augustus 2006 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Angelina, 18 dec 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jansen

    Jansen Bekend lid

    6 nov 2005
    588
    0
    0
    Hallo mede-zomermoeders,

    Tot een aantal dagen geleden was alles rozegeur en maneschijn, behalve moeheid en pijnlijke borsten maar sinds een aantal dagen heb ik van die misselijkheidsvlagen...

    Is dit inderdaad door het hcg-hormoon. Heb uren nergens last van en dan opeens ontzettend misselijk (maar hoef niet over te geven).

    Het is niet het einde van de wereld maar ik ben niet zo'n fan van misselijkheid ;)

    Jansen
     
  2. niek

    niek Fanatiek lid

    31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    hoi jansen, ik heb het ook sinds een paar dagen. Je kan het niet echt als "ziek" misselijkheid noemen en ik moet ook niet overgeven, maar af en toe wordt ik helemaal wit en de hele dag door kan ik niet aan eten denken. Als ik dan eet dan smaakt het me wel hoor!
     
  3. Jansen

    Jansen Bekend lid

    6 nov 2005
    588
    0
    0
    Ja inderdaad, dat herken ik. Gisteren rook ik in huis iets wat ik normaal gesproken heel lekker vind maar waar ik nu echt kotsmisselijk van werd... Maar een half uur laten kan ik dan met gemak weer een reep (of 2) chocola wegeten?

    Het is een beetje zo'n weeig gevoel..herkent iemand dat?

    Klinkt misschien een beetje duf..maarja ben nog nooit zwanger geweest dus is allemaal nieuw ;)

    Jansen
     
  4. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Ben maar kort zwanger geweest maar dat weeige gevoel herken ik wel. Je bent niet echt misselijk maar het zit ook niet goed in je maag.

    Pim
     
  5. Mira

    Mira Lid

    24 aug 2005
    37
    0
    0
    Tja ook ik ben vooral s avonds erg misselijk en voel me echt zeurderig.
    gewoon bleeeeeeeeeeeee.
    Ik heb de laatste tijd een aantal keer echt enorme krampen en heel veel pijn aan mijn borsten. Het lijkt wel alsof ze in de fik staan.
    vandaag op mijn werk had ik het weer. ik kon het wel uitschreeuwen, maar ja, heb het ze nog niet verteld.

    Mijn huid begint ook te veranderen, ik heb nooit last van pukkels en nu ineens net een puber!!! hahaha

    Mijn man vind dat ik heel snel geirriteerd raak, hmmm beetje karakter trekje maar ik vrees dat het door de hormoontjes een biep klein beetje heel erg wordt versterkt! :(

    Maar al met al ben ik erg blij en gelukkig.
    Ik blijf het een wonder vinden en ik geniet er ook zeker van.

    Hoe gaat het met jullie?????

    Liefs Mira
     
  6. Jansen

    Jansen Bekend lid

    6 nov 2005
    588
    0
    0
    Grappig... ik heb ook meer last van de misselijkheid in de middag en in de avond.

    Dacht dat die misselijkheid erom bekend stond om het ochtendkarakter?

    Of komt dat nog..............?!

    Jansen
     
  7. QueenBee

    QueenBee VIP lid

    9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    Ben vooral 's morgens misselijk... ik heb naast mn bed standaard ontbijtkoek liggen en dat eet ik eerst op voor ik opsta. Dan sta ik op en dan neem ik yoghurt als ontbijt. Gedurende de hele dag moet ik eten anders word ik weer misselijk. En idd, ook steeds dat weeige gevoel..
     
  8. Jansen

    Jansen Bekend lid

    6 nov 2005
    588
    0
    0
    Als het goed is gaat het vanzelf weer over, dat scheelt. De vk vertelde mij ook dat de borsten het na het eerste trimester over het algemeen ook weer wat rustiger aan gaan doen ;)

    We moeten er gewoon even doorheen ;)
     
  9. niek

    niek Fanatiek lid

    31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    queenbee, ik dacht dat ontbijtkoek slecht was als je zwanger bent, ik durf het niet meer te nemen. Ik heb het ook vooral 's middags. Ik ben ook wel wat prikkelbaar, soms belt er familie om te vragen hoe het gaat en dan heb ik echt zoiets van: het is geen ziekte, je hebt me drie dagen geleden nog gezien!! Ik weet dat ze het goed bedoelen, zal dus inderdaad de hormonen wel zijn :oops:
     
  10. Senna

    Senna Fanatiek lid

    8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    vanaf 12 weken werdt de misselijkheid toch minder en als het goed is vanaf 16 weken over??(normaal gesproken?)

    damn kan niet wachten!!!!! hoop niet dat ik tot de pechvogels behoor die het 9 maanden lang hebben.
     
  11. Senna

    Senna Fanatiek lid

    8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    waar zijn de augustus mama´s gebleven ?

    het is hier ineens zo stil! gaat alles nog ok met iedereen?

    aanstaande woensdag weer een echo! ben erg benieuwd!!!
     
  12. Sjalleke

    Sjalleke Fanatiek lid

    21 okt 2005
    2.151
    402
    83
    Deze augustus-mama is er nog steeds :)
    Kan het nog steeds niet geloven dus ik wacht vol spanning op de echo van aanstaande dinsdag.. Hoop zo dan het hartje te zien kloppen!

    Chantal
     
  13. niek

    niek Fanatiek lid

    31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    hier gaat ook nog alles goed, nog steeds misselijk, nog steeds last van moeheid en lamlendigheid, maar verder gaat alles goed!
     
  14. toi

    toi Actief lid

    12 okt 2005
    196
    0
    0
    Hoi,

    Ik ben 11 augustus uitgerekend, dit is ons eerste kindje maar mijn 2e zwangerschap en ben 35 als het geboren wordt Heb een miskraam gehad met 12 weken.. Heb geen goede start gehad, heb veel bloedingen gehad met veel spaningen, nu gaat het goed. Ben in de ziektewet en moet rustig aan doen. Mag 25 januari voor de 4e echo. Ben laatste paar dagen veel misselijk. Maar ach tis voor een goed doel.
     
  15. niek

    niek Fanatiek lid

    31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    en hoe gaat het hier dames????
     
  16. Sjalleke

    Sjalleke Fanatiek lid

    21 okt 2005
    2.151
    402
    83
    het hartje klopt dus ik ben blij :)
     
  17. niek

    niek Fanatiek lid

    31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    gefeliciteerd Sjalleke, dat zal een hele geruststelling zijn!
     
  18. Angela Diane

    6 jan 2006
    94
    0
    0
    Hoi hoi,

    Morgen ben ik 9 weken zwanger! En het wondertje zal als het goedgaat rond 24 augustus geboren worden.
    Het word de 3e maar voor mij de eerste. De 2 oudste (jongens) van 6 en 3 heeft mijn vriendin ter wereld gebracht.
    Nu de beurt aan mij ;)

    Groetjes Angela (29)
     
  19. Senna

    Senna Fanatiek lid

    8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    gefeliciteerd sjalleke!!!

    Fijn dat het met de rest nog steeds goed gaat! maar toi wat vervelend van die bloedingen!!! ik hoop dat dat snel stopt. heb het zelf ook gehad (donkerbruin en een klein beetje) en moet ook rustig aan doen, werk nu iets minder dan voorheen.. ik denk ipv 32 uur nu zo'n 20 uur.
    ik ben vandaag 12 weken, en weer een echo gehad! + nekplooimeting en alles zag er supergezond uit!!!!

    je zag nu echt een baby! volgens de echoscopiste was het een superdruk kind.. hij sprong de hele tijd op en neer ahhaha net een stuiterbal. je zag echt al een neusje. oogjes en armpjes en beentjes! supergaaf!!!

    Nog met de gyn over het kleine beetje bloedverlies gehad, ze zei dat als het bruin was en niet bleef bloeden ik me niet meteen zorgen hoefde te maken, bloed hoort niet, maar het komt nog veel voor bij "net" zwangeren. de baby was goed gegroeit en zag er gezond uit, dus geen zorgen maken zei ze.

    Jippie was echt gaaf! mijn moeder was mee en wou graag ook een paar fotootjes dus hebben we mijn echo's laten afdrukken bij de fotograaf, eigenlijk veel duidelijker en steviger dan de "echte" echo's, dus denk dat ik dat voor mezelf ook maar ga doen.

    Verder nog steeds kotsmisselijk maar ik begin te leren hoe ik ermee om moet gaan... hopen dat het gauw afzakt..

    rest van de dames succes met alle kwaaltjes!
     
  20. liek

    liek Nieuw lid

    14 jan 2006
    2
    0
    0
    gelderland
    hallo!

    ik ben ook in augustus uitgerekend,de precieze datum weet ik nog niet heb as maandag de eerste echo!!

    groetjes!
     

Deel Deze Pagina