Heb je geen last van je buik, met slapen bijvoorbeeld... Ik weet niet meer hoe ik moet liggen en heb smorgens altijd een soort spierpijn in mijn buik... Alsof de buik verkeerd gelegen heeft, maar ja ik weet niet hoe die anders moet liggen Vannacht was de kleine echt tot half 4 wakker of zo en het zijn geen schopjes meer, het zijn echt venijdige duwen onder mijn ribben en onderaan met de handjes. Ik pak wel eens een voetje vast als dat uitsteekt, maar dan trekt ze snel haar been in haha
Neej ik heb geen last van mijn buik eigenlijk, en ik slaap ook nog redelijk. Niet zo lang als toen ik niet zwanger was, ga redelijk laat slapen en ben vroeg weer wakker, maar ik heb het idee dat dat meer is omdat ik een soort van rusteloosheid over me heb Het helpt mij wel om s' middags af en toe nog even een dutje te doen van een tot twee uurtjes. Ik neem het er nog maar even van nu het nog kan Gisterenavond was ons ventje ook erg druk, maar dat kwam door het hele harde geluid bij Robbie Williams denk ik, ik weet niet of hij het nou mooi vond of niet... Een voetje kan ik ook pakken, elke avond als ik in bed lig rechts in mijn buik vlak onder mijn ribben! Heel bijzonder vind ik dat! Hij trekt hem niet terug als ik eraan zit, hij schopt nog een keer extra !
Ik merk dat de kleine bij mij geen plaats meer heeft om echt te schoppen (dat versterkt het gevoel ook van de gyn/VK over afwijkende baarmoeder). Het is echt draaien, meer niet... Maja als een baby de hele nacht draait slaap je ook niet Heeft er hier trouwens nog een mannetje die er echt niet tegenkan als je op je buik 'duwt' of sterker nog: als de gyn/VK op de buik duwt?? Haha Bij de gyn durft hij niks te zeggen, bij de VK zegt hij altijd: 'Manu, niet te hard duwen he" hahaha
Ik voel hem ook wel eens draaien, en dan zie ik zijn billen door mijn buik heen van de ene naar de andere kant schuiven. Toch doet hij dat maar af en toe, hij ligt nu al weken hetzelfde als ik bij de verloskundige kom... en ik voel hem ook al weken hetzelfde... voetjes rechts onder mijn ribben, kont links onder mijn ribben en van de kleine kriebelende armpjes en handjes helemaal onderin mijn buik
Leuk is dat he, dat je weet welk lichaamsdeel je voelt In het begin als je je baby net voelt, voel je een heleboel, maar nu kun je het precies thuisbrengen
Ik heb nog steeds geen idee wat ik nu wel of niet voel... Hummeltje lag afgelopen woensdag wel braaf met koppie naar beneden dus als het nog niet gedraaid is kan ik het wel raden
Zo, wat een mailtjes ineens! Gezellig hoor. Ik wil aan de ene kant eerder bevallen dan uitgerekend, maar aan de andere kant zie ik ineens op tegen de bevalling Ach, er zijn al 2 kids door heen gekomen, dus no worries zou je denken, maar dan ineens denk ik er weer aan hoe vreselijk het is om weer overgeleverd te zijn aan de pijn, de vk/gynae en die houding waar je in verkeert. Bleh... en dan ben je blij met je baby, moet de placenta ook nog komen! En als klap op de vuurpijl ook nog evt hechten en de eerste dagen luiers om die groter zijn dan je kindje is. Sorry, hoop niet dat er nu mensen van een grote wolk af tuimelen, maar zou nu wel 2 maanden verder willen zijn (en zeker weten dan moeder te zijn). Oke, ik ga voetbal kijken.... Groetjes, Ellen
Selaam helemaal boven in mijn buik voel ik altijd de voetjes en beneden onder mijn navel de handjes. Zo lief. Altijd als ik mijn arm of mijn handen op mijn buik legt bovenin dan voel ik die voetjes gewoon mijn handen weg schoppen. soms dan voel ik een bobbel op komen en dan druk ik er op dan dan is die bobbel ineens weg. De bobbel is dus het voetje en even later komt die bobbel weer ergens anders.
Oh ja, Jacky; ik woon dus in Bergschenhoek, ligt tegen Schiebroek/Ommoord aan. Ben zelf van oorsprong wel Rotterdamse. Heb gewoon in Ommoord, bij CS, Crooswijk, Schiebroek en nu dus al 7 jaar Bergschenhoek. Volgend jaar verhuizen we naar Berkel en Rodenrijs (1 slaapkamer meer). En met 2 grote kinderen van 10 en 16 jaar kan ik me voorstellen dat als je kraamhulp neemt/krijgt, die niet de hele dag voor hen aanwezig hoeft te zijn! Die van mij zijn 5 en bijna 3 jaar. Wel een verschil Doei!
Ja lekker he dat draaien en schoppen meneer had me vanmorgen om half 5 al wakker,viel pas om 6 uur weer in slaap. Ik zie ook op tegen de bevalling het hoort erbij maar vind het doodeng,ben 2 keer ingeleid bij me andere bevallingen en vond dat niet zo geslaagd,weet ook niet als het natuurlijk op gang gaat komen hoe ik dat ervaar,maar lijkt mij prettiger.Maar goed het moet er toch uit,brrrr moet er nog maar niet aan denken,erg he ken het niet helpen. groetjes jacky
Hey Jacky, Ik kan me dat wel voorstellen, vooral als je al vergelijkingsmateriaal hebt!! Ik weet niet wat me te wachten staat, dat kan een nadeel zijn, maar als je de 1e bevalling tegen is gevallen kan het ook een voordeel zijn! Om half 12 weer naar de gyneacoloog. We gaan er vanuit dat de kleine nog steeds ingedaald is en bijna vastligt he, aangezien dat donderdag ook zo was haha... Ben eens benieuwd wat hij ervan vindt wat de VK voor hem heeft opgeschreven
@ sweetangel: Paarden????? waar zie je die? en ja ellen, zulke verhalen worden er niet egt beter op haha
haha ik d8 al! ik zie hier wel koeien achter huis staan (niet mijne hoor haha) maar kon geen paarden vinden...
Nou ik ben net terug van de gyn. Ik heb hem de kaart laten lezen van de VK. Volgens hem was het niet normaal dat ik daar nog steeds onder controle was. Ik wist dat niet, ze hadden toen tegen mij gezegd dat ze het fijn vonden omdat ze toch de nazorg zouden doen. Volgens de gyn was het een centenkwestie (natuurlijk logisch, hun hebben hun eigen praktijk). Eigenlijk voordat ik iets kon zeggen had hij al ingevuld: op eigen verzoek terug naar VK, terwijl hij er wel bij zei dat ik nog steeds een vergrote kans heb op een afwijkende baarmoeder en een vroeggeboorte. Nu kom ik thuis en dat geeft me helemaal geen goed gevoel. Door alles wat er gebeurd is voel ik me veel fijner in het ZH en bij de gyn. Ik naar de gyn gebeld, volgens de assistente is het geen probleem als ik gewoon bij de gyn blijf. Hij belt me volgende week even voor een telefonisch consult, maar ik kan de VK al afsluiten.