augustus 2006 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Angelina, 18 dec 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tam

Tam Actief lid

5 feb 2006
    126
    0
    0
    Communicatiemedewerker
    Zoetermeer
    Heb even in jouw album gekeken, linda, maar jouw buik groeit anders. De vrouwen in mijn omgeving (met ervaring, naar eigen zeggen), zeggen dat ik mijn baby laag en breed draag en zo te zien draag jij je baby hoog en... minder breed. Ik heb ook een andere bouw. Dat verklaart wss waarom ik nu al zwangerschapsbroeken moet dragen.

2. Sjalleke

Sjalleke Fanatiek lid

21 okt 2005
    2.158
    405
    83
    Ik kan mij eigen broeken met knopen al heel lang niet meer aan, kreeg ze nog wel dicht enzo maar de knoop drukte in mijn buik dus ik draag al een tijdje zwangerschapsbroeken met het elastiek op de "kortste" stand.
    Verder vandaag de eerste meegroei bh gekocht in 85 D....... Ben compleet in shock, draag normaal een B of een klein c-tje :)
    Groetjes, Chantal

3. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Ja dat zal inderdaad wel zo zijn!! Is toch bij iedereen anders :)

4. Tam

Tam Actief lid

5 feb 2006
    126
    0
    0
    Communicatiemedewerker
    Zoetermeer
    Oooo ik ben niet de enige dus. Chantal heeft hetzelfde. Ik heb trouwens al een paar weken een zwangerschap-bh aan (ook een C-tje, terwijl ik normaal B heb). Zit veel lekkerder, want mijn voorgevel was al aardig voller geworden. Maar is dat hetzelfde als een meegroei-bh?

Ik had samen met de bh ook wat zwangerschaponderbroeken (lees: tenten) gekocht, maar die doe ik nog niet aan. Wel ook een paar van die hogere onderbroeken gekocht. Comfort is nu even belangrijker dan mooi zijn.

Ben vandaag bij de VK geweest. Hartje weer gehoord. Ze vond ook dat de baby goed gegroeid was en het hartje klonk goed. Dus dat is weer een geruststelling. Terwijl ze het hartje probeerde te horen, hoorde je 'plop, plop'. Hij/zij schopt al aardig. Dat dacht ik de laatste dagen ook heel lichtjes al te voelen :D *juich, juich*. Maar toch die bevestiging dat het er goed uit (lijkt) te zien, is wel heel lekker, moet ik zeggen.

5. Senna

Senna Fanatiek lid

8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    gaaf zeg tam dat je het voelt!!! en fijn dat alles goed was!!!

ik hoop het ook snel te voelen maar aangezien de baby naar mijn rug heen schopt voel ik het niet.. (ligt in een stuit) hopelijk draait ie snel!

Mijn buik was trouwens ongeveer net zo dik met 16 weken! nu wel iets dikker!
    draag ook positiekleding ben ongeveer met 13 weken daarmee begonnen, kreeg de broeken nog wel dicht maar zat niet lekker als ik ging zitten kreeg je de knoop in je buik gedrukt.

heb de 20e april een afspraak voor een pretecho gemaakt! spannend!
    waar hebben jullie eigenijk je zwangerschaps bh's gehaald ?
    prenatal?

6. Tam

Tam Actief lid

5 feb 2006
    126
    0
    0
    Communicatiemedewerker
    Zoetermeer
    Ik heb mijn bh's en onderbroeken gewoon bij de Hema gekocht. Die hebben ook speciaal ondergoed voor zwangeren.

7. niek

niek Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    hoi allemaal, tijdje niet geweest, erg druk op werk en zo. Gistermiddag met mijn moeder zwangerschapskleding gekocht, erg leuk om te doen, net alsof je een trouwjurk gaat passen, hihi! Ook maar weer een grotere beha gekocht :oops: . Hoe is het met jullie?

8. lisacar

lisacar Actief lid

Gaat goed, voel me stukken beter en werken gaat nu ook al een tijdje veel gemakkelijker. Kan weliswaar niet meer met m'n vriendinnen doorhalen tot diep in de nacht, ha ha..... maar voel me gelukkig niet meer zo verschrikkelijk moe.

Kan nog steeds al m'n kleren aan en heb ook nog geen nieuwe bh's gekocht. Vind het nog een beetje raar om zwangerschapskleding te gaan kopen. Maarja, wie weet moet ik binnenkort hals over kop gaan shoppen omdat ik niets meer aan kan.

Heb al wel voor de baby lekker veel geshopt en ook al veel cadeautjes gekregen. Ga volgende week naar de 9 maanden beurs. Best wel raar idee dat veel van de Forum leden daar ook rondlopen maar we kennen elkaar niet...... :(

9. Tam

Tam Actief lid

5 feb 2006
    126
    0
    0
    Communicatiemedewerker
    Zoetermeer
    Hihi, ja, ik ga volgende week vrijdag. Ik heb wss ook zoiets van: zou ik haar op het forum kennen? Of haar?

Ik heb nog weinig gekocht voor de baby. Onze toekomstige kinderkamer is nog een grote bende en zolang ik dus geen plek heb om de spullen neer te zetten of op te ruimen (zolang de baby dus nog geen plekje heeft), heb ik ook nog geen zin om te shoppen. Maar ik ga eens een weekje vrij plannen om de kamer helemaal op te knappen.

Ik heb al wel zwangerschapskleding gekocht (twee shirtjes maar, die ook zonder buik goed te dragen zijn, en omdat ik een kortingsbon had) en ik heb een hele stapel gekregen van mijn schoonzusje. Zij heeft in november haar tweede kindje gekregen (ik moet officieel zeggen haar derde kindje, want haar tweede kindje heeft maar 6 uur geleefd. Heel triest, maar daar ga ik nu niet over uitweiden). Omdat zij dus ongeveer dezelfde maat en smaak kleren heeft, ben ik er enorm blij mee.

Mijn verloskundigepraktijk organiseert volgende week maandagavond een zwangerschapskleding-party. Daar ga ik ook heen. Lijkt me leuk om andere zwangeren uit mijn omgeving te ontmoeten en leuke, hippe kleding uit te zoeken.

10. niek

niek Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    wat naar voor je schoonzusje, is nooit leuk om mee te maken...
    Ik heb die zwangerschapskleding al gekocht, omdat mijn spijkerbroeken zittend totaal niet lekker meer zitten. Ik kreeg zo'n nepbuik onder mijn kleren, zodat ik kon zien hoe het ging staan als ik echt mijn buik had, vond het erg leuk!
    Ik ga zaterdag heen, ga gewoon met een bordje lopen: meetingpoint van het forum, hihi. ik denk ook dat ik iedereen aan ga staren.

11. Senna

Senna Fanatiek lid

8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    ja das fijn als je wat van anderen kan krijgen, zo heeft een vriendin van mij die ver weg woont al haar kleding opgestuurd, niet alles is mijn smaak, maar vooral aan de buikbanden heb ik veel.

hema ondergoed heb ik al geprobeerd, maar vindt ik dus absoluut niet lekker zitten (heb die broekjes geprobeerd) gewoon ondergoed zit het lekkerste maar vind die randjes die je door je broek heenziet erg lelijk.

gisteren de babykamer opgehaald! mijn vriend is nu bezig met laminaat leggen, dus schiet mooi op nu!!!

verder gaat het hier even wat minder, heb bronchitis en moest het eerst met een hoestdrankje doen maar het werdt zo erg dat ik bijna geen adem meer kreeg en heb nu toch maar antibiotica gekregen.. vindt het wel eng, maar de dokter weet dat ik zwanger ben, en zei dat je deze mocht gebruiken.

negen maanden beurs lijkt mij ook erg leuk! maar het is jammer genoeg zo ver weg!!! en zie erg op tegen die autorit. (nog steeds misselijk)

12. Tam

Tam Actief lid

5 feb 2006
    126
    0
    0
    Communicatiemedewerker
    Zoetermeer
    Jeetje Senna, dat klinkt niet best. Ik wens je beterschap en als de dokter zegt dat het kan, dan zal het wel kunnen. Maar ik begrijp je angst wel.

Wel leuk dat de kinderkamer vorm krijgt bij jullie. Nu wij nog...

Er stopt ook een trein vlakbij de RAI ;) . Ik weet niet waar je vandaan moet komen, maar wij gaan altijd met de trein naar de RAI. Scheelt een hoop parkeerstress en door-de-grote-stad-rij-ellende.

13. Senna

Senna Fanatiek lid

8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    kan zijn dat we er snel mee zijn, maar we hebben een ander huis gekocht, en willen dan ook meteen alles goed voor elkaar maken. (we beginnen boven en werken zo naar beneden)

hebben jullie al ideetjes wat betreft de babykamer?
    met de trein das wel een goed idee indd!! Daar ga ik eens over nadenken, woon in enschede, dus das nog wel een eindje reizen. Kvind treinkaartjes wel altijd erg duur!

Verder hier nog steeds ziek, weer naar arts geweest, en tis dus een beginnende longontsteking, rustig aan doen. zie er op dit moment niet uit, mijn ogen en gezicht zijn opgezet, spierwit en doe niets anders dan hoesten en auw roepen ;)

Voelde vanmorgen voor het eerst schopjes!!! dat was erg gaaf!! had het nog niet zo duidelijk gevoelt omdat de baby in een stuit lag, waarsch is hij/zij nu gedraait! voel nu echt dat ie schopt! erg gaaf!

14. Ellen1973

Ellen1973 Actief lid

22 sep 2005
    253
    0
    0
    reclasseringswerker
    Bergschenhoek
    Wat een grappig idee, een zwangerschapskledingparty door de vk gegeven. Ze krijgt toch geen provisie of iets he ;)

Ik heb gisteren een pretecho laten maken. Maandag waren we al in het zks, maar toen wilde men niet kijken naar het geslacht. Alles was verder goed, organen goed, rug gesloten, bovenlip gesloten.

En nu weet ik dus sinds gisteren dat we een ... krijgen! hahah, zal ik een pendelaarster vragen? Nee, grapje hoor, we krijgen een meisje!!! Gelukkig, want over een jongensnaam zouden we echt ruzie kunnen krijgen en een meidennaam weten we wel.

Ik loop trouwens in positiekleding sinds ik de 3 maanden gepasseerd ben. Ik ben echt megadik geworden. Komt omdat er al eerder 2 kindjes in mijn buik gezeten hebben. Maar toch was ik wel verbaasd, omdat ik eerst 8 kg was afgevallen. Inmiddels is er 4 kg terug....

De babykamer hebben we nog, onze zoon is sinds 2 weken naar de kamer van zijn zus verhuisd. En ze keten dus niet eens 's avonds, wat een geluk! haha. En ik heb dus nog wel even de tijd om het babykamertje leeg te halen (knuffels van jelmer zijn toch echt van hem) en het ledikantje plus hemeltje neer te zetten. En weer de meisjeskleertjes opzoeken, wassen, strijken, etc.

Yahoo zit op een roze wolk!

groetjes, Ellen

15. Senna

Senna Fanatiek lid

8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    hahaha gefeliciteerd ellen!!! leuk dat je een meisje krijgt!!! houden jullie dat voor jezelf of ga je het ook aan vrienden en familie vertellen?

16. sweetangel100

Vandaag hebben we de 20-weken echo gehad en hier nog een meisje :D:D

(zie mijn topic bij echo's en foto's in mijn album)

17. Tam

Tam Actief lid

5 feb 2006
    126
    0
    0
    Communicatiemedewerker
    Zoetermeer
    Oh wow! Dat handje! Gaaf zeg! En gefeliciteerd met jullie meisje! Jij ook Ellen!

Ik kan niet wachten tot 14 april. Dan hebben wij de 20wk-echo.

18. Senna

Senna Fanatiek lid

8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    ontzettend gaaf zeg sweetangel! vooral die echo met die hand, wat een mooie foto's heb je gekregen zeg! heb er helaas maar 1 gekregen! maar goed was ook geen gewone "20" weken echo bij mij. Ben gisteren weer geweest, kindje lag nog steeds erg raar, dus was nog moeilijk om alles te bekijken voor de arts.. maaar wij krijgen dus een klein kereltje :D

19. sweetangel100

Ahhh wat leuk Senna!!
    Had je zelf een voorgevoel van te voren?
    Wij hadden heel sterk het gevoel dat het een meisje was :)

20. Senna

Senna Fanatiek lid

8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    hahah toen ik net zwanger was dacht ik dat het een meisje was, maar moet eerlijk bekennen dat dat voorgevoel de laatste aantal weken wel veranderde, en ik wel steeds meer het gevoel kreeg van, hmmm het kan ook nog wel eens een jongen zijn!

Maar beiden zou erg welkom zijn hoor!
    We zijn er erg blij mee, vooral mijn vriend is helemaal van de wereld, heeft het de hele tijd over zijn "zoon", en over al die mannendingen die hij ermee wil gaan doen.

heel apart om het nu te weten, vondt jij dat niet? ben eigenlijk meteen in staat om stoere jongenspakjes te gaan kopen.

Deel Deze Pagina