En op je linkerzij heb je ook minder last van maagzuur (als je dat hebt). Mijn nachtrust is ook niks meer. Half 3 naar bed, 9 uur weer klaarwakker en tussendoor ook nog een paar keer!
Hoi meiden, Hier een net op de valreep 'augustus mama'. Erg leuk en gezellig zoals jullie elkaar op de hoogte houden van het reilen en zeilen. Kom er ook graag bij. Ik ben ruim een maand thuis en moet volledige bedrust houden vanwege zeer regelmatige harde buiken en wat bloedverlies een tijdje geleden (ook even in zkh gelegen). Wel saai zoveel in bed liggen, maar heb me goed leren vermaken met lezen, slapen, dvd's, m'n laptop en ben zelf voor het eerst gaan breien (ha ha..... ). Gaat denk ik wel ietsje beter met me, kan nu al ongestraft een stukje door de tuin lopen en naar beneden om m'n eten te maken. Verder eigenlijk geen klachten. Ben ontzettend blij met m'n kleine meisje en kijk nu al uit naar de bevalling. Denk dat ik in ieder geval erg goedben uitgerust tegen die tijd....... Groetjes, Carmen
Hoi Carmen, Ik denk dat wij dezelfde 'klachten' hebben Alleen hebben ze bij mij de oorzaak gevonden: een afwijkende baarmoeder. Mij lukt het niet goed om rust te houden.... Leuk dat je ook een meisje krijgt!! Veel plezier hier en leuk dat je meekomt praten! Liefs
Hoi Sweet angel, Het vermoeden bestaat dat dit bij mij ook het geval is. Het lijkt wel of mijn baarmoeder de vorm van een 'hart' heeft ipv een 'peer'. Hierdoor heeft de baarmoeder meer moeite met groeien en kan er een overgevoeligheid ontstaan zoals harde buiken. Heb begrepen dat dit pas verder onderzocht kan worden na de zwangerschap. Is dit bij jou ook het geval? Waarom kun je geen rust houden? Misschien heb ik nog wel tips ....... Liefs Carmen
Hoi Carmen, De gyn verwacht een vroeggeboorte. Nu ben ik al het randje van juli/augustus uitgerekend, maar de kans is dus groot dat het juli wordt. Ik had een tussenschot in mijn vagina helemaal tot aan mijn baarmoedermond. Dan heb je bijna altijd met zekerheid een afwijkende baarmoeder (als het tussenschot zo groot en lang is enz, weet ik niet precies). Ze denken dat mijn baarmoeder 'uit 2 stukken' bestaat, omdat het tussenschot waarschijnlijk doorloopt. Daardoor heb je als het ware 2 baarmoeders en heeft de baby dalijk dus geen plaats meer. Ze waren ook bang dat ze de stuit als voorkeursligging zou hebben en houden, maar gelukkig is ze als gedraaid en ingedaald! Ik heb met 26 weken ook met bloedingen en weeen in het ZH gelegen, maar ik werd daar helemaal gek. Daarom mocht ik nadat het tussenschot in mijn vagina weggehaald was naar huis. Ik probeer zo rustig mogelijk aan te doen, maar ik heb die rust gewoon niet in me. Maar ja, zit ondertussen in de 35e week, dus het risico wordt steeds kleiner De gyn was al blij toen de 28 weken behaald werden.
Jeetje, wat een verhaal zeg! Wel goed hoor dat je nu al in de 35e week zit en nog steeds je kleine meid veilig in de baarmoeder kan houden. Ik werd in het begin ook gek van de rust die ik moest nemen. . Ik heb een erg drukke, hectische baan waar ik dol op ben en die moest ik ineens min of meer opgeven en naast me neerleggen. Heeft erg lang geduurd voordat ik dat kon accepteren. En eigenlijk stom van me want dit verzet heeft ook voor veel overbodige stress gezorgd. Maarja, het niet in bed blijven wordt heel snel afgestraft met hele nare pijnlijke harde buiken, dus ik moet eigenlijk wel........ Probeer er ook maar van te genieten en realiseer me dat het ook een enorme luxe is dat het voor ons mogelijk is om te stoppen met werken en de rust te nemen die jezelf en de baby nodig heeft. Men zegt ook tegen me dat ik echt moet proberen te genieten want die vrije tijd die ik nu heb is straks na de geboorte verdwenen en dan zou je wensen dat je ff lekker in bed kon liggen ...... Heel veel sterkte en geduld............ Erg leuke website heb je trouwens ! Liefs Carmen
Ik moest ook opeens stoppen met werke, vond het ook vreselijk. Maar ja, ondertussen is de datum al daar dat eigenlijk mijn zwangerschapsverlof in zou gaan, dus heb ik me er maar bij neer gelegd Iedereen zegt dat ook tegen mij: slaap nu je nog slapen kan
jeetje.. wat moet dat vervelend zijn als je rust MOET houden.. pff ben blij dat ik dat gelukkig niet hoefde. en idd slapen nu je nog slapen kan.. Helaas gaat dat voor mij niet helemaal op.. kan alleen slapen als mijn dochtertje naar bed gaat 's middags.. en zelfs dan kan ik me er niet toe zetten...veel te veel te doen!
Ik wil wel slapen in de middag, maar mijn kinderen slapen niet meer 's middags.... En 's avonds ineens een hyperbui, want dan ga ik mailen Verder het idee dat de voetjes van de baby tussen mijn ribben willen komen, man dat kan pijn doen. Nog even de laatste loodjes..... pfff Groetjes, Ellen
ik ben smorgens niet vooruit te branden terwijl ik dan heel de nacht geslapen heb,en dan juist uitgerust moet zijn,maar tegen de avond krijg ik energie zo raar ga ik vanalles doen.vandaag weer naar de gyn voel me goed,zeker sinds ik die staaltabletten slik heb de hele zwangerschap al last van te hoge bloedruk,moet ook veel rust houden en werk al niet meer vanaf 4 maanden,maar was vaak zo moe licht in me hoofd duizelig bleek dus zwaar bloedarmoede te hebben,maar voel me nu beter dan ooit,slik ook 4 maal daags medicijnen voor de bloedruk maar ik zit aan het randje 140/90 dat mag net,heb ook al weken spoortje eiwit in de urine maar schijnt geen kwaad te kunnen,nou maar hopen dat het vanmiddag weer allemaal goed is dan hobbelen we lekker door. groetjes jacky
Vandaag naar de Vk geweest. Mijn bloeddruk was prima ondanks dat ik vocht vasthou met deze hitte. De kleine lag netjes met het hoofdje omlaag. En was al iets ingedaald. Omdat het al iets ingedaald was en ze niet verwachtte dat hij weer terug zou draaien heeft ze een echo gemaakt om te bevestigen dat het kindje echt met het hoofdje omlaag lag..(sinds kort een standaard procedure bij mijn vk) heerlijk!!! nog even snel kunnen spieken naar ons mannetje! Verder heb ik een lijst meegekregen met allelei info wbt de bevalling.. wanneer bellen en zo. Maar omdat het mijn 2de kindje is, mag ik zelf bepalen wanneer ik het nodig vind om te bellen. Natuurlijk wel het liefst voor de baby er is!! (hihi stel je voor zeg!) Het gaat dus prima! De pijn die ik voel als ik links in mijn zij duw,komt waarschijnlijk door de kleine.. omdat ie vaker aan die kant ligt. Ook kunnen het de banden zijn of de aanhechting van de banden.. niets om me zorgen over te maken dus. Heerlijk nieuws dus!
0h wat leuk dat het allemaal goed ging bij de VK, ik hoop ook dat ik nog een echo krijg! de vorige keer zei ze, dat de mijne ook met zn hoofdje naar beneden lag, hopen daT het zo blijft, maar voor de zekerheid zou ik wel een echo nog willen, alleen dat hebben ze bij ons niet eens, dan zou ik naar emmeloord moeten daar heb ik ook de eerste 2 echo's gehad! nou jah ik vind het wel best, ik wil elke dag wel een echo hahaha, dat moeten ze nog uitvinden, dat je zo'n ding thuis kan hebben, dat zou leuk zijn, maar ja...
Mooi nieuws Susanne! Lekker hoor dat je weer even zo gerustgesteld bent en alles in orde is. En ja ook nog echo, das dubbel genieten lijkt me. Ik zou ook wel weer even willen spieken.... Ik heb vanochtend zo'n heerlijke voedingskussen gekocht en hiermee lekker geslapen in de hangmat in onze tuin. Van deze boodschap doen heb ik weliswaar vreselijke harde buiken gekregen (nu nog een beetje nazeuren) maar het is denk ik een goede investering voor de rest van de zwangerschap. Sweetangel, misschien een tip voor jou ? Gr. Carmen
@ Saona: ruilen?? @ Lisacar: inderdaad, lijkt me heerlijk... Waar heb je die gekocht? @ Susanne: Super dat alles goed is! Op naar het eind (of het begin, t is maar hoe je het bekijkt)
Hallo augustus-mama's... Ik ben vanavond naar het ZH gegaan voor een extra controle. Ik had echt regelmatige (om de 4 minuten) harde pijnlijke buiken. CTG scan gehad en er was inderdaad weer weeenactiveit, gelukkig zwakte het na een tijdje af. Ze wilde me het liefst weer daar houden, maar wisten nog van de vorige keer dat dat niet zo'n succes was Ben dus nu weer lekker thuis, nog steeds harde buiken, minder regelmatig en niet meer zo pijnlijk. We wachten maar af, als het komt dan komt het... De gyn wil de baby sowieso laten komen als de bevalling nu begint, omdat ik hoogstwaarschijnlijk een afwijkende baarmoeder heb en het dus 'niet voor niks' is als de bevalling zou beginnen... Goeienacht en tot morgen