augustus 2006 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Angelina, 18 dec 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Peetje

Peetje Niet meer actief

HAha leuk zeg Sweetangel!! Wel snel al idd met 18 weken dat je het al aan de buitenkant voelt zo duidelijk echt gaaf!!!

geniet er maar lekker van!

2. Peetje

Peetje Niet meer actief

@Niek Bij je eerste kindje is het ook al vrij snel, maar dat had ik bij mijn eerste kindje ook, vaak zeggen ze dan dat je het pas rond de 20 weken voelt, schijnt aan de dikte van je buikwand te liggen!!

Leuk is het in ieder geval dat leven in je buik!! :)

3. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Ja, ik zeg wel eens tegen mijn man, wat moet dat nog geven als hij/zij nu al zo veel stampt hahaha 8)

4. Peetje

Peetje Niet meer actief

@ sweetangel.. haha ja idd zeg maar wel enorm leuk hoor, mijn dochtertje schopte ook zo enorm al heel snel haha daar heb ik een gekneusde rib aan overgehouden in mijn 7e mnd, maar ik miste het getrappel en gestomp enorm toen ik eenmaal bevallen was! Kan nu niet wachten todat ik het weer zo enorm duidelijk voel hihi ;)

liefs Peetje

5. Tam

Tam Actief lid

5 feb 2006
    126
    0
    0
    Communicatiemedewerker
    Zoetermeer
    Wat leuk zeg! Ik lag deze week ook al eens rustig op bed te wachten en te concentreren of ik wat voelde. Maar nop. Ik voel nog helemaal niets. Wel jammer, maar ik ga ervan uit dat dat allemaal nog komt.

6. lisacar

lisacar Actief lid

Hi Tam,

Voor mij geldt hetzelfde. Ben ook nog in afwachting...... :)

7. Senna

Senna Fanatiek lid

8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    nou dan zal ik wel een hele dikke buikwand hebben ofzo,
    voel af en toe wel iets , maar niet erg vaak. voel meer iets als ik in de auto stap of erg druk ben.. maar of dat de baby is???

8. Jansen

Jansen Bekend lid

6 nov 2005
    588
    0
    0
    Ik wacht ook op het eerste moment van contact. Vooral als ik naar bed ga concentreer ik me er wel eens op maar het blijft stil...

Ik heb wel 's dat ik wat voel maar om nu meteen te roepen dat het de kleine is? Heb eerder het gevoel dat m'n darmen nog wat aan het rommelen zijn.

In de auto voel ik wel regelmatig "iets", alsof er iets tegen de binnenkant van m'n onderbuik schuift. Moeilijk uit te leggen allemaal :)

9. Ellen1973

Ellen1973 Actief lid

22 sep 2005
    253
    0
    0
    reclasseringswerker
    Bergschenhoek
    Sorry, even een late reactie op Lisa;

sporten? Hihi, vind het topsport om zwanger zijn te combineren met 1 kleuter en 1 peuter. Was eigenlijk van plan wat te gaan doen, maar dat heb ik maar even weer in de ijskast gezet ;)

10. Ellen1973

Ellen1973 Actief lid

22 sep 2005
    253
    0
    0
    reclasseringswerker
    Bergschenhoek
    Sinds 17 weken zwanger zijn voelde ik wat. Volgens de vk zou het later zijn omdat de placenta voor ligt (zagen we met de nekplooimeting) en meteen weer eerder omdat het niet de eerste is.
    Vooral in bed, als ik "ga contacten" dan stuitert het lekker op en neer naar mijn hand. Wel leuk, het wordt steeds echter op die manier.
    Maandag de 20 weken echo, ik denk dat ik dan me nog bewuster ben van de baby (en misschien wel van het feit of het een meisje of jongen is!)

Groetjes, Ellen

11. Ellen1973

Ellen1973 Actief lid

22 sep 2005
    253
    0
    0
    reclasseringswerker
    Bergschenhoek
    Nog een P.S je; mijn beste vriendin is paardengek en heeft er ook 1. Ze wil wel kids, maar nog niet zwanger geraakt. Ze vraagt zich af of alle paardenliefhebbers bij dit topic toevallig allemaal op het zelfde moment geklust hebben. Nu moet zij wachten tot november/december....LOL

Ben wel blij dat ik niet de enige niet-paardengek ben ;)

12. sweetangel100

Precies als mijn schoonzusje!! Zij heeft ook een gekneusde rib gekregen door het schoppen van haar dochtertje, maar toen ze eenmaal geboren was miste ze get geschop enz heel erg!!

13. Senna

Senna Fanatiek lid

8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    leuk ik heb vandaag ook een structuele echo gehad. (weet niet of dat pcies hetzelfde is wat jij gehad hebt?)
    dit was een erg uitgebreidde echo, duurde een dik half uur, zeg gingen van alles meten, hoofdje, beentjes, keel etc etc. Dit omdat ik medicijnen slik en nu willen ze kijken of het kindje daar o.a last van heeft.

hij/zij lag heel apart, ze moesten echt zoeken en draaien met dat ding om er pcies achter te komen hoe hij/zij lag. helemaal dwars zeg maar, hoofd links en voeten helemaal rechts, en dan de gezicht naar mijn rug toe.
    ze vonden het een heel druk kindje, en waren ook wel iets verbaast omdat ik niets voelde. heel raar je ziet het zo op en neer gaan van links naar rechts en schoppen en je voelt het nog niet.

Volgende week moet ik nog een keer terug komen omdat ze dus niet alles hebben kunnen meten/bekijken omdat ie zo raar lag. kon helaas ook niet zien wat het geslacht was. hopelijk is ie volgende week gedraait!
    tot wat de arts tot nu toe heeft kunnen bekijken was het allemaal goed!

14. Tam

Tam Actief lid

5 feb 2006
    126
    0
    0
    Communicatiemedewerker
    Zoetermeer
    Dat is wel zeker een geruststelling, Senna, dat alles goed eruit zag. Jammer alleen dat je nu nog niet weet of het een jongen of meisje is. Volgende keer beter.

Mijn buikje begint nu toch echt te groeien. Ik wordt ook iedere ochtend wakker met bandenpijn. Mijn eigen broeken pas ik nu toch echt niet meer en heb al zwangerschapbroeken aan. Zijn er meer van jullie die in de 16de week al zwangerschapbroeken dragen of droegen? Iedereen begint het nu ook te zien. Echt leuk! Ik probeerde nog een foto ervan in mijn album te zetten, maar dat lukt nog niet. Foto is te groot (denk ik) (niet mijn buik, maar de foto ;) ).

Ik moet donderdag weer naar de VK en pas 14 april heb ik mijn 20 wk echo. Dus nog effe geduld.

De ergste vermoeidheid is voorbij en ook dat neerslachtige gevoel wat ik had. Ik voel me nu echt fitter worden. Heerlijk gevoel. Ook omdat ik nu dus een écht buikje krijg, voel ik me weer helemaal te gek. Kan trouwens ook weer zo omslaan :rolleyes: .

Even weer over paarden (sorry voor de niet-paardenmensen): ik heb dus nu een superleuke bijrijdster gevonden, dus er valt en last van mijn schouders. Ik hoef nu niet meer in het zadel te klimmen, maar kan wel nog volop genieten van mijn ventje (paardje) door er wel nog van alles mee te doen, maar het rijden laat ik nu iemand anders doen en zij helpt me ook met alles zodat ik niet meer met het zware westernzadel hoef te sjouwen. Iedereen op stal is trouwens ook superbehulpzaam. Houden deuren open, sjouwen zakken peen voor me (onder het mom van: jij bent zwanger en mag niet tillen). Ik voel me soms wel een beetje opgelaten, maar ik waardeer de hulp wel enorm.

15. helen

helen Lid

1 jan 2006
    28
    0
    0
    Hoi Tam,

Leuk hoor! Wij lopen precies gelijk en bij mij beginnen mensen nu ook een buikje te zien! De laatste 2 weken is tie gaan groeien!
    Ik heb 30 maart al de 20 weken echo,lekker op tijd dus!
    Ben erg benieuwd!
    Verder voel ik me eigenlijk wel aardig, af en toe nog wat vermoeidheid,
    maar ik mag niet klagen.
    Ik zou het fijn vinden als de kleine zich echt zou laten voelen, ik voel heel soms wel iets, maar daar twijfel ik dan ook wel weer aan?!
    Waarschijnlijk nog een paar weekjes en dan hebben we regelmatig teken van leven, daar zie ik echt naar uit, dat onzekere gevoel daar word je af en toe niet goed van!!

Groetjes van Helen

16. Tam

Tam Actief lid

5 feb 2006
    126
    0
    0
    Communicatiemedewerker
    Zoetermeer
    Hoi Helen,

Ja, grappig dat wij precies gelijk lopen! Ik heb dat ook, dat ik nu wel wat wil voelen. Ik heb het idee dat ik af en toe wat voel, maar dat kan ook mijn verbeelding zijn. Ik kan ook niet wachten tot het zover is, dat neemt idd een stuk onzekerheid weg.

Ben wel jaloers op jouw dat je al zo snel de echo hebt. Ik moet nog even wachten.

17. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

11 jan 2006
    2.505
    1
    0
    serveerster
    heee hallooooo!!!!

Ik ben ook uitgerekent op 2 augustus!!!

18. sweetangel100

Hallo Tam!!!
    Gelukkig dat alles goed gaat en dat de vermoeidheid afneemt!
    Fijn voor je dat je een bijrijdster gevonden hebt! (ik 1 reactie, een 14jarig meisje haha of ze deze superpony mag verzorgen).
    Och voorlopig wordt hij toch gereden door mijn schoonzusje en vanaf april gaat ie de hele dag de wei op.

Ik draag ook zwangerschapsbroeken (en ook sommige broeken die me voor de zwangerschap te groot waren of broeken die heel laag zijn) maar niet al vanaf week 16!

19. Tam

Tam Actief lid

5 feb 2006
    126
    0
    0
    Communicatiemedewerker
    Zoetermeer
    Lekker zijn zulke reacties hè. Word je niet wijzer van.

Nou, ik vind het zelf ook wat vroeg, maar de zwangerschapsbroeken die ik gekregen heb van mijn schoonzusje zitten een stuk lekkerder dan mijn eigen broeken. Een strech krijg ik nog wel aan, maar m'n gewone spijkerbroek gaat echt niet meer dicht. Het is nog wel geen megabuik maar wel duidelijk aanwezig.

(inmiddels staat er een foto in mijn album)

20. sweetangel100

Nou, je hebt evenveel buik ongeveer als mij haha!
    Nee spijkerbroeken gaan dan inderdaad niet meer dicht en gaat ook knellen op een gegeven moment.... Dan zit een zwangerschapsbroek toch een stuk lekkerder!!

Deel Deze Pagina