Hoi Niek, Nee, ik heb geen yoga of iets dergelijks gedaan bij de zwangerschap van Lisa en ook deze keer doe ik niets. Persoonlijk vind ik dat niet nodig, bevallen is iets natuurlijks en je lichaam weet precies wat het moet doen! Dat is natuurlijk voor ieder persoonlijk!
Selaam Met mij en de kleine gaat het goed. Maandag ga ik weer naar de vk voor controle. Ik heb erg veel last van vocht vast houden. Ik heb mijn trouwring af gedaan want die zat erg strak. Heb ook erg die voeten en enkels. Waardoor ik snel pijnlijke voeten krijg. Ik heb nog steeds last van maagzuur maar drink nu citroendranken en dat helpt goed. Ik ga nu ook 1 x in de week naar zwemmen. Lekker verkoelend. Maar kon deze week niet want ol had mijn hand verbrand aan de olie.
Hey meiden! Ook ik laat weer wat van me horen, ben er een tijdje tussenuit geweest, ivm een niet werkende account, (onder de naam Peetje) nu heb ik ff een nieuw account aangemaakt, dus we kunnen weer gezelly mee beppen! Ik ben 21 augustus uitgerekend van een jongetje! Verder heb ik een moeilijke start gehad, zwanger van 2 waarvan 1 in een mk is geeindigd, vervolgens had die mk een flinke bloeding achtergelaten waardoor mijn andere kindje maar 50% kans had op overleven, maar zoals jullie zien is dat helemaal goed gekomen Mag verder niet klagen, voel me prima, we zitten midden in een verbouwing, das wel vermoeiend haha en door dat gesjouw heb ik wel wat last van harde buiken en pijn in mijn onderrug, maja daar proberen we natuurlijk zoveel mogelijk rekening mee te houden, alleen dat is best moeilijk omdat ook bij mij de nesteldrang erg aanwezig is, het moet af en het liefst vandaag nog! duurt nog wel een paar weken dus nog ff doorbijten!! hoop dat het met jullie ook allemaal goed gaat!! groetjes Petra
Hey ladies! Hoe gaat het met jullie allemaal? Hopelijk wel goed... Ik voel me echt super... behalve dat ik moe ben dan... Ben gisteren voor mn pretecho bij babyview geweest... was echt super leuk.... het is zeker dat het een meid is...! Gelukkig, want ik had al wat meisjes kleding aangeschaft... hihihi... Anders had het ook niet uitgemaakt hoor... had ik mn zoontje gewoon meisjes kleding aangedaan... hahah geintje natuurlijk... Ik heb 2 foto's op in mn album geplaatst... neem ff een kijkje zou ik zeggen... Doe allemaal rustig aan!... Groetjes Graciella
Selaam De update van "ons" Vandaag weer naar de verloskundige geweest. Met de kleine gaat het heel goed. Groeit als kool en lag met zijn hoofd naar beneden. Heel netjes. Hartje klopte ook goed. De baarmoeder is ook goed gegroeit. Met mij gaat het redelijk. Ik hoe veel vocht vast. Ik heb aan het iende van de dag dikke voeten en dikke vingers. Het zijn net knackworstjes. Mijn bloeddruk is ook goed en ben maar deze maand maar 2 kilo aangekomen. Daar was ik wel blij mee. Want vorige maand was ik 7 kilo aangekomen in 4 weken en dat is best wel veel. Ze dacht dat ik zwangerschapssuiker had maar die waardes waren netjes. De kleine is een echt bokser net zo als zijn vader. Die amateur bokser is. Dus precies zijn vader. De baby schopt veel en is erg actief. Verder heb ik erg veel last van maagzuur soms de hele dag door. Kan er 'snachts niet van slapen. Iedereen zegt dat als je er veel last van hebt dat je baby dan veel haar krijgt. Dat gevoel had ik toch wel want ik en abdullah hadden allebei veel haar toen we werden geboren, dus het zou heel raar zijn als de kleine kaal geboren wordt. Verder kunnen we niet wachten tot het huis klaar is en we de baby kamer kunnen inrichten en dat duurt nog zo lang. Over een maand krijgen we pas de sleutel en gaan we nog minsten 4 weken aan het huis werken. Dus pas een maand voor ik ga bevallen dan kunnen we er in wonen.
100 dagen grens gepasseerd....... Het komt echt steeds dichterbij nu Wil blijven werken tot 4 weken van te voren en dat is gewoon nog maar 10 weken!! Ik verheug me er nu al op! Groetjes, CHantal
Hier gaat ook alles zijn gangetje. Nog maar iets van 4 werkweken en dan mag ik gaan wachten op de bevalling... Yoga doe ik sinds eind maart. Het is erg relaxt, zeker omdat ik er al 2 heb rondlopen en ik op die avond me gericht kan focussen op de beeb. dat de baby meer haar zou hebben als je last heb van brandend maagzuur is denk ik een fabeltje. Heb er nu ook weer last van (fles maalox staat naast mijn bed), maar verwacht niet dat ik nu wel een baby met een grote bos haar krijg. Lonneke en jelmer hadden haar, maar gewoon, "normaal" zeg maar. Vorige week de verjaardag van de oudste gevierd. Het was superwarm, dus met het kinderpartijtje naar een grote speeltuin gegaan. Succes verzekerd. Ik heb soms wel eens van die gedachten van....ohhhh, waar zijn we aan begonnen. Weer de babytijd in, met een paar slaapjes per dag, huilen, etc. Ik heb niet zoveel met deze periode. Ik wil natuurlijk ook niet 2 jaar zwanger zijn Het wordt voor mij pas leuker als ze wat gaan brabbelen en staan/kruipen. Maar tegelijk denk ik....tja, dit is wel de laatste keer dat ik zwanger ben. Het is heel dubbel! Oke, ik ga verder, moet naar mijn werk! Groetjes, Ellen
hoi allemaal, de yoga was erg leuk en lekker ontspannen. Moest wel lachen, want dan moet je je ontspannen en dan zit er eentje de trappen niet normaal meer! Leuke groep en allemaal een beetje dezelfde tijd uitgerekend, dus dat is wel leuk.
Tot nu toe had ik niet veel zin om WEER het hele verhaal uit de doeken te doen (hopelijk begrijpen jullie dat ), maar nu gaat het toch gebeuren Zondag 7 mei kreeg ik 'smiddags opeens heel erg veel krampen onder in mijn buik en rug en even erna verloor ik wat bloed. We zijn toen naar het ZH gegaan. Daar hebben ze allemaal onderzoeken gedaan. CTG, inwendig onderzoek, bloedonderzoek, urine-onderzoek, kweekjes enz. Uit de CTG bleek dat er duidelijk weeen-activiteit was, niet hele heftige, maar het waren weeen. Ik moest gelijk in het ZH blijven en moest plat gaan liggen en mocht alleen opstaan om naar de wc te gaan. Als 's avonds de weeen niet afgezwakt waren zou ik een infuus krijgen met weeenremmers. 's avonds, 's nachts en 's morgens nog CTG gehad, maar gelukkig waren de weeen uit zichzelf weer gestopt. Toen bleek dat met het inwendig onderzoek naar voren was gekomen dat ik een tussenschotje in mijn vagina heb. Als je dit boven in je vagina hebt kan het betekenen dat dit in je baarmoeder ook zit, waardoor je als het ware 2 baarmoeders hebt en de baby dus snel veel te weinig plek zal hebben en dus te vroeg geboren zal worden. Of dit inderdaad ook in mijn baarmoeder zit kunnen ze nu niet meer zien/onderzoeken, omdat de baby al te groot is. Het tussenschotje in mijn vagina hebben ze gelijk operatief verwijderd, omdat ik er anders last mee zou kunnen krijgen tijdens de bevalling. Daarna mocht ik naar huis. Uiteraard mag ik helemaal niks doen, alle stress vermijden, bijhouden hoe vaak ik harde buiken heb enz, en zo gauw als ik het niet vertrouw weer terug naar het ZH. Ook moet ik vanaf nu op controle bij de gyn en mag ik niet meer naar de VK. De baby lag tot toen ook in stuit, wat in mijn geval ook zou kunnen duiden op een afwijkende baarmoeder omdat die baby's vaak een voorkeur hebben voor stuitligging. Die week toen ik weer thuis was kreeg ik toen ik naar het toilet ging op woensdagmorgen helderrood bloedverlies. Ik gelijk het ZH gebeld, maar volgens hun zou het ook van de operatie-wonden kunnen komen. Vrijdagavond weer bloedverlies op het toilet. Het hele weekend met een beklemmend gevoel rondgelopen (dom, ik weet het...) en maandag toch maar weer gebeld. Ik kon gelijk komen. De wonden waren goed geheeld, dus daar lag het niet aan. Er was gelukkig geen weeen-activiteit te bespeuren, maar waar het bloedverlies dan vandaag kwam weten ze ook niet. De gyn zei dat sommige vrouwen de hele zwangerschap bloed verliezen en ze er in sommige gevallen nooit achter komen hoe het komt. Tijdens de CTG op maandag was er opeens een hoop geweld in mijn buik, de hele buik bewoog ervan en het deed ook pijn. Later op de echo bleek dat de baby zich gedraaid heeft!!! Hopelijk blijft ze nu ook zo liggen, op de 3d-echo die we vandaag hadden lag ze in elk geval nog steeds goed! Voor de rest gaat het nu goed. Ik moet erg wennen aan het feit dat ik niks mag en stress echt moet vermijden (ik ben een echte stressbeer). Vandaag de 28 weken gehaald, dus de gyn zei vanmorgen dat we iets rustiger adem kunnen halen. Wordt ze nu te vroeg geboren dan zijn de ergste gevaren voorbij.... Nu is iedereen weer op de hoogte
Met mij gaat ie nu wel weer lekker. Geniet elke dag van m'n kleine meisje en de beweginkjes die ze maakt. Heb een paar weken geleden een enorme tegenslag gehad. Een dag of 5 hondsberoerd geweest, hele harde buiken, verschrikkelijk moe, last van darmen en maag en voelde me behoorlijk down. Die dagen ook nog naar de VK geweest omdat ik me zorgen maakte. Gelukkig alles goed met de baby, maar kreeg wel een waarschuwing dat ik het rustiger aan moest doen. Ben een aantal dagen ziek thuis gebleven en merkte dat ik door veel slapen en ontspannen me steeds beter ging voelen. Vind het moeilijk om rustiger aan te doen. Ben Consultant en momenteel full time gedetacheerd bij een klant van ons als project manager. Als ik het rustiger aan doe, dan blijft er werk liggen of loop ik achterstanden op en inderdaad dat zijn ndan ook weer enorme stress factoren. Heb hier lang over zitten piekeren. Toch de beslissing genomen, niet meer dan 8 uur per dag te werken, geen werk mee naar huis nemen en ook niet werken in de weekenden. Dit doe ik nu al een paar weken en moet zeggen dat dit uitstekend bevalt. Ga nu regelmatig naar huis terwijl ik niet alles heb kunnen doen wat ik had gepland voor die dag, maar dan denk ik: Ach morgen is er weer een dag en m'n kindje is nu belangrijker dan wat dan ook! Herkent iemand dit ? Of ben ik gewoon een vreemde eend in de bijt? Gr. Carmen
Hallo allemaal! Ik ben nieuw op dit forum en zou het leuk vinden als ik mee kon schrijven op deze topic. Ben ook in aug uitgerekend, nl 10 aug. Vandaag een hoogtepunt!! Het kamertje is klaar. Ben er helemaal blij mee!! liefs kruimel
hoi kruimel, leuk dat je er ook bij bent, gefeliciteerd! Lijkt me helemaal geweldig als de kamer klaar is, wij moeten nog even 2 weken wachten.
En ik maar zoeken naar dit topic! Zie ik ineens dat het verplaatst is! had de hoop al opgegeven Kzal zo even gaan bij lezen! hier gaat alles oke, heb alleen tien dagen in het zkhs gelegen aan de weeenremmers ivm vroegtijdige weeen en ontsluiting. Maar het kindje zit er nog steeds! hopen dat ie het minimaal nog 5 weken volhoudt! De dok dacht niet dat ik nog een augustus mama zou worden maar een juni mama . Ey wonderen zijn de wereld nog niet uit, wie weet blijft die dondersteen van ons wel zitten en moeten we hem halen, zal niet de eerste zijn die dat gebeurd. Hopelijk gaat het bij jullie ook allemaal nog goed ! Wij hebben het kamertje af! moet nog wel een aantal dingetjes kopen (matrasje, rompertjes, kleertjes en kruiken)
Hoi Meiden! Hier gaat ook alles redelijk, kheb ook verplicht bedrust gekregen de komende 2 weken ivm veel harde pijnlijke buiken, vk ws ook bang dat ik voor de 35 weken ging bevallen, we zijn ook enorm druk, al ruim 3 mnd in de verbouwing, komt geen eind aan Als ik over 2 weken nog last heb moet ik ook naar het ziekenhuis, maar daar ga ik niet vanuit, denk zelf dat ie nog wel ff blijft zitten Senna@ Hoe is het nu dan met je ontsluiting? Hoop idd dat je kleintje nog ff blijft zitten! en idd je hoort wel vaker dat de kindjes dan uiteindelijk overtijd blijven zitten haha! groetjes Petra
Das ook niet leuk petra, maar wel goed hoor bedrust, blijf maar mooi nog even liggen, want wat jij beschrijft klinkt hetzelfde als wat ik had. Ik had al drie dagen last van harde buiken met een paar hele pijnlijke, en toen ging ik ook nog heel veel slijm verliezen, bij de gyn aangekomen bleek ik al 1cm ontsluiting te hebben en de baarmoedermond was verstreken. (was pcies 26 weken zwanger) dus aan de weeen remmers en spuiten gehad voor de rijping van de longen en andere organen van het kindje. Met veel rust zou het kunnen zijn dat het kindje gewoon blijft zitten en de ontsluiting dus niet verder gaat. (is blijven steken bij 1,5/2cm ) dus echt rustig aan doen hoor! En goed in de gaten houden. Heeft ze bij jou nog gevoelt of je ontsluiting had? De dok zei ook dat je best nog wel eens hoort dat zulke kindjes uiteindelijk niet eens willen komen en lekker blijven zitten We hopen het maar, beter overtijd dan veels te vroeg natuurlijk! Succes met rustig aan doen, verveel je je al een beetje?
jeetje, wat een verhalen allemaal, doe maar lekker rustig aan. Hier gaat alles goed, we gaan nu ook beginnen met verbouwen (de badkamer wordt gedaan en de kinderkamer), maar zal er lekker uit de buurt blijven
Pff ik ben dit topic helemaal vergeten..hahah SORRY!!! Met mij gaat het prima, ben inmiddels 30 wkn zwanger. De kleine ligt nog steeds in een stuit (of dwars) Maar de andere controles bij de vk waren prima! Ik mag nu over 3 wkn weer komen! Heb weinig last van kwaaltjes..alleen wat last van maagzuur. Ook gaat mijn buik nu flink in de weg zitten.. maarja hoort erbij! Met jullie ook alles goed?
Hallo allemaal, Ook hier gaat alles goed, al merk ik wel dat de makkelijkste tijd er nu geloof ik wel op zit.. Behoorlijk last van maag en darmen, hoofdpijn, harde buiken, maagzuur, vocht vasthouden en lage rugpijn. Heb niet dagelijks last van dit alles, maar sinds een aantal weken al wel last van harde buiken. Met de baby gaat het lekker, het geschop en getrap wordt steeds harder Bijna alle spullen zijn binnen, de kamer is zo goed als klaar..kortom, zo langzamerhand zijn we er wel klaar voor. Lekker op tijd
Hallo allemaal, Ook hier gaat alles goed, al merk ik wel dat de makkelijkste tijd er nu geloof ik wel op zit.. Behoorlijk last van maag en darmen, hoofdpijn, harde buiken, maagzuur, vocht vasthouden en lage rugpijn. Heb niet dagelijks last van dit alles, maar sinds een aantal weken al wel last van harde buiken. Met de baby gaat het lekker, het geschop en getrap wordt steeds harder Bijna alle spullen zijn binnen, de kamer is zo goed als klaar..kortom, zo langzamerhand zijn we er wel klaar voor. Lekker op tijd