Kijk maar op http://stuitlig.nl Daar kan je een dvd en moxasticks bestellen. Het is een soort van accepunctuur..(niet door naalden ,maar door warmte) helaas krijg je het niet vergoed.. maarja.. baad het niet dan schaadt het niet. Bij mij heeft het iig wel geholpen! Heel veel mensen kennen deze vorm van therapie niet, of geloven er niet zo in. Ik kwam er ook via via achter!
Selaam nou meiden, ben net terug van het ziekenhuis. Was eerst naar de vk gegaan vanwege de jeuk en de uitslag en moest gelijk naar het ziekenhuis. Bloed geprikt maar alles was goed, lever of gal waren goed. Moet woensdag naar de dermatoloog. Heb geen zwangerschapsjeuk maar wat anders. Moet dus nog even 2 dagen door zetten met die jeuk. ben er niet blij mee.
Selaam ik ben wel een paarden gek. Vanaf kleinsaf aan al. Altijd naar de manege gaan of de kinderboerderij. Ik vind de friezen mooie paarden en mijn favo. Mooie lange mannen, helemaal zwart, super. Wilde ook heel graag op paardrijden maar is er niet van gekomen. Maar wil zeker een keer op een paard rijde. Op een pony heb ik wel gereden maar op een paard nog niet. Ik wil het in turkije gaan doen. @Saona jouw paard (zwart/wit) vind ik een mooie paard.
@ Saona: mis je het rijden niet? Ik vreselijk... Maar nu is mijn paard ook nog kreupel, dus had ik toch niet kunnen rijden...
ik rij ook paard, nou ja, nu ff niet, ben met 4.5 maand gestopt, vond het toen wel eng worden. Sommige mensen begrepen dat niet, maar wilde gewoon geen risico meer lopen. bovendien is het een draver geweest, dus was lekker hobbelig sweetangel: toch niets ernstig met je paard?? Ik zie niet tegen de bevallibg op, wel tegen het voelen, heb voorheen stage gelopen bij boeren en daar moest je altijd koeien en schapen voelen, zo voel ik me ook een beetje als ik er alleen al aan denk of zeg ik nu iets heel raars, hihi!
@Niek: Ik heb ook een draver Nee mijn schoonzusje belde net dat hij alweer regelmatiger liep als gister, wel de eerste stappen in draf nog wat 'hobbelig', maar voor de rest weer goed... Toch raar, Alweer de 2e keer in een paar maanden, maar ja... Ik zie een beetje op tegen de bevalling, af en toe wat meer dan anders haha... Je moet gewoon denken: het zal er wel uitmoeten, er is geen weg terug
Idd.. zo denk ik ook. (al heb ik niet echt een vervelende bevalling gehad van Lisa. Heb toen wel gezegt, de eerst komende 5 jaar geen meer, maarja.. hih Lisa is nogmaar 1,5 jaar. Het is het absoluut waard!
Volgens mij zegt bijna iedereen dat vlak erna... Ik heb echt een kl*te-zwangerschap (gehad) en ik zeg ook al de hele tijd tegen mijn man: geniet ervan want het is je 1e en je laatste haha... Maar volgens mij als het eens een paar weken na de bevalling is dan voel je je ook weer beter en dan ben je dat weer 'vergeten'.
hoi hoi allemaal, we gaan vanaf morgen druk klussen in huis dus als jullie me missen... we moeten het plafond witten en alle meubels moeten eruit dus ook onze pc dus kan ff niet op internet laat volgende week wel weer wat horen als we bij de gyn zijn geweest
Ik heb echt geen leuke zwangerschappen gehad (want misselijk en uitgedroogd naar het ziekenhuis alle 3 de keren), de bevallingen zelf waren oke. De 1e kwam spontaan, wel de laatste pers met een vacuum en de 2e moest komen door zwangerschapsvergiftiging. Beide keren snel, dus maakt mij niet uit of het natuurlijk komt of niet. Tis meer het hele gedoe erna. Heb nu trouwens ook het idee dat ik een verzakking heb. Schijnt omdat ik te vaak zwanger ben geweest in korte tijd (in 6 jaar 5 keer met 2 miskramen). Dus dat wordt oefenen met de bekkenbodem, zeker na de bevalling Vandaag weer controle, alles oke. Bloeddruk nog steeds 70, dus waarschijnlijk geen medische indicatie (de vorige 2 wel). Jelmer wilde ook zijn baby horen, dus zijn hartje kreeg hij te horen. Erg grappig... Groetjes, Ellen
Bedankt voor de complimenten over mijn paardje, ben ook trots op ze Over het verloop van de zwangerschap... De eerste maanden waren rampzalig, nja... zeg maar gerust de eerste 6 maanden. Was ik na 4 maanden eindelijk van het kotsen af, begon met krap 6 maanden de pijn in mijn bekken al. Heel even een tijdje kiplekker gevoeld daarna (krijg nog steeds 2x in de week fysio), en nu sinds een paar dagen kan ik me bijna niet meer verroeren, ik heb daaronder pijn bij het zitten in diverse houdingen én bij het opstaan. Ik kan sinds een paar dagen alleen nog op mijn linkerzij slapen, en had ik tot voor kort nog maar af en toe last van het zuur... nu de hele dag door, word er gek van. Zo gek dat ik heel slecht eet. Ik ben benauwd omdat mijn longen geplet worden, en ik moet de hele dag en nacht door plassen... Bijkomstigheid is dat ik ook nog eens dik 30 kilo aangekomen ben inmiddels én ik hele lange en donkerrode striemen (straie) op mijn arme bovenbeetjes heb... Niet te spreken over de spatadertjes op mijn rechterbeen... En ik heb dikke voeten en benen van het vocht... JAAAAAAAAA, mijn benen hebben het zwaarst te lijden! Toch wil ik persé genieten van mijn laatste weekjes, dus probeer ik me te concentreren op de bewegingen van binnen en het contact dat ik af en toe met de kleine kan maken. Ik besef me namelijk dat dit allemaal van voorbijgaande aard is, en dat ik er nu van moet proberen te genieten zolang het nog kan. Ik denk namelijk dat ik als ik dat niet doe er spijt van heb als ik straks niet meer zwanger ben. Ik kan nu toch niets anders doen dan de ongemakken zoveel mogelijk verzachten, dus ik probeer me te concentreren op datgene wat ik er wel leuk aan vind
Selaam nou meid je bent niet de einige met zukke klachten. Ik was tot 4 mnd misselijk en had ook nog last van mijn rug (werk in een verpleeghuis) ik kreeg toen aangepast werk en de rugklachten gingen gelijk over. Daarna hield ik vocht was door het warne weer maar dat heb ik nu niet meer. En nu heb ik veel straie op mijn buik en heb een huiduitslag over mijn hele lijf. Moet woensdag naar het zieknuis om te kijken waar het nou van daan komt. En het jeuk!! Word er helemaal gek van. Niets helpt. Ik kan 'snachts niet slapen van de jeuk. En ik heb nog steeds last van maagzuur. Gelukkig alleen als ik ga liggen maar dan drink ik melk en dan is het over. Wil ook nog even genieten maar met die jeuk vind ik het niet leuk meer.
Ik heb eigenlijk weinig tot geen klachten gehad tot 12 wkn. Daarna begonnen mijn bekken weer op te spelen..pff sinds wk 20 ben ik daarom ook halve dagen gaan werken en nu gaat het eigenlijk weer prima. Ik heb af en toe last van maagzuur en ja.. van mijn aambeien.. pfff die doen echt pijn! Ook heb ik af en toe nu een harde buik... Verder gaat het best lekker.. al slaap ik wel errug slecht de laatste tijd!
misschien willen jullie dit wel niet horen haha, maare ik heb tot nu toe nog nergens las van gehad! kwam er pas met 16 weken achter dat ik zwanger was, dus nooit geen kwaaltjes gehad, kan me niet eens herinneren de laatste keer dat ik misselijk was, is vast al paar jaar geleden! nou jah zal ik wel een hele zware bevalling krijgen
Een van mijn beste vriendinnetjes is ook zwanger, ze is inmiddels al ruim 38 weken, en ze heeft de hele zwangerschap ook NERGENS last van gehad. Helemaal niks, nada... dus je kan gezegend zijn, of pech hebben
Oh heerlijk ikke ook ff mee klagen! Vier maanden echt stront en stront misselijk geweest...5 á 6 keer per dag boven de pot. Hield echt niets binnen! Daarna flink veel last van mn rug, heb nu zo'n band om mn rug te ondersteunen en dat helpt wel een beetje. Nu last van maagzuur en 's avonds in bed aan het hyperen omdat de beeb zo hoog tegen mn middenrif aan ligt, drukt alles naar boven. Echt adem te kort. Maar goed neem alles maar op de koop toe, het zal er wel bij horen en de een heeft idd meer last van kwaaltjes dan een ander.
ik mag ook niet klagen, af en toe last van mijn bekken als ik teveel heb gedaan, maar verder helemaal niets gehad vanaf het begin. wordt nu alleen wat beperkter, maar mag zeker niet klagen!
Pfff ik kan gewoon niet meer slapen, kheb constant als ik in bed lig het gevoel dat ik een maraton heb gelopen, denk dat het komt omdat de kleine zo hoog tegen/achter mijn ribben ligt, maar jee wat is dat een vervelend gevoel zeg, moet echt de hele tijd naar adem snakken voor mijn gevoel, daardoor weer hartkloppingen kortom, mijn nachtrust van de afgelopen dagen was waardeloos! Zijn er meer die last hebben van dit soort klachten, is het wel normaal (haal me gelijk van die rare dingen in mijn hoofd, zoals hoge bloeddruk en alles wat je maar kan krijgen) ??? Kheb het bij mijn eerste zwangerschap nooit gehad! Liefs Petra
Ja hoor Petra, dat is normaal.. heb ik ook... (bij lisa ook veel minder dan nu) Mijn nachtrust is ook niet meer wat het geweest is.. ik draai van mijn linker op mijn rechterzij en weer terug...pff kan gewoon geen houding vinden. Op je linkerzij slapen is trouwens het beste.. dan is de doorbloeding van jezelf en de kleine en placenta het beste!