augustus 2006 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Angelina, 18 dec 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Tam ik zou babyview maar op tijd bellen, want ik heb vorige week gebeld om die afspraak af te zeggen die ik had en dan n nieuwe te maken voor een 3D/4D echo. Ik wilde graag bij 24 weken en ze zaten zo vol dat ik pas bij 28 weken aan de beurt ben :(

2. niek

niek Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    leuk is dat he Tam!! Ik geniet er elke dag van. Maandag moet ik weer voor een echo, begin het nu allemaal wel weer spannend te vinden...

3. Tam

Tam Actief lid

5 feb 2006
    126
    0
    0
    Communicatiemedewerker
    Zoetermeer
    Ik heb maar even een afspraak gemaakt dan. Op 5 mei (ben dan bijna 24 wk). Maar je hebt wel gelijk. Ik kon in die hele week nog maar uit een paar tijdstippen kiezen. En het is over vijf weken pas! Ben wel heeeel benieuwd. Hoor zoveel leuke reacties erover!

4. sweetangel100

Ja het zou het rot zijn als je dalijk pas heel laat aan de beurt bent!
    Ik ben ook heel benieuwd naar onze 3D echo... Maar ja, nog 1,5 maandjes wachten!

5. Tam

Tam Actief lid

5 feb 2006
    126
    0
    0
    Communicatiemedewerker
    Zoetermeer
    Hebben jullie je trouwens ook al opgegeven voor zwangerschapgym of -yoga? Ik ben eens aan het rondbellen geweest, maar hier in de buurt kan ik maar 3 mensen vinden die yoga-cursussen verzorgen. Ik dacht dat je rond de 20 weken moest beginnen, maar ze beginnen allemaal pas met een nieuwe cursus tussen 10 en 20 mei. Ik ben zeker nogal laat met opgeven daarvoor.

En ze hebben allemaal een zomerstop!!! Er werd me ook gezegd dat vrouwen die in augustus moeten bevallen eigenlijk altijd pech hebben met zwangerschapsgym- en yoga, want zo'n beetje iedere cursus heeft een zomerstop.

Nou, ik heb nu me opgegeven voor een cursus die 18 mei begint en ze geeft de laatste weken dubbele lessen om toch nog voor de zomerstop 8 lessen te kunnen geven. Maar 18 mei ben ik 25 weken zwanger. Beginnen jullie ook zo laat?

6. jacky

jacky Actief lid

17 dec 2005
    421
    0
    0
    zuid-holland
    hoi ook ik ben benieuwd wat het word heb woensdag mijn 20 weken echo ,en dan ook de uitslag van mijn vruchtwater punctie weet dan ook zeker wat het geslacht zal zijn ,spanned allemaal ik zelf heb geen voorgevoel ,ook ik wil graag een pretecho laten maken ,maar eerst moet mijn punctie goed zijn,ik las dat bij baby view het erg druk is,ik ga volgende week maar gelijk bellen zodra ik de uitslag heb.
    groetjes jacky

7. sweetangel100

Ik zelf ben niet van plan om aan zwangerschapsgym of yoga te gaan doen, maar mijn schoonzusje vorige jaar was 25 juli uitgeteld en zij viel ook overal buiten de boot, met de zomerstop!

8. sweetangel100

Spannend he!
    Ik ben ns benieuwd!
    Succes met de uitslag woensdag!

9. Ellen1973

Ellen1973 Actief lid

22 sep 2005
    253
    0
    0
    reclasseringswerker
    Bergschenhoek
    Ik ben sinds vorige week naar de yoga. Heb nog nooit gehoord van een zomerstop. Waarom zomerstop? Tis net lente geworden!!!
    En bij de vorige (29 aug uitgerekend) ook naar yoga gegaan, was geen probleem. hangt misschien af van de regio???

10. helen

helen Lid

1 jan 2006
    28
    0
    0
    Hoi meiden,

Ik heb vandaag de 20 weken echo gehad!
    Was erg leuk, en gelukkig voor zover te zien zag alles er goed uit!
    We hadden heel graag willen weten wat het word, we vermoeden heel sterk een jongen maar dat wilde de kleine niet laten zien :) , wel jammer.
    Ook wilde ze het gezichtje even goed in beeld krijgen om te kijken of het geen hazelipje had (dacht ik), maar ook dat wilde niet goed lukken!
    Verder konden we het van de zijkant wel heel mooi zien hoor!
    Ze vond dat het er erg mooi bij lag! Onvoorstelbaar wat ze allemaal al kunnen zien nu!

Verder gaat alles goed, ik begin het kindje nu toch wat regelmatiger te voelen! Heel leuk hoor!

Nu jij nog Tam! Ik ben erg benieuwd, wil je ook weten wat het word..

Ik ben ook benieuwd hoe de 20 weken echo van Graziella was...

Ik wil vraagtekens gebruiken maar die knop wil even niet lekker vaag!

Nou tot later weer,

Groetjes van Helen

11. Tam

Tam Actief lid

5 feb 2006
    126
    0
    0
    Communicatiemedewerker
    Zoetermeer
    Leuk Helen! Ik ben ook erg benieuwd. Moet nog twee weken geduld hebben. Ja, wij willen ook weten wat het wordt, maar we houden het wel voor onszelf. De rest van de familie krijgt het nog niet te horen (als we onze mond kunnen houden). Het leuke is dat de hele omgeving al zo z'n vermoedends heeft. Zo is mijn vader er van overtuigd dat het een jongen wordt en hier op kantoor zijn de meningen verdeeld. De ene collega is ervan overtuigd dat ik een meisje krijg en de andere denkt dat ik een jongen krijg. Leuk hoe iedereen ermee bezig is.

Oh, dus bij jouw Ellen, hebben ze geen zomerstop. Hier liggen de cursussen stil ergens rond juli (sommige stoppen in juni en juli en anderen in juli en augustus). Dus beetje onhandig. En ik begin dus ook laat, maar ik hoorde van iedereen dat het wel de moeite waard is en dat ze er veel aan hebben gehad. Volgens mijn moeder is de bevalling een stuk makkelijker door zo'n cursus. Dus ik wil wel graag. Maar ik heb me opgegeven en ga in mei starten.

12. sweetangel100

Ahh daar was ik zo bang voor toen we voor de 20weken echo gingen... Dat de kleine 'verkeerd' zou liggen en we het geslacht niet zouden kunnen zien haha... Lijkt me wel moeilijk als je er al die tijd heen uitgekeken hebt dat je het te weten komt en dan nog niet!

13. Senna

Senna Fanatiek lid

8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    haha ja bij ons gebeurde dat ook! maar bij mij was het geen gewone 20 weken echo maar een "structuele" echo, en daarom mocht ik een weekje later terugkomen, gelukkig konden ze het toen wel zien :D

jammer dat nu pas in week 28 kan komen sweetangel! moet je nog zolang wachten!
    maar t was indd druk.. misschien dat je bij een andere vestiging van babyvieuw eerder kan??

zwangerschapsgym heb ik me nog niet voor opgegeven, wou het wel graag doen.. maar als dat indd zo is dat we net buiten de boot vallen, dan zou dat echt wel erg jammer zijn!

14. sweetangel100

De andere babyview's liggen echt ver weg!
    Deze ligt gelukkig vlak in de buurt!
    Och, ik weet nu dat het een meisje is en dat alles goed en gezond is, dus dan is het wel mooi, 16 mei. Moet dan nog dik 2 maanden voordat de kleine komt, en dan kunnen we toch nog een keertje 'kijken' haha

15. Senna

Senna Fanatiek lid

8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    ja pcies dat is ook het belangrijkste !!! als het maar gezond is, en met 28 weken is het kindje vaak nog lang niet ingedaald en krijg je haar er ook nog heel mooi op denk ik.

16. jacky

jacky Actief lid

17 dec 2005
    421
    0
    0
    zuid-holland
    hoi allemaal
    vandaag 20 weken echo gehad,was erg leuk was een heel leuk mens die de echo deed niks was te veel alles goed uitgelegd,de groei was goed,alles zag er goed uit,was een leuke ervaring.
    groetjes jacky

17. Tam

Tam Actief lid

5 feb 2006
    126
    0
    0
    Communicatiemedewerker
    Zoetermeer
    Stil hier...

Zo, eindelijk met de babykamer begonnen. Zaterdagochtend was ons rommelkamertje nog ons oude rommelkamertje. We hebben namelijk maar twee kamers boven en geen opbergruimte, dus al onze zooi (fotoboeken, kleren, strijkplank, boekenkast, stofzuiger, etc) stond daar. Maar we kregen allebei nogal last van nesteldrang. Ik kreeg het vrijdagnacht ineens op m'n heupen en begon me druk te maken over alles wat we nog moesten doen. Dus zaterdag direct aan de slag. De rommelkamer opruimen. En nu is de helft naar mijn schoonouders verhuist, behang eraf, plinten eraf, bezoekje aan Gamma gebracht, kleuren uitgezocht, plan gemaakt. Ik krijg er steeds meer zin in! Mijn man en ik zijn het hele weekend lekker druk bezig geweest. Na Pasen heb ik een paar dagen vrij en dan ga ik schilderen. Weekend erop de vloerbedekking eruit en zeil erin en dan... SHOPPEN!!! We verheugen ons er nu al op om straks allemaal leuke (en nuttige) spulletjes te kopen om de kamer mee in te richten.

18. Niet meer actief

Hi augustus mamie's,

Was de laatste weken ffies druk bezig, maar ik ben dr weer. Zou jullie nog laten weten hoe mijn 20 weken echo was...

Ik vond het minder leuk dan verwacht, omdat hij, (t was een man, wat ik persoonlijk dus niet zo fijn vind) er zo snel doorheen ging. Was er binnen 15 minuten weg, terwijl ongeveer een half uur had moeten duren... :( Het was gewoon ff snel kijken foto's maken hier en daar wat uitleggen, mij zeggen dat het er prima uitziet en toen mocht ik gaan.... :( Weet niet of het de normale gang van zaken is, maar vond het wel onprettig...

Maar goed... Het belangrijkste is, dat alles er goed uitzag. Geen open ruggetje, hazelip, waterhoofd enzovoort... :D :D :D Dus helemaal happy!!!

Enne... hij had niet naar het geslachtje gekeken... tenminste niet dat wij wisten... toen hij klaar was, vroeg mn mannetje of hij het geslacht kon zien... toen ging die weer kijken. Helaas was het niet zo heel duidelijk te zien, want mn kleine lag nog in een lastige positie om dat te kunnen zien. Maar voordat hij mn kleine op de monitor zag, zei hij dat het waarschijnlijk een MEISJE is.... :D Maar goed, ik kan dus nog niets met ckerheid zeggen...

Door mijn medische verleden, ga ik nu onder begeleiding van een gynaecoloog en heb ik morgen weer een groeiecho... omdat ze graag een eigen dossier ervan wil hebben. Dus met een beetje geluk, weet ik morgen cker wat het word. Anders zal ik moeten wachten 13 mei, dan heb ik mijn pretecho...

Als het een meisje is, klopt mijn eerste en sterkste voorgevoel wel... :)... tog nog ff afwachten dus...

Verder gaat het met mij wel lekker, last van wat kleine dingen... hoop dat met jullie ook alles goed gaat...

Oh ja, ik heb de foto van de 20 weken echo in mn album geplaatst, neem ff een kijkje zou ik zeggen... vind m echt super mooi!! ;)

Groetjes!

19. niek

niek Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    hoi graciella, wat jammer dat het een beetje tegen viel. Bij ons zijn ze echt een uur bezig geweest en ik moet eerlijk zeggen dat ik wel blij was dat ik een vrouw had. Gelukkig was alles wel goed, ga er maar lekker van genieten!

20. sweetangel100

Als ik dat zo hoor lijkt het wel alsof het echt heel verschillend is hoe de 20weken bevalt... wel jammer... Gelukkig was die van mij super!!

Deel Deze Pagina