Hier ook morgen weer VK en meteen Hb-prik, anti D en bloed prikken ivm antistoffen.. Verder kijk ik erg uit naar 7 juli, nl mijn laatste werkdag. Had gejoopt tot 4 weken door te kunnen werken maar de afgelopen warme dagem hebben me met de neus op de de feiten gedrukt dat het echt niet niks is allemaal. Werken alleen gaat vaak nog wel, ik heb echter ook minimaal 1,5 uur reistijd per dag en dat hakt er in! Liefs, Chantal
@ susanne: ja hoor, hier werd ook de hele tijd mup gezegd haha @ munt: zie je, gelukkig dat er niks aan de hand is! Hou je maar een beetje rustig! Wie is er eigenlijk het eerst uitgeteld hier? Susanne denk ik he...
Denk het wel .. nl 4 augustus! Jippiee vandaag en vrijdag nog werken.. en dan verlof!! Heb de klossen ed al besteld.. komen deze of volgende week binnen..
Ik geloof ook dat jij 'officieel' de eerste bent, maar ja, kijk maar bij juni-mama's: er kan een heleboel gebeuren haha... In elk geval heerlijk dat je verlof ingaat, mijn verlof zou ook officieel volgende week ingaan (de 29e). Bij ons komt om half 12 de kraamzorg op intake. Ons bed kan niet op klossen (8 poten en wielletjes eronder), ben eens benieuwd wat ze daarvan zeggen??
amirhossein 01-08-2006 Ellen1973 01-08-2006 cristel1986 03-08-2006 boefje 03-08-2006 susanne1979 04-08-2006 patricia240477 05-08-2006 sweetangel100 08-08-2006 kruimeltje01 10-08-2006 Nadje 11-08-2006 grombeertje 12-08-2006 betty 12-08-2006 toi 12-08-2006 Jansen 14-08-2006 Nancy77 15-08-2006 munt 16-08-2006 cindypascal 17-08-2006 klaasje9 18-08-2006 kenza 19-08-2006 AntenWen 20-08-2006 Layla 21-08-2006 pjetje 21-08-2006 Sjalleke 22-08-2006 Kristin 23-08-2006 Tes 24-08-2006 niek 25-08-2006 san74 26-08-2006 Renate28 26-08-2006 lisacar 29-08-2006 De uitgerekende datums op een rij Wat een hoop augustusmama's, dat zou je niet zeggen als je kijkt wie hier reageerd
een hele hoop, ook in mijn omgeving. Als ik volgende week weer ga werken zie ik er een beetje tegen op om te vertellen dat ik 5 weken van tevoren wil stoppen ipv 4 weken. Er gaan namelijk 4 mensen op vakantie en ze hebben gezegd dat er echt niemand meer vrij kan nemen, hebben hier meer mensen last van? En ik las iets over een gesprek met de kraamhulp, moet je dit zelf afspreken of word je gebeld?
Hoi Niek, Je hebt je zeker wel al aangemeld voor kraamhulp he? Ze bellen je dan op voor een intake gesprek. Hier zijn ze net weg. Geen probleem dat t bed bijna niet op klossen kan, het hoeft alleen als ik bijvoorbeeld niet zelf kan douchen en op bed gewassen moet worden. Ik krijg 40 uur, 8 dagen 5 uur per dag en als ik eerder beval en de broer van mijn man nog op vakantie is (ze hebben een eigen bedrijf) en mijn man dus dan moet gaan werken (hij pakt 2 weken vrij als ik bevallen ben) 4 uurtjes extra.
Ik lees af en toe mee, heb sinds kort verlof. Ik vond namelijk dat er eerst bijna geen berichtjes waren. NU komt er steeds meer animo. Hier gaat het oke. Ben alleen (weer) hondsmoe. Gelukkig spelen Lonneke (5) en Jelmer (2,5) nu in hun kamer zolang er nog geen oorlpg tussen hen uitbreekt.... Sinds gisteren heb ik officieel verlof. Dus kan ik eindelijk toegeven aan mijn nesteldrang. Ik heb maar een "to do" lijstje gemaakt, want anders kan ik niet lekker afstrepen.... Oke, ik zal wat meer reageren nu hier ook wat meer dames zijn met berichtjes. Sterkte met de laatste loodjes....
He leuk Ellen, dat je ook komt meekletsen! Jij ook sterkte met je laatste loodjes..Valt niet mee met de warmte van de afgelopen dagen he? @sweetangel: Kan je niet op een andere kamer een bed op klossen zetten?? hebben we bij Lisa ook gedaan.. ons bed bleef toen gewoon omlaag en ik zou bevallen op een ander bed en andere kamer.... Gelukkig vind jou kraamcentrum het geen probleem..!! Bij mij is er al iemand van mijn kraamcentrum geweest toen ik 4 mndn zwanger was. Ik krijg ook iets van 8x 5 uur.. (geloof ik) Tot de bevalling zie ik ook niemand meer van het kraamcentrum..
Leuk Ellen! succes met de laatste loodjes! @ susanne: nee dat kan niet, maar volgens haar kon mijn bed makkelijk op klossen, maar is dat alleen nodig als ik niet zelf kan douchen na de bevalling en op bed verzorgd moet worden. Als ik BV ging geven was het wel nodig geweest omdat dat intensiever is of als ik thuis ging bevallen.
aaaaaahhhh zo.. de vorige keer hadden we op een andere kamer het bed op klossen staan. Ons eigen bed niet. Als het dus nodig was, dan kon ik op dat andere bed gaan liggen voor de controles e.d. of evt voor te wassen. Ik was gelukkig fit genoeg en heb me elke dag gewoon zelf in de badkuip gedouched. Deze keer hoop ik ook weer fit genoeg te zijn, maar anders kan ik gewoon op ons eigen bed blijven liggen. Ik wil ook weer proberen om thuis te bevallen.. hoop dat het deze keer wel lukt! (vorige keer was ik al best moe en ben ik vrijwillig naar het ziekenhuis gegaan voor pijnstilling en slaapmedicatie, zodat de ontsluiting wat vlotter zou verlopen)
Ik ga sowieso in het ZH bevallen! Ik hoop voor je dat het lukt Susanne... Anders is het toch een rotgevoel als je zo graag thuis wil blijven en je moet naar het ZH he... Nog even en we zullen het allemaal weten
ik heb me inderdaad opgegeven voor kraamhulp, dus ik wacht het rustig af. en anders bel ik hun voor de zekerheid als het mij te lang duurt ik wil graag thuis bevallen, vandaar dat we nu aan het verbouwen zijn thuis, straks lekker een mooie badkamer, de slaapkamer helemaal gereed en natuurlijk de kinderkamer..
Ik heb mijn bed niet op klossen. Bij de 1e had ik een bed geleend van mijn broer, omdat ik thuis wilde bevallen. Tja, door hoge bloeddruk werd het zks. Bij de 2e geen klossen, omdat dus onze bedbodem naar beneden zakt met klossen. En toen werd het weer medische indicatie vanwege hoge bloeddruk. En nu zei de vk dat alles erop lijkt dat mijn bloeddruk oke blijft. En nu heb ik dus zelf gekozen voor zks. gelukkig ben ik super verzekerd, dus het kost mij ook geen euro. Ik weet dat je bed ook in de kraamtijd op klossen moet, maar de vorige keer vond de kraamhulp het niet erg. En nu doe ik het dus ook niet. jaja, eigenwijs he Ik heb trouwens in het begin wel gemaild, maar toen merkte ik wel dat ik, omdat ik gewoon als 1 van de eersten op de lijst sta, er meer behoefte aan had dan anderen. Daarom had ik maar ff een break genomen. Ik mail veel intensiever op een site van jonge gezinnen. Maar ik beloof mijn leven te beteren. hihi
Haha is goed Ellen, daar houden we je aan Wij hebben al een vrij hoog bed zonder klossen, dus ik denk ook niet dat er een kraamhulp is die het erg vindt! Bij mijn ouders kon vroeger het bed ook niet op klossen en toen moesten hun een extra matras op hun bed (haal die maar eens uit). Hadden ze die eindelijk erop, toen begon de bevalling van mijn moeder en zei de VK: direct eraf die matras, levensgevaarlijk, dan ga ik veel liever op de knieen zitten... Dus de matras er weer af en de kraamhulp die erna gekomen is heeft er echt geen problemen mee gehad dat het bed iets lager was. T zal allemaal wel los lopen voor ons
@ niek: is het niet heel zwaar, nu verbouwen?? Ik ben een anderhalve maand geleden verhuisd en was blij toen alles klaar was... Verder heb ik opeens echt een poetsfriemel (is mijn man wel blij mee haha) dus ik zou niet moeten denken aan de rotzooi die een verbouwing met zich meebrengt, om over stof maar niet te praten....
uhm uhm hallo meiden,schaam schaam ook ik ben een augustus mama maar ik wist niet eens dat dit er was,natuurlijk ook niet verder gekeken dan me neus lang is,maar mijn zus zit ook op dit forum en is september uitgerekend,en die hoorde ik wel eens praten over de juni of juli mama s ik denk heeft ze het nou over ,dus ben ff gaan zoeken en toen vond ik dit,had wel ooit zoiets zien staan maar niet beseft dat dit zo werkte,maar wel leuk kom ,dan ook graag weer terug om in de gaten te houden,hoe het met iedereen verloopt ,zitten allemaal in de laatste loodjes en wel leuk om dan herkenbare dingen te lezen. groetjes jacky
Ja als je al zo uitgeput bent kan ik me dat ook wel voorstellen!! Maar je hoort dat vaker he, dat mensen zich helemaal voorbereidt hebben om thuis te bevallen en dat het dan echt tegenvalt als ze naar het ZH moeten... Ik hoop voor je dat het deze keer wel thuis lukt Jakcy: het is je vergeven hoor Welkom!