt, gewoon laten gaan, goed handjes wassen en verder aangeven dat jij haar meteen ophaalt als ze weer ziek is.
    Soms is het gewoon maar een dagje en is de dag erna niets aan de hand.

10. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Volgens mij wel; de veroorzaker zit in het maag darm kanaal dus je kunt het niet uitademen/hoesten etc. , wat je wel hebt met verkoudheid of griep bijvoorbeeld. Als je overgeeft kan de ziekteverwekker zich wel door de lucht verspreiden, zelfde met diarree, maar als dat afgelopen is zou ik niet weten hoe je nog iemand moet aansteken. Natuurlijk wel goed handen wassen na toiletgebruik, maar dat moet sowieso.

Deel Deze Pagina