augustus 2006 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Angelina, 18 dec 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jacky

jacky Actief lid

17 dec 2005
    421
    0
    0
    zuid-holland
    tja dilema,ik ben met mijn 2 vorige zwangerschappen ook in het ziekenhuis bevallen ,en heb nooit mijn bed op klossen gezet,kon goed vooruit en ja dat de kraamhulp ff mijn baarmoeder moest checke was zo gebeurt,ik ben eigenlijk ook niet van plan om mijn bed nu op klossen te zetten,ook nu weer beval ik in het ziekenhuis,tis zo een gedoe met dat bed,moeilijk geval,ben me buik ook een beetje zat gisteravond zat die kleine zo te vervelen ,kreeg er harde buiken van,maar ja nog 2 maanden vraag me af waar dat moet blijven heb nu al geen ruimte meer,ik wel erg last van opruimwoede alles moet klaar ,hebben net een verbouwing achter de rug,zijn nu alleen nog bezig met de tuin,en dan is alles klaar,heb heel me huis al op zijn kop gehad tot de zolder toe,kinderkamer is klaar ,spulletjes gewassen,de laatste dingetjes aan het kopen,en ga vandaag ff boeken halen met kaartjes om iets leuks uit te zoeken,kan ook maar besteld zijn ,hoezo nesteldrang hebben meer van jullie dit gevoel het moet klaar???
    groetjes jacky

2. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    @sweetangel: Jawel een 2de daalt wel in geloof ik, maar hoeft niet perse... bij een 1ste moet ie echt ingedaald zijn.. geen idee waarom eigenlijk.

Ja ik heb ook nesteldrang.. helaas kan ik er niet veel mee omdat ik daarna meteen last van mijn bekken heb.

@Scania: ondanks dat het je 4de kindje is zou ik toch kraamhulp vragen... je weet nooit hoe het gaat lopen .. wie weet kan je de hulp hard genoeg gebruiken!
    Je hoeft misschien niks meer te leren maar dan kan je wel beter uitrusten!!

3. Ellen1973

Ellen1973 Actief lid

22 sep 2005
    253
    0
    0
    reclasseringswerker
    Bergschenhoek
    Jacky, jouw verhaal zou mijn verhaal kunnen zijn; ook 2 zks bevallingen en no way dat ik nu mijn bed op klossen ga doen.
    Ik kan toegeven aan mijn nesteldrang vandaag; de oudste zit op school en de jongste op de creche. Heb de banken (leren) maar eens grondig gepoetst.

Waar woon je in ZH? Ik in de buurt van Rdam.

Scania, ik heb dadelijk ook 3 kinderen en ben dan echt wel toe aan een kraamhulp. Man heeft geen vakantie, doet hij daarna. Hij heeft nog nooit een kraamhulp gezien, haha. Lonneke en Jelmer zullen minder aandacht van mij kunnen krijgen ivm borstvoeding etc, vandaar dat ik de kraamhulp meer voor hen ook zie. Hoe komt het dat Ryan overleden is? Als je er liever niet over praat is het oke hoor!

Groetjes, Ellen

4. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Hier nog iemand met nesteldrang!!
    En kan echt boos worden als de schoenen van mijn man daarna weer in de kamer staan of zijn jas in de keuken op een stoel ipv op de kapstok... hihi
    Gelukkig heeft hij er veel begrip voor en veel geduld met mij en ruimt hij het dan gelijk op...
    Soms (heeeeeel af en toe :) ) is er ook wel eens een dag dat ik denk: och ja, en dan ruim ik het zelf op haha

5. jacky

jacky Actief lid

17 dec 2005
    421
    0
    0
    zuid-holland
    Hoi Ellen,
    Ik kom uit rotterdam,van oorsprong uit eindhoven maar woon nu sinds 2jaar hier,en bevalt me super.Ik woon aan de rand van rotterdam niet in het centrum.Dus jij denkt ook hetzelfde als mij,over die klossen ik zie het echt niet zitten,kijk beval je thuis een ander verhaal,maar voor die 8dagen als het er dan nog 8 zijn ,om alleen de baarmoederstand te checken ,vind ik een beetje onzin.Ik lees dat jouw man pas vrij heeft als de kraamhulp weg is,de mijne zit er ook niet zo op te wachten.Bij mijn vorige bevallingen,had ik geen hulp voor heledagen was mijn moeder bij me in huis,maar dat gaat nu niet.Dus voor mij is het ook nieuw hulp voor hele dagen,mijn 2 kids zijn oud genoeg om zelf dingen te doen zijn 16 en 10 dus dat gaat makelijk.We zien het wel hoe het gaat bevalt het hem niet kan hij altijd nog gaan werken.Ik heb 4 boeken gehaald voor kaartjes uit te zoeken maar valt nog niet mee,maar ik heb het hele weekend nog.Waar woon jij dan zo ongeveer ben hier nog niet zo heel bekend maar wie weet.
    groetjes jacky

6. scania

scania Lid

12 jun 2006
    26
    0
    0
    brunssum
    hoi ellen,
    ryan had een hoge spina(open ruggetje en waterhoofdje) hij is 7 maanden geworden.
    ik heb vandaag maar eens het cz gebeld voor mijn kraampakket als het goed is zou het over een weekje hier zijn ben benieuwd verder ging ze zoeken voor kraamzorg voor het geval dat het nodig was dus daar hoor ik nog van.

7. sweetangel100

Hou het maar in de gaten Scania haha...
    CZ is een beetje in de war geloof ;)

8. niek

niek Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    dat is niet niets scania, wat een ellende, kan me voorstellen dat je nu best wel in spanning zit. sterkte in ieder geval, hopelijk kun je nog wel wat genieten van de zwangerschap.

9. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Jeetje Scania... lijkt me verschrikkelijk.

Jippieeeeee heb net mijn laatste dienst gedraaid.. mijn verlof gaat morgen in...heerlijk.... 4 maanden niet werken.....pff wat klinkt dat lang...maar is zo weer voorbij......

10. sweetangel100

Heerlijk he Susanne!!
    Had net ook in je topic gereageerd :)

11. scania

scania Lid

12 jun 2006
    26
    0
    0
    brunssum
    ja heerlijk he suzanne ff rust. ja en idd het is niet niks en het blijft ook moeilijk. en ik hou het tuurlijk in de gaten dus ben benieuwd wanneer ik wat hoor van het cz

12. Nadje

Nadje Actief lid

7 okt 2005
    335
    0
    0
    Ook ik heb enorme nesteldrang, maar das een beetje lastig want zitten midden in een verbouwing. Zolder wordt in 2 kamers gesplitst en hebben nogal wat vertraging met de dakkapel gehad. Onze eigen kamer is (hopelijk) dinsdag af (slapen tot die tijd in de woonkamer :cry: ) en de babykamer een week later, ben die troep zat en wil gewoon alles klaar en schoon hebben zodat ik nog even rustig van mijn zwangerschap kan genieten. Nog even 2 weekjes doorbuffelen en dan hoop ik dat we helemaal klaar zijn.

13. scania

scania Lid

12 jun 2006
    26
    0
    0
    brunssum
    hier ook al iemand met nesteldrang alleen kan niet veel doen in huis dat stoort wel met al dat verbouwen dus nog ff wachten met poetsen en opruimen. maar het schiet al op hier de muren en het plafond moeten nog.

14. sweetangel100

Het zal straks wel heerlijk voor jullie zijn al de verbouwingen klaar zijn!! Moet er met mijn nesteldrang nu niet aan denken in de rommel en stof te zitten haha

15. sweetangel100

Nou, toch nog netjes van CZ... Na hun gekluns van laatst heb ik nu net het kraampakket gekregen :)

16. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Hallo allemaal! Ik ben nieuw hier op het forum, en het is zo groot dat ik me een ongeluk aan het lezen ben voorlopig nog wel even :confused: !
    Dit is in ieder geval een topic waarin ik vast wat van me kan laten horen, ik ben uitgerekend op 7 augustus 2006 :D !

17. klaasje9

klaasje9 Actief lid

3 mei 2006
    468
    0
    0
    Friesland
    Welkom Saona!! ik heb de eertse 20 pagina;s ook niet gelezen hoor hhaha, het is nu al moeilijk soms om alles bij te houden! maar doe mn best :D

groetjes

18. kruimeltje01

21 mei 2006
    9
    0
    0
    Groningen
    Hallo allemaal,

Heb me een tijdje geleden ook aangemeld maar niet zo vaak gereageerd, omdat er niet zo heel veel geschreven werd. Nu weer eens kijken en er waren opeens een hoop berichtjes.Leuk!

Ik weet sinds 2 wk dat onze beeb inh stuit ligt, onvolkomen stuit, du smet de billen naar beneden. De vk vond afgelopen dinsdag mn buik wel heel strak aanvoelen en had het idee dat het daardoor minder kans had om te draaien. Ik moet 4 juli weer naar de vk en ben dan 35 wk, dus dan eens bekijken hoe het er dan voor staat. Ik ben er zelf al uit hoor...wil niet dat het gedraaid wordt door een gyn in het zh en ook ga ik niet voor een stuitbevalling. Dus mocht het zo blijven liggen zoals het nu ligt dan wordt het een ks. Maar goed niet al te hard van stapel lopen wie weet is het toch geen eigenwijsje en draait het nog uit zichzelf!

liefs kruimel

19. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    He hoi, welkom allemaal...

@kruimeltje.. jammer dat je niet eerder gereageerd hebt. Mijn ukkie lag nl ook in stuit en ik heb de moxatherapie gedaan. daarmee moest ik beginnen toen ik precies 32 wkn was , de kans dat de kleine draait is dan nl 75%... Bij mij lag hij bij de laatste controle nu wel goed! (natuurlijk de vraag of het door de therapie komt, of dat hij uit zichzelf toch wel gedraaid was)
    Ik persoonlijk zou ook nooit voor een stuitbevalling gaan. lijkt mij veel te riskant...

Veel plezier hier allebei in het augustus gedeelte!

20. sweetangel100

Welkom allebei!!
    Hier nog iemand waarbij de kleine in een stuit lag, gelukkig nog steeds LAG haha...

Deel Deze Pagina