augustus 2006 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Angelina, 18 dec 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liek

    liek Nieuw lid

    14 jan 2006
    2
    0
    0
    gelderland
    heeft er iemand misschien ook wat last van lage rugpijn,ik merk het vooral als ik veel loop.
    het wordt ons eerste kindje en ben nog niet van alle kwaaltjes op de hoogte.
    groetjes liek
     
  2. Ellen1973

    Ellen1973 Actief lid

    22 sep 2005
    253
    0
    0
    reclasseringswerker
    Bergschenhoek
    Ik heb donderdag de uislag van de prenatale screening gekregen op Donw-syndroom en 2 andere levensbedreigende afwijkingen en de kans dat mij dit overkomt is net zo groot ongeveer als de kans dat mijn dochter nu zwanger raakt (ze is 4 jaar... ;) ) Dus dat is goed nieuws. En nu maar hopen dat de misselijkheid minder wordt!

    Groetjes, Ellen
     
  3. Angela Diane

    6 jan 2006
    94
    0
    0
    Hoi hoi augustus mama's,

    Wij hebben vanmiddag onze laatste echo bij de fertiliteits-arts.....erg spannend! En dan een afspraak maken bij de VK.
    Ben toch wel gespannen; voel me echt super zwanger:
    erg moe - regelmatig misselijk - erg pijnlijke borsten, maar toch beetje bang voor de echo.....zou alles nog wel goed zijn met ons hummeltje?!?!
    Vast wel, maar toch.........
    Jullie horen het nog!

    Groetjes Angela
     
  4. Tannes

    Tannes Lid

    30 jan 2006
    9
    0
    0
    HR Manager
    Utrecht
    Hallo allemaal,

    Na 4 jaar proberen, onder andere met allerlei medische ingrepen, is het uiteindelijk gelukt! Ik ben 11 augustus uitgerekend: hoera! :D

    Het is mijn eerste zwangerschap en ik heb de eerste weken in het ziekenhuis doorgebracht. Ben dus erg ongerust bij alle pijntjes die ik voel. Ik ben dus erg blij met al jullie ervaringen, dan weet ik dat het niet erg is.

    Gelukkig ben ik niet misselijk, maar ik ben wel heel moe en heb veel buikpijn. :( Vooral aan het eind van de middag en 's avonds.

    Ik wens jullie allemaal een fijne zwangerschap toe. Geniet ervan, ga ik ook proberen.

    Groetjes,
    Tannes
     
  5. toi

    toi Actief lid

    12 okt 2005
    196
    0
    0
    Hoi Tannes,

    Wat leuk, we zijn gelijk uitgerekend want ik ben ook 11 augustus uitgerekend. Gefeliciteerd met je zwangerschap. Dit is mijn 2e zwangerschap, de eerste is was een miskraam na 12 weken en 1 dag. Nu gaan we voor een gezond kindje die zich 11 augustus gaat aankondigen.

    We houden elkaar op de hoogte.

    Groetjes toi
     
  6. Tannes

    Tannes Lid

    30 jan 2006
    9
    0
    0
    HR Manager
    Utrecht
    Hoi toi,

    We gaan ervoor! Op naar een gezond kindje!

    Groetjes,
    Tannes
     
  7. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Hey allemaal,

    Ik zie dit topic nu pas :oops:
    Hier nog een augustus-mama!!
    Ik ben 8 augustus uitgerekend volgens de verloskundige en op 6 augustus volgens de gyneacoloog, dus ergens begin augustus :D
     
  8. lisacar

    lisacar Actief lid

    Hi, hier is op de valreep nog een augustus mama.
    Als alles goed gaat: 31 augustus!

    Krijg vrijdag een echo en ben ontzettend benieuwd en zenuwachtig!
     
  9. lisa84

    lisa84 Actief lid

    20 dec 2005
    319
    0
    0
    moeder, vrouw, werknemer
    Almere
    Ik ben gelukkig veeeel minder misselijk dan eerst..
    en donderdag me eerste echo!! ben 16 aug uiotgerekend
     
  10. Senna

    Senna Fanatiek lid

    8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    begin nu echt al een buikje te krijgen!!!
    gaaf dat je het nu ook begint te zien!

    tannes wat fijn dat het gelukt is!!

    toi hoe gaat het verder met jou!?
    '
    lisa & lisacar spannend de eerste echo!!!

    ik heb mijn laatste echo bij het topic echo's geplaatst!
     
  11. toi

    toi Actief lid

    12 okt 2005
    196
    0
    0
    Hoi Allemaal,

    Hier gaat alles goed, ben nog in de ziektewet en moet 15 februari voor de 5e echo. Heb vorige week het hartje horen kloppen bij de VK echt helemaal te gek. De vorige echo was ook goed, dus alles komt goed.
    Al een week geen bloedingen meer gehad en daar ben ik ook heel erg blij mee. Heb al een flinke buik gekregen (hihihihihi)

    Groetjes toi
     
  12. niek

    niek Fanatiek lid

    31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    hallo, ben blij dat het met iedereen goed gaat. Volgende week woensdag mijn echo, ben nu echt aan het aftellen, begin heel klein beetje een buikje te krijgen :oops: , al had ik die ook al wel hoor....
     
  13. Tannes

    Tannes Lid

    30 jan 2006
    9
    0
    0
    HR Manager
    Utrecht
    Hoi Senna,

    Ik heb net even naar jouw echo foto's gekeken. Gaaf is dat he, dat het kindje zich tegen de baarmoederwand afzet. Het begint al echt wat te worden!!

    Ik ga volgende week vrijdag weer en hoop dan ook het hartje te horen. Spannend.

    De buik begint al behoorlijk te groeien, ik kan bepaalde broeken nog maar net aan.

    Groetjes,

    Tannes
     
  14. Peetje

    Peetje Niet meer actief

    Hoi Liek,

    ff over de lage rugpijn, ik heb er ook last van! ook vooral als ik erg veel heb gelopen en als ik eigenws toch mijn hoge hakken heb aangetrokken!
    als het goed is kan het verder geen kwaad, maar je moet er wel op letten, ik ken mensen bij wie die lage rugpijn tot bekkeninstabiliteit is gekomen. Ik heb er bij mijn eerste ook geen last van gehad, nu helaas wel!

    Over de buikjes! Die van mij is al enorm!! pff ik ben pas 11 weken, heb normaal een platte buik en nu lijkt het haast of ik al ruim 4 mnd zwanger ben!! schijnt dat je sneller een dikke buik hebt met de 2e haha maar dis wel heel erg nu al!!! maarja vind het wel ook heel leuk, ik ben er zeker wel trots op!!!

    liefs peetje
     
  15. smarty

    smarty Lid

    5 sep 2005
    50
    0
    0
    hier nog een augustus mama!
    ik heb gister mijn echo gehad om te kijken hoe ver ik precies ben!
    ik ben uitgerekend op 23 aug. en dus 11 weken zwanger!
    heb weinig last van kwaaltjes gehad, heb alleen snel honger en soms zere borsten maar verder helemaal nergens last van :D
    daarom was ik wel blij met mijn echo gister zodat ik frummeltje zag rond spartelen en het hartje zag en hoorde kloppen!

    liefs
     
  16. Senna

    Senna Fanatiek lid

    8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    hebben jullie ook fotos van de echo's ? ben erg benieuwd! vindt het altijd zo leuk om naar echo's te kijken!!!

    @tannes t lijkt indd nu al een hele baby :)
    succes alvast volgende week vrijdag!

    Zijn jullie al bezig met kinderkamers etc?
    wij zijn nu een beetje aan het rondkijken, schijnt dat bij veel winkels 3 maanden levertijd zou zijn, en soms zelfs 5 maanden.
    heb vanmiddag bij duimeland alvast een boekje van de noppies zomer collectie meegejat, aangezien we in de zomer hoogzwanger zijn!

    toch leuk om al ff die mode te zien! k ben niet van plan om erg veel zwangerschapskleding aan te schaffen, en wat ik koop wil ik graag ook na de zwangerschap kunnen dragen. Maar tjee noppies is duur zeg!
     
  17. Jansen

    Jansen Bekend lid

    6 nov 2005
    588
    0
    0
    Beste mede-aanstaande-augustus-mama's,

    Even iets checken bij jullie hoor...

    Ik ben medio augustus uitgerekend en ga binnenkort nog lekker uitgebreid op vakantie voor het zover is. En ik dacht dat me dat nog wel ging lukken in mijn eigen bikini omdat ik dan net 4 maanden zwanger zou zijn.

    Maar nu is het eigenlijk zo dat ik sinds twee weken al verandering voel en zie in de omvang van mijn buik en sinds een aantal dagen hoor ik ook dagelijks van collega's/vrienden/familie "wat leuk, je krijgt een buikje!"

    Is natuurlijk ook leuk maar ik had er helemaal niet mee gerekend zo vroeg. En moet er ook nog wel erg aan wennen dat men "zo" naar mij kijkt. Van mij mag die buik nog wel even wachten met groeien eerlijk gezegd...

    Kennen jullie dat, dat je zo (relatief) vroeg al begint te groeien en wat het voor gevoel met zich meebrengt?
     
  18. Tam

    Tam Actief lid

    5 feb 2006
    126
    0
    0
    Communicatiemedewerker
    Zoetermeer
    Ik meld me ook in dit topic! Ik ben 27 augustus uitgerekend.

    Donderdag 9 februari (a.s. donderdag dus) heb ik mijn eerste echo, dus ik ben wel een beetje zenuwachtig over wat ik te horen en te zien krijg dan.

    Over pijn in de lage rug (waarover het een aantal pagina's geleden ging): dat heb ik ook. Ik heb sowieso een iets zwakkere rug en snel rugpijn.

    Wat betreft andere zwangerschapsklachten... ik ben praktisch niet misselijk geweest (wel dagelijks af en toe vlagen van onpasselijkheid). Maar ik heb wel veel last van vermoeidheid. Eigenlijk pas vanaf deze week krijg ik weer meer energie. Verder (en dit is best onsmakelijk) heb ik last van verstopping. Ook mijn stemming wisselt sterk. Ik kan huilen om niets.

    Grappig dat sommigen nu al een beetje een buikje krijgen. Dat heb ik ook en mijn broeken zitten strak, maar ik denk dat dat in mijn geval eerder kwam van die snoepaanvallen die ik de laatste weken heb en de lusteloosheid waardoor ik wat minder sportief ben ;) . Ik kan juist niet wachten tot ik zichtbaar een zwangerschapsbuikje krijg.
     
  19. Ellen1973

    Ellen1973 Actief lid

    22 sep 2005
    253
    0
    0
    reclasseringswerker
    Bergschenhoek
    Een beetje buik is nu wel te zien. Vooral 's avonds heb ik er "last" van. Maar verder behalve nog steeds die vervelende misselijkheid geen kwalen.
    Morgen ga ik weer eens naar mijn werk, na nu al 10 weken thuis te zijn!

    Ik draag wel een positiebadpak nu in het zwembad, omdat die andere mijn borsten niet meer kan verhullen ;-P Die groeien als kool, haha
     
  20. Senna

    Senna Fanatiek lid

    8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    succes morgen ellen! zal wel weer wennen worden.

    ik groei nu echt heel hard, niet in kilo's maar echt qua buik, eigenlijk sinds anderhalve week dat mijn buik echt dik dik wordt.

    ach vindt het wel gaaf hoor!! je begint het nu echt te zien.

    verstopping is indd vervelend, ben nu ook al dik zes dagen niet meer geweest :(
     

Deel Deze Pagina