augustus 2006 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Angelina, 18 dec 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Ons kamertje is ook af! Echt leuk he, als het af is. Ik heb trouwens nog een vraag: weten jullie allemaal hoe een babybedje precies opgemaakt moet worden :oops: . T kan zijn dat ik de enige dombo ben die dat namelijk niet weet. Ik weet wel een zeiltje en een matrasovertrek en dan?? Hyrofiele doek? Dekentje met lakentje erover heen? Volgende week komt de kraamzorg op intake dus dan wou ik het hun maar een vragen, maar als iemand me kan helpen ---> graag haha!!

2. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    Selaam

vandaag had ik mijn intake en dat was mijn vraag ook.

Op de matras een molton,een matras hoes en een hydrofiele luier en als deken dekbedovertrek. Verder niets geen deken in de overtrek doen. Er blijft alleen een dun lakentje over. Dat is alles. Tot het 2e jaar geen deken is veel te warm.

Het bed trouwens kort op maken. de voetjes moeten het bedeinde aanraken.

3. sweetangel100

Maar ze zeiden toen tegen mij dat je ook kon kiezen voor een dekentje met een lakentje om. Dat heb ik dus nu gekocht ipv een dekbed. Maar als alleen een dekbedovertrek goed is, neem ik aan dat alleen een lakentje ook goed is he! Ik ben dus niet de enige die het niet weet haha... dank je wel, nu weet ik ook wat ik met die molton's moet haha. Wat moet je dan met flanellen luiers in het bedje? (heb ik ergens gelezen...). De hydrofiele doek leg je met een punt naar boven of niet? Zag ik tenminste eens ergens op kwaamvisite...
    Beslema.

4. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    Selaam

De hydrofiele luiers leg inderdaad met een punt op het matras waar de baby gaat liggen. Dat is zeg maar voor het spugen, lekken van de kruik en voor het lekken van de luiers, zodat de matras droog blijft.

5. sweetangel100

En jij hebt geen zeiltje in het bedje? Mijn moeder zei dat ik vroeger 'snachts zoveel plaste dat de matras helemaal nat ervan werd (de luier kon het niet aan). Nu kan het natuurlijk zijn dat de luiers optimaal verbeterd zijn, of zou ik toch maar een zeiltje doen?
    Dillema Dillema... :)

6. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    Selaam

De kraamzorg zei niets over een zeiltje maar je kan het er bij doen. Kan geen kwaad denk ik.

7. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Jawel .. je mag absoluut GEEN zeiltje in bed!!!!!

Zo is het bedje hier opgemaakt:

Matras, dan laag het bedje opmaken met:
    -molton (onder het kontje), hoeslaken , dan een hydrofiele luier in een driehoek vouwen en onder het hoofdje leggen, lakentje en fleece dekentje.

Meer heb je niet nodig.. Het is nl zo dat als een kruik gaat lekken op een zeiltje, het hete water OP het zeiltje blijft staan en dus niet in het matras kan trekken.. hierdoor kan het kindje dus nog meer verbranden.
    Ook kan je kleintje met het hoofdje op het zeiltje komen liggen en stikken!

8. sweetangel100

Dank jullie wel!
    Ik voelde me al zo dom dat ik het niet wist...

9. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Is toch niet erg.. liever dat je het vraagt hoe het moet als dat er straks gevaarlijke situaties gaan ontstaan!!!

10. sweetangel100

Ik heb het zeiltje er weer gelijk uitgehaald... Tsja mijn moeder bedoeld het goed, maar er zijn sowieso veel dingen veranderd tegenover toen zij kinderen kreeg!

11. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Klopt.. ik heb zelf ook op een zeiltje gelegen als baby.. toen mocht dat nog. Inmiddels dus niet meer.

12. kruimeltje01

21 mei 2006
    9
    0
    0
    Groningen
    Dit heb ik van de site van het kraambureau die bij mij gaat komen in de kraam week...en hier wordt wel over een zeiltje gesproken...wat een gedoe!

Hoe maak ik een wieg of ledikantje op?
    Het wiegje of ledikantje maak je in de volgende volgorde op:

matras
    molton onderlegger
    (hoes)onderlakentje
    zeiltje
    molton onderlegger of flanellen luier
    hydrofielluier
    lakentje
    twee dekentjes
    We adviseren de eerste twee jaar geen dekbed of deken in dekbedhoes te gebruiken. Maak verder het bedje zo op dat je kindje met de voetjes vrij dicht bij het voeteinde ligt en het beddengoed tot de schouders reikt. Dit noemen we verkort opmaken en op deze manier kan het kindje nooit helemaal onder de dekens komen.

gr. kruimel

13. kruimeltje01

21 mei 2006
    9
    0
    0
    Groningen
    En dit heb ik van de site veiligslapen.info

Zeiltje of matrasbeschermer
    Een baby produceert lichaamswarmte en vocht. Slapen op een niet-ventilerend, isolerend oppervlak verhoogt het risico op warmtestuwing. Een zeiltje in wieg of bed is - door de toegenomen kwaliteit van luiers - minder vaak nodig dan vroeger. Meer in zwang zijn tegenwoordig matrashoezen of -beschermers van katoen (molton) dat ondoorlaatbaar is gemaakt.

Advies: Het verdient aanbeveling zeiltje of ondoorlaatbare matrasbeschermer zo te gebruiken dat het onderlichaam van de baby er wel, maar hoofd en schouders er niet op liggen.

14. sweetangel100

Pfff haha wat een gedoe... Nou, ik laat het zeiltje er toch maar uit.. Zal volgende week nog eens aan de kraamzorg vragen, die komen woensdag op intake, maar denk dat ik t er maar uitlaat. Ik heb het bedje nu zo opgemaakt als Layla zei:
    Matras, molton, matrashoes, hydrofiele luier in een punt en lakentje en dat heel kort opgemaakt. Mijn schoonzusje was gister hier en die heeft vorig jaar Juli een baby gekregen en die zei dat zij het ook zo had, dus neem aan dat het goed is zo!

15. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Bij Lisa is het altijd goed gegaan zonder zeiltje.. ik ga dat deze keer dus ook weer doen. Vroeger waren er katoenen luiers.. dat ging nog wel eens mis. Nee hier absoluut geen zeiltje in bed!!!

16. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    Selaam

Vandaag is het weer lekker afgekoeld, dit is nou mijn weer!!

Verder gister woog in de ochtend 88 kilo en 'savonds 87.5 kilo. Ik denk dat het door het zweten was. Want ik heb gister zo veel gezweten dat mijn hele lijf nat was, voroal mijn borsten.

Nu net weer even gewogen en ik was in eens 86.5 kilo. Was wel wat geschrokken. Ik merkte hetook aan mijn zwangerschaponderbroek, hij was ineens minder strak.

Is dit eigenlijk wel goed om in een dag 1,5 kilo te verliezen?

Heb gister wel veel water gedronken 1.5 liter en verder gewoon limonade en melk enz.

17. sweetangel100

Ik weet eigenlijk niet hoeveel ik nu weeg, maar heb wel veel gezweet gisteren! Maandag bij de gyn woog ik 66 kilo, maar heb thuis geen weegschaal.
    Denk dat je er met dit weer toch weinig aan kan doen, alles wat je uitzweet, kun je niet aanvullen. Dat is simpelweg te veel!!

Hier in Limburg is het anders vandaag ook nog hard zweten :( Hopelijk koelt het hier vanavond of morgen wel wat af...

18. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    @Layla: die 1,5 kg die je kwijt geraakt bent, zal hoogstwaarschijnlijk van het vocht komen... door het zweten ben je gewoon veel kwijtgeraakt!

19. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Vandaag ben ik weer bij de vk geweest. Alles was goed en hij ligt nu met zijn koppie omlaag!!!!
    Het was alleen nog geen garantie dat ie zo bleef liggen omdat hij nog tot 36/37 wkn kan draaien.
    Nouja..hopelijk heeft hij door dat daar nu de uitgang is en blijft hij zo liggen!
    Met 36 wkn krijg ik een echo om te kijken of hij nog steeds goed ligt (doen ze voortaan hier standaard). zoniet, dan stuurt ze me door naar de GYN.

20. sweetangel100

Ahh Susanne, hartstikke fijn! Komt omdat iedereen hard geduimd heeft voor je :)
    Hopelijk blijft hij zo liggen!

Deel Deze Pagina