Ja, het is wel jammer dat het zo gelopen is.... zelfs mn verloskundige was er verbaasd over... Ze zei, dat ik echt de verkeerde of het verkeerde moment getroffen had. Gelukkig heeft mijn groeiecho, bij de gyn, van gisteren alles goed gemaakt! Ze was ongeveer 35 minuten bezig geweest! Alles zag er prima uit. Ze zei, dat het een heel mooi kindje was, met een prachtig profiel... Hahha, zal ze vast tegen iedereen zeggen... Ik ben in ieder geval helemaal gelukkig en volop aan het genieten! En raad eens... Het wordt een meisje!! Groetjes Graciella
Had 2 weken geleden een echo in het VU, alles was goed en die vrouw zei; we maken nog even een 3-d foto van het gezichtje voor jullie. Wij waren helemaal blij, maar tis niet gelukt. Eerst lag 't handje voor het gezichtje en meteen daarna dook ie weg. hebben nu dus een foto van de beentjes Maar binnenkort pretecho, hopelijk zien we het dan wel. Is iedereen al druk met de babykamer?? Bij ons duurt 't nog wel even, over 6 weken komt de dakkapel pas en eerder kunnen we vrijwel niks doen. Daarna wordt het wel jagen om alles af te krijgen, maar wil de laatste weken van de zwangerschap in alle rust uitkijken naar de komst van de baby en niet stressen en klussen.
Wij hebben afgelopen maandag de 20-weken echo gehad en alles was ok Ze is ruim een half uur bezig geweest en heeft alles goed uitgelegd. Jammer genoeg kon ik niet zien wat het wordt maar mijn vriend wil het ook niet weten dusdat scheelt weer Verder is hier de babykamer al grotendeels klaar maar dat komt omdat dat kleintje een goede reden is om ons rommelkamertje op te ruimen tbv de verkoop van ons huis. Wordt er iedere keer heel blij van als ik er langs loop, ziet er superlief uit!
Hoi Nadje, Jij bent in het VU geweest lees ik. Kom jij ook uit Amsterdam? Tijdens de hele vertiliteits onderzoeks molen heb ik ook in het VU gezeten voor alle onderzoeken. Ben sinds 12 weken zwangerschap naar een verloskundige gegaan en voor de echo's naar het BovenIJ ziekenhuis in Noord, das dichterbij voor mij. Wij zijn nog niet met de kamer begonnen. Wel ideeen aan het maken en wij willen er ook een dakkapel in laten zetten. Wanneer zou jij klaar willen zijn met alles? Ik zit te denken aan week 34 ? Of is dat niet verstandig?
Ja, als we met week 34 of 35 klaar zijn ben ik blij hoor! Dan heb kan ik nog een dikke maand rustig naar de bevalling uitkijken zonder nog iets te hoeven doen (behalve de gewone huishoudelijke klusjes dan ). Als je een dakkapel wil laten zetten moet je wel rekening houden met de levertijd, die varieert tussen de 5 en 10 weken. Ik kom trouwens niet uit Amsterdam maar uit Hoorn. Ik moest naar het VU voor de vlokkentest, toen vroegen ze of ik daar ook de 20 weken echo wilde laten doen. Vond ik prima, in het VU ben je in goede handen. Alles was gelukkig goed, vlokkentest en de echo ook.
Zo meiden, ben al even zwanger hahaha maar ik had me al eens gemeld onder een andere naam, alleen kon ik daar niet meer bijkomen vandaar Ik ben uitgerekend op 5 augustus Ik ben nu bijna 25 weken zwanger, ben de eerste maanden behoorlijk moe en duf geweest. Ook heb ik behoorlijk veel last van stemmingswisselingen, mijn partner kan dat beter vertellen dan ik hahaha (Ik heb medelijden met mijn mannetje) En ook ik hou het niet droog bij zielige dingen, dan begin ik me toch te janken hahhaha Mijn baby voel ik al vanaf 18 weken en vanaf 20 weken iedere dag, gewoon grappig om te zien en te voelen. Soms gaat mijn buik helemaal heen en weer en ik voel ook of hij zich even gaat omdraaien en dan zet hij zijn voeten behoorlijk hard tegen mijn baarmoederwand aan. Ook nu heb ik behoorlijke last van maagzuur, zeker als ik veel heb gegeten en ik weet dat ik kleine portie moet eten, maar ja wel erg lekker soms hihi Zoals jullie lezen weet ik dat mijn beeb een klein mannetje is, dat weet ik al vanaf week 17 met een pret echo en dat is nog een bevestigt toen ik voor de 20 weken echo ging We noemen hem voorlopig ukkie hihi Nou meiden dit wordt wel een heeeeeeeeeel lang verhaal Veel succes in de maand augustus
haha, wij noemen onze baby ook ukkie Heb ook last van mijn maag, VK zei dat ik kleine porties moet eten. maar ook ik kan me niet beheersen! Als ik honger heb denk ik niet na dat ik beter in 3 porties kan eten, heb ik ook geen geduld voor. Eet 's avonds niks meer, dan kan ik niet liggen omdat ik dan teveel last van mijn maag heb.
Een aantal nieuwe namen voor mij in dit topic. Welkom aan allen! Zo, pffff zit effe bij te komen van het verven. De babykamer krijgt kleur! Ben een paar dagen vrij en die gebruik ik om lekker te verven en dingetjes te regelen voor de kinderkamer. Zo'n lekker gevoel als je daarvoor aan het werk bent. Vrijdag de 20wk echo gehad en alles zag er goed uit! We hebben nu al een dwarsligger, want ik heb een half uur op die bank gelegen voordat de arts alles goed had kunnen zien. Als hij het hart goed wilde bekijken, kwam er wel een armpje of beentje voor. Wel grappig dat de bewegingen die de beeb maakte op het scherm, ik ook direct kon voelen. Nu kon ik zien wat hij/zij deed als ik wat voelde. Was heel leuk en een geruststelling dat alles er goed uit leek te zien. Heb twee foto's mee gekregen, maar daar zie je weinig op. Ben daarom ook nog niet zo snel geweest met inscannen. Op de ene zie je een voetje en op de andere een handje. Dus weinig spannends. Gelukkig hebben we 5 mei nog de echo bij babyview en daar kijk ik echt naar uit!
hoe is het met iedereen hier alles goed, alleen af en toe last van mijn buik, zal wel de groei van de baarmoeder zijn en mijn stuitje doet zeer, maar verder mag ik niet klagen. zijn jullie er nog!!
zijn jullie zo druk aan het werk?? vannochtend heeft mijn vriend voor het eerst de baby gevoeld!! Eindelijk, want ik voel het al 6 weken, ben heel blij voor hem...
Selaam Ik voelde de kleine met 15 weken al. Paps heeft hem nog niet gevoelt. Elke keer als ik hem voel dan roep ik hem en dan legt hij zijn hand op mijn buik en dan is die kleine in eens stil en dan schopt hij niet. Als paps weer weg is dan schopt de kleine weer. Vind het wel jammer
Gisteren mijn echo bij babyvieuw gehad!!! Dat was echt super gaaf! Ben helemaal in de wolken van onze kleine!!! Zie het resultaat in mijn fotoalbum! alle kwaaltjes en klachten verdwenen hoor als je de klein zo ziet op het scherm.. zo echt he, en zo anders dan in het zkhs!!! ben echt helemaal gelukkig!
Het is erg vroeg maar kan niet meer slapen. Ik plas elke nacht, en nu bleef ik, daarna dus wakker Verder gaat het oke, ik ben ontzettend dik geworden en zelfs uit een positiebroek geschuerd (lievelings-spijkerbroek helaas). Je kunt de beep bij niet alleen voelen maar ook zien bewegen, goh wat gaat ze tekeer Weinig nieuws verder, druk met werken. Op 16 juni mijn laatste werkdag en dan verlof! Groetjes, Ellen
Hoeveel zijn jullie nou eigenlijk al aangekomen? Ik stond gisteren voor het eerst weer 's op de weegschaal en...13 kg aangekomen! Oeps... Weeg normaal net boven de 60 kg en ben bijna 1.80. Had zoveel extra gewicht ook ergens niet verwacht? Het maakt me ook niet uit hoor. Ik eet wel meer maar heb ook duidelijk meer honger. Hoe zit 't met jullie..?
ik ben nu 5.5 kilo aangekomen, probeer er wel op te letten, maar volgens mij kun je er weinig aan doen.
Ik ben ook iets van 5 kilo aangekomen. Dat valt me nog mee. Ik ben normaal al iets aan de stevige kant, dus ik had verwacht zwaarder te zijn nu, omdat ik ook niets meer aan de lijn en sport doe. Mijn man probeerde ook de baby te voelen. Hij/zij beweegt zo vaak en ik voel het zo goed, dat ik dacht dat hij het ook wel moest voelen. Maar noppes. Gepikeerd haalde hij zijn hand weg na 10 minuten 'Nou moe, ik wil het ook voelen', zei hij. Ik kon wel lachen om zijn reactie. Geduld! Binnenkort kan je het ook wel voelen, zei ik. Verder druk met de babykamer. Ik heb een eigen ontwerp op de muur geschilderd, nadat ik de muren zachtgeel had geverfd. Ik had al dagen vliegende olifantjes in mijn hoofd. Vraag me niet waarom, maar dat leek me zo schattig. En zie het resultaat in mijn album! De kleuren zijn wat vervormd, maar de muur is dus zachtgeel en de olifantjes limoengroen. Die kleur groen komt straks terug in de gordijnen en het hemeltje van de wieg.