Ja het is inderdaad apart, alhoewel het voor ons dus eigenlijk geen verrassing was, maar meer een bevestiging. Mijn vriend wilde ook graag een jongetje, voor de 'jongensdingen' haha... maar zijn gevoel zei al dat het een meisje was en hij is er echt hartstikke blij mee!! Het is nu gewoon makkelijker om kleertjes te kopen enz!
Van alles wat dat lijkt me het leukste, en wat het eerst komt maakt niets uit! meid is ook hardstikke leuk!! mijn schoonzusje is over 5 weken uitgeteld, en krijgt een meisje! Oma was daarom ook extra blij omdat ze nu van alletwee wat kreeg houden jullie het verder voor jullie zelf of mag iedereen het weten?
Ik heb zelf ook heel erg sterk het gevoel dat het een meisje wordt. Gisteravond gebeurde iets waar ik kippenvel van kreeg: mijn zusje was op visite en ze had (levensecht) gedroomd dat ik al was bevallen... en het was een meisje. Ik had haar helemaal niet van mijn vermoeden vertelt, want ik houd dat liever voor me. Nu moet ik erbij vertellen dat mijn zusje en ik nogal een sterke band hebben en weleens vaker raar dromen over elkaar wat achteraf blijkt te kloppen. Hopelijk weet ik over een paar weken met de echo of het idd een meisje wordt.
Ik weet niet door de 20weken echo wat het wordt hoor, het zks deed niet aan geslachtsbepaling. Dus via de pretecho. Wij houden het tot aan de bevalling ons geheim. En dat is erg moeilijk, maar wel leuk! De eerste 2 kids hebben we ook op "geheim" gehouden tot hun geboorte. Mijn moeder roept al vanaf de conceptie ongeveer dat het een meisje wordt. Ik had wat echofoto's gestuurd naar de familie en volgens mijn zusje en schoonzusje zouden we een jongen krijgen. Weten jullie al namen?
Ah nee, wij houden het niet geheim, we houden alleen de naam geheim Tam, mijn man had ook levensecht gedroomd dat ik bevallen was van een meisje hihi
wij willen niet weten wat het wordt, we denken zelf een meisje, maar een jongen is ook goed, als het maar gezond is.... Hebben jullie dat ook dat als je je baby voelt dat je in de lach schiet of lekker gaat zitten dromen, terwijl je in een vergadering zit ik kan er niets aan doen, het voelt zo raar, hihi
@ Ellen en Sweetangel, Wat leuk! Gefeliciteerd!... Ik heb a.s. woensdag mijn 20 wk echo, ik hoop dan ook te kunnen vertellen wat het word... Kan niet wachten... hihihi. Groetjes!
@ sweetangel Ons voorgevoel zegt al vanaf het begin dat het een meisje gaat worden, maar de laatste 2 weken ongeveer denk ik steeds meer aan een jongetje (mn vriend overigens niet). Ben benieuwd welk gevoel klopt.... hihih FF afwachten maar... Groetjes, Graciella
dat had ik dus ook, in het begin zei mijn gevoel een meisje, en later een jongen , wat het dus ook wordt! sweetangel-> ik doe mijn pretecho nu ook bij babyvieuw, nog bedankt voor de site he had er meteen een goed gevoel bij. zo voel de baby nu echt vaak schoppen, heerlijk gevoel ellen, wij hebben dus alleen een naam voor een meisje, voor een jongen nog geen idee, dus tips en suggestie's zijn welkom!
@ Senna Joh das wel grappig! Wat was bij jou dan de reden dat je dat gevoel steeds meer kreeg? Ik geloof denk iets teveel in bakerpraatjes Maar goed, ik weet het waarschijnlijk a.s. woensdag... laat het jullie ckers weten... Ik voel de kleine ook al bewegen... van die plopjes... egt super... 1 keer was het zo heftig dat ik ervan schrok.. hahaha
Ik ben dr ook nog hoor.. Die kleine van ons schopt ook al lekker! en steeds op een zelfde plekkie en dat doet zeer het voelt helemaal beurs haha dat word nog wat als de baby groter is! Wat een wonder he!! Liefs Paula
Haha Paula! Ik heb vorige week de 20weken echo gehad. Die vrouw die de echo maakte zei tegen me dat de kleine zo beweeglijk is en zo druk. Ik zei tegen haar: ja ik voel haar ook wel 3 of 4 x per dag. Nou zei ze, ik hoop voor je dat ze zich een beetje inhoudt als ze meer kracht gaat krijgen, anders heb ik medelijden met je. Staat ons nog wat te wachten.....
Veel mensen om me heen zeiden ook , het wordt vast een jongen, en eig had ik er nog nooit zo bij stil gestaan (ja behalve dan dat ik vanaf dag 1 dacht het wordt een meisje, had eig nog niet echt bij een jongen stil gestaan) en toen ging ik dat wel doen, en toen dacht ik verrek het kan ook nog wel eens een jongen zijn, en vanaf toen dacht ik dat steeds vaker! en achteraf "kloppen" die bakerpraatjes bij mij ook wel, heel erg misselijk geweest in het begin en alleen van de voorkant dik, verder niet. Jij hoort het woensdag toch? ben benieuwd!!! sweetangel-> wanneer doe jij de pretecho? ik ga 20 april, ben dan tussen de 25 en 26e week. Heb zaterdag de hele dag de baby niet gevoelt, terwijl ie de rest van de week elke dag druk in de weer is, van smorgensvroeg tot savonds laat en snachts, maakte me wel ongerust, maar gelukkig was ie er zondagmorgen weer!
We zouden eigenlijk een pakket pakken als pretecho, maar toen wist ik nog niet dat we een 20weken echo gratis zouden krijgen. We hebben die echo dus afgezegd, en we hebben 16 mei een 3D/4D echo. Dan ben ik 28 weken.
Ik wil ook naar Babyview voor een 3D of 4D echo, maar ik wacht eerst de echo in het ziekenhuis af. Dan wil ik een paar weken later een afspraak bij Babyview maken. Ik voelde vrijdag voor het eerst echt de baby! Ik zat op een verjaardag en dat was nogal saai en ik had last van m'n bekken (van de hele dag slenteren op de 9-maanden- en huishoudbeurs) en was dus nogal sikkeneurig. En in ene voelde in onderin mijn buik heel duidelijk een serie snelle schopjes (net als een kloppende spier). Gezien de plaats van waar ik het voelde en de soort schopjes kon dat maar één ding betekenen! De eerste echte tekenen van leven! Ik pakte direct mijn man vast en fluisterde opgewonden: 'Ik voel de baby!' Hij ook direct glunderen. Even later voelde ik het nog een keer. En sindsdien voel ik bijna iedere avond, als ik rustig in bed lig, kleine schopjes en plopjes. Zo geruststellend is dat zeg!
Leuk om te horen Tam ! Ik kan me voorstellen hoe je je voelde toen die bewuste avond. Bij mij was het ruim een week geleden toen ik s' avonds in bed lag. En nu voel ik het bijna elke dag als ik in bed lig, maar heel soms ook tijdens m'n werk. Leuke, kleine 'plopjes' onderin de buik. Een collega van mij die een paar maanden verder is, zei "Nou, wacht maar af totdat de beeb groter wordt en sterker en 'echt' gaat schoppen. Het schijnt dat je dan zelfs de buitenkant van je buik kunt zien bewegen. Ben erg benieuwd en geniet hier erg van!
ik word vermoedelijk rond 16 augustus voor het eerst mama. nee het hoeft voor mij niet te warm worden maar wel warm genoeg om lekker achter in de zwembad te kunnen zwemmen